H Zeekr είναι μια premium κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, μία από τις πάνω από δώδεκα υπομάρκες που ανήκουν στην Geely, και θέλει να ανταγωνιστεί τις καθιερωμένες μάρκες πολυτελείας σε όλες τις κατηγορίες.
Προσφέρει αυτοκίνητα μικρά όσο ένα Tesla Model 3 αλλά με το πιο πρόσφατα αποκαλυφθέν μοντέλο της, το 9X, ελπίζει επίσης να προσελκύσει αγοραστές μακριά από την Mercedes-Benz GLS ή μια BMW X7. Το 9X είναι επίσης το πρώτο plug-in υβριδικό (PHEV) της Zeekr, σηματοδοτώντας μια τεράστια αλλαγή για μια εταιρεία που εδώ και καιρό είναι πλήρως ηλεκτρική.
Αν και υπάρχει μια αίσθηση Rolls-Royce στο μπροστινό μέρος του 9X, με πολύ παρόμοιο σχεδιασμό μάσκας και τετράγωνη αισθητική. Ωστόσο, δεν μοιάζει με αντίγραφο του SUV Cullinan, και μετακινούμενο περισσότερο προς τα πλάγια του οχήματος, δεν μοιάζει με κανέναν από τους ανταγωνιστές του. Το γυαλισμένο μεταλλικό περίγραμμα που εκτείνεται σε όλο το πάνω μέρος των πλευρών του οχήματος δεν φαίνεται υπερβολικό και βοηθάει να φαίνεται το 9X τριών σειρών ξεχωριστό.
Αυτό που είναι πιο ενδιαφέρον είναι τι κρύβεται κάτω από το καπό του 9X. Διαθέτει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 2 λίτρων με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 275 ίππων, συνδεδεμένο με ένα αυτόματο κιβώτιο τριών ταχυτήτων. Ο κινητήρας λειτουργεί επίσης ως γεννήτρια για την αναπλήρωση της μπαταρίας, δίνοντας στο 9X δηλωμένη αυτονομία 380 χλμ. στον πιο επιεική κινεζικό κύκλο δοκιμών (CLTC).
H συνδυασμένη ισχύς από τους δύο ηλεκτροκινητήρες και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι περίπου 885 ίπποι, γεγονός που επιτρέπει σε αυτό το μεγάλο αυτοκίνητο να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις τρία δευτερόλεπτα και να φτάσει σε τελική ταχύτητα 240 χλμ./ώρα.
Χάρη στην ηλεκτρική αρχιτεκτονική των 900 βολτ, το 9X μπορεί να φορτίσει από 20% έως 80% σε 9 λεπτά. Διαθέτει επίσης ένα σύστημα 48 βολτ που λειτουργεί όλα τα βοηθητικά συστήματα, συμπεριλαμβανομένης της αερανάρτησης δύο θαλάμων που συνεργάζεται με ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς για να το βοηθά να στρίβει ομαλά. Ο Zeekr λέει ότι το 9X είναι επίσης ικανό για αυτοματοποιημένη οδήγηση Επιπέδου 3, διαθέτοντας μια προηγμένη σειρά συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που βασίζονται σε lidar και κάμερες.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.