Την προκαταρκτική της έκθεση για το θανατηφόρο τροχαίο με ένα Tesla Model X στον αυτόματο πιλότο (Autopilot), το οποίο προσέκρουσε πάνω σε μια προστατευτική μπάρα εξέδωσε η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB).
Η έκθεση όντως κατέδειξε ότι το Autopilot ήταν ενεργοποιημένο και το όχημα έτρεχε με 120 χλμ/ώρα τη στιγμή του ατυχήματος.
Τα δεδομένα της έκθεσης έχουν ως εξής:
– Ο αυτόματος πιλότος ήταν ενεργοποιημένος σε τέσσερις διαφορετικές περιπτώσεις στη διάρκεια της 32λεπτης διαδρομής. Η λειτουργία υποβοήθησης οδηγού ήταν ενεργοποιημένη τα τελευταία 18 λεπτά και 55 δευτερόλεπτα πριν από τη σύγκρουση.
– Στη διάρκεια των 18 λεπτών και 55 δευτερολέπτων, το Tesla Model X έδωσε δύο οπτικές και μία ακουστική προειδοποίηση συμβουλεύοντας τον οδηγό να τοποθετήσει τα χέρια του στο τιμόνι του αυτοκινήτου. Οι ειδοποιήσεις δόθηκαν περισσότερα από 15 λεπτά πριν από το ατύχημα.
– Τα τελευταία 6 δευτερόλεπτα πριν από τη σύγκρουση, ο οδηγός του Tesla Model X δεν είχε τα χέρια του στο τιμόνι.
– Οχτώ δευτερόλεπτα πριν τη σύγκρουση, το Tesla Model X ακολουθούσε ένα προπορευόμενο όχημα έχοντας ταχύτητα στα 104 χλμ/ώρα.
– Στα 7 δευτερόλεπτα πριν από τη σύγκρουση, το Model X άρχισε να κινείται αριστερά, ενώ συνέχισε να ακολουθεί το προπορευόμενο όχημα. Στα 6 δευτερόλεπτα, το Tesla δεν ακολουθούσε πλέον άλλο όχημα.
– Στα 3 δευτερόλεπτα πριν από το ατύχημα, η ταχύτητα του Tesla Model Χ αυξήθηκε από τα 100 χλμ/ώρα στα 120 χλμ/ώρα. Το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης του οχήματος και της αλλαγής κατεύθυνσης δεν ενεργοποιήθηκαν.
Η έκθεση κλείνει αναφέροντας ότι τα αίτια δεν είναι ακόμη γνωστά αλλά ότι η NTSB θα συνεχίσει την έρευνα προκειμένου να αποτραπούν παρόμοια ατυχήματα στο μέλλον.