Σε μια ανατροπή που λίγοι περίμεναν, το SAIC-GM Buick Electra L7 κατάφερε να ξεπεράσει μια σειρά από κορυφαία, ακριβότερα και τεχνολογικά πιο προηγμένα ηλεκτρικά οχήματα, κατακτώντας την πρώτη θέση σε έναν απαιτητικό διαγωνισμό αυτόνομης οδήγησης που πραγματοποιήθηκε στο Νίνγκμπο της Κίνας.
Η διοργάνωση, που οργανώθηκε από το D1EV, έφερε αντιμέτωπα 17 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με στόχο να αξιολογήσει τις επιδόσεις των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας. Παρά το γεγονός ότι ήταν το πιο οικονομικό όχημα της δοκιμής, το Electra L7 ξεπέρασε ανταγωνιστές όπως η BYD, η Xiaomi και η Tesla, αποδεικνύοντας πως η τεχνολογία δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο των premium μοντέλων.
Η διαδρομή παρέμεινε μυστική μέχρι την τελευταία στιγμή, ώστε να αποτραπεί οποιαδήποτε προετοιμασία ή “προγραμματισμός” εκ των προτέρων. Τα οχήματα χρειάστηκε να αντιμετωπίσουν 28 φανάρια και οκτώ απαιτητικές περιοχές, γεμάτες στενούς δρόμους, χαοτικούς κόμβους και τυφλές στροφές — μια πραγματική πρόκληση για κάθε σύστημα Navigate On Autopilot (NOA).
Τα αποτελέσματα έφεραν στην επιφάνεια ένα εντυπωσιακό χάσμα μεταξύ τιμής και τεχνολογικής απόδοσης. Το Buick Electra L7, με τιμή εκκίνησης 173.900 RMB (περίπου 20.840 €), άφησε πίσω του το BYD Yangwang U7 (628.000 RMB / 75.270 €) και το Geely Zeekr 9X (469.900 RMB / 56.320 €). Όπως φαίνεται, τα περισσότερα χρήματα δεν εξασφαλίζουν απαραίτητα και την πιο “έξυπνη” οδήγηση.
Μία από τις πιο εντυπωσιακές στιγμές του διαγωνισμού ήρθε κατά τη δοκιμή αναστροφής, όπου αρκετά προηγμένα μοντέλα απέτυχαν να εκτελέσουν σωστά τον ελιγμό. Το Yangwang U7, το Xiaomi YU7 και πέντε ακόμη οχήματα πήραν λανθασμένη κατεύθυνση, ενώ το Li Auto L9 και ένα ακόμη όχημα αναγκάστηκαν να ζητήσουν τη συνδρομή του ανθρώπινου οδηγού.
Σε μια άλλη πρόκληση, οι κριτές τοποθέτησαν διαφανές πλαστικό εμπόδιο στο οδόστρωμα — μια δοκιμή που “μπέρδεψε” τα περισσότερα οχήματα. Μόνο έξι από τα 17 κατάφεραν να αναγνωρίσουν σωστά το αντικείμενο. Όλα όσα τα κατάφεραν, συμπεριλαμβανομένου του Electra L7, ήταν εξοπλισμένα με αισθητήρες LiDAR. Αντίθετα, τα οχήματα που βασίζονται αποκλειστικά σε κάμερες, όπως το Tesla Model 3, δεν εντόπισαν καθόλου το εμπόδιο.
Το μυστικό της επιτυχίας του Buick φαίνεται να είναι ο Momenta R6 Flywheel Big Model, ένας προηγμένος “εγκέφαλος” αυτόνομης οδήγησης που έχει εκπαιδευτεί σε δεδομένα από πάνω από 3 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα πραγματικής οδήγησης. Το αποτέλεσμα; Ένα σύστημα που παίρνει πιο έξυπνες και ασφαλείς αποφάσεις, αποδεικνύοντας ότι η ποιότητα της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να υπερκαλύψει τη διαφορά στην τιμή.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.