Ένα ηλιακό ηλεκτρικό φορτηγό σκαρφάλωσε στο υψηλότερο ηφαίστειο του κόσμου χρησιμοποιώντας μόνο ηλιακή ενέργεια, καταφέρνοντας να σημειώσει νέο παγκόσμιο ρεκόρ υψόμετρου για ένα ηλεκτρικό όχημα.
Μια ελβετική ομάδα που ονομάζεται Peak Evolution, η οποία χρηματοδοτείται από την αυστριακή εταιρεία μεταφορών και logistics Gebrüder Weiss, σκαρφάλωσε με επιτυχία στο δυτικό άκρο του Ojos del Salado, 6.500 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας στη Χιλή, με το ηλιακό ηλεκτρικό φορτηγό της.
Πριν από δύο μήνες, το ηλεκτρικό φορτηγό μεταφέρθηκε στη Χιλή από την Ελβετία μέσω Ρότερνταμ με θαλάσσιο φορτίο. Από εκεί, μεταφέρθηκε μέσω ξηράς στην περιοχή Atacama, όπου η ομάδα άρχισε να προετοιμάζεται για την ανάβασή της στη Maricunga της Χιλής, η οποία βρίσκεται σε υψόμετρο 3.400 μέτρων.
Το όχημα αποστολής βασίζεται σε έναν μεταφορέα πολλαπλών χρήσεων Aebi VT450, αλλά αντί για αέριο, κινείται από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες με ισχύ 120 kW ο καθένας. Διαθέτει ονομαστική μπαταρία ιόντων λιθίου EcoVolta 300 V με χωρητικότητα 90 kWh και έχει αυτονομία 200 χλμ.
Το ηλιακό ηλεκτρικό φορτηγό φορτίζεται με τέσσερις ηλιακούς συλλέκτες που είναι τοποθετημένοι στην οροφή και 16 πάνελ που είναι στο έδαφος. Τα πάνελ έχουν μέγιστη ισχύ 370 W και απόδοση κυψέλης 22,5%. Η συνολική ισχύς του συστήματος είναι 7,4 kWp, επομένως μια αυτονομία περίπου 150 χλμ. μπορεί να επιτευχθεί σε περίπου πέντε ώρες.
Η ηλιακή ενέργεια τροφοδοτείται πίσω στο φορτηγό με ένα σύστημα φόρτισης DC με τριπλό πλεονασμό σε περίπτωση βλάβης του εξαρτήματος και υπάρχουν πέντε ελεγκτές ηλιακής φόρτισης που μεγιστοποιούν την παραγόμενη ενέργεια. Υπάρχει επίσης ένας μετατροπέας AC 230 V, ώστε η ομάδα να μπορεί να φορτίσει τον εξοπλισμό της.
Το ωραίο με τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ότι, σε αντίθεση με τα οχήματα αερίου, δεν χάνουν ισχύ σε μεγάλα υψόμετρα. Η πραγματική δοκιμασία ήταν το επικίνδυνο έδαφος και οι περιβαλλοντικές συνθήκες του υψηλότερου ηφαιστείου του κόσμου.
«Παρά αυτές τις ακραίες συνθήκες, το ειδικά ανεπτυγμένο όχημά μας κατάφερε να οδηγεί ψηλότερα από οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρικό όχημα – πόσο μάλλον από ένα ηλιακό», δήλωσε ο Patrik Koller, Διευθύνων Σύμβουλος και προγραμματιστής της Peak Evolution. «Προπονούμαστε για αυτή τη στιγμή για τέσσερα χρόνια, οπότε η εγκατάλειψη δεν ήταν ποτέ επιλογή».
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.