Κίνα: Τρία «άγνωστα» ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυριάρχησαν το 2016

Η Κίνα έχει καταφέρει να γίνει, όχι μόνο η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, αλλά ταυτόχρονα και η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μέσα στο 2016 κατάφερε να διπλασιάσει τον στόλο τον ηλεκτρικών οχημάτων της, φτάνοντας τα 600.000, περισσότερα από την Ευρώπη και ΗΠΑ μαζί.

electric car china

Αυτή η χρονιά, ήταν πολύ καλή για τα plug-in οχήματα στην Κίνα, πράγμα το οποίο οφείλεται εν μέρη στην σταδιακή κατάργηση των επιδοτήσεων για ηλεκτρικά οχήματα, που αρχίζει τον επόμενο μήνα. Μέχρι σήμερα, τα plug-in και ηλεκτρικά οχήματα λάμβαναν έως και 16.000 δολάρια σε κρατικές επιδοτήσεις, ποσό το οποίο θα μειωθεί κατά 20%. Ωστόσο, οι πωλήσει αναμένεται να παραμείνουν αρκετά μεγάλες, αφού ακόμη θα είναι διαθέσιμο ένα μέρος της πίστωσης.

tesla china

Τα Plug-in hybrids κυριαρχούν αυτή την στιγμή την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, με τα Tang και Qin της BYD να κρατάνε τις πρώτες θέσεις στην κατηγορία, με πάνω από 20.000 πωλήσεις μέσα στο 2016.

Η αγορά όμως της Κίνας είναι αρκετά διαφορετική από άλλες, λόγω της μεγάλης ποικιλίας ηλεκτρικών οχημάτων τα οποία είναι διαθέσιμα. Πάνω από 60 ηλεκτρικά μοντέλα είναι διαθέσιμα, με 13 από αυτά να έχουν πουλήσει πάνω από 10.000 οχήματα μέσα στο 2016. Για σύγκριση, μόνο 5 ηλεκτρικά οχήματα πούλησαν πάνω από 10.000 μονάδες στις ΗΠΑ το 2016, τα οποία ήταν τα Tesla Model S, Tesla Model X, Chevy Bolt, Ford Fusion Energi και το Nissan Leaf.
Baidu: Ξεκίνησε τις δημόσιες δοκιμές αυτόνομων οχημάτων στην Κίνα

Παρόλο που τα plug-in υβριδικά της BYD κυριαρχούν στην αγορά της Κίνας, ας δούμε μερικά πλήρως ηλεκτρικά οχήματα που έκαναν μεγάλη πρόοδο μέσα στο 2016, στην Κίνα.

baic-eu260

BAIC EU260

Η BAIC είναι μια κρατική αυτοκινητοβιομηχανία, πίσω από την οποία «κρύβονται» μεγάλες εταιρείες όπως η Mercedes και η Hyundai. Το BAIC EU260 κατάφερε να κάνει εντυπωσιακές πωλήσεις φέτος, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, με 18.000 πωλήσεις μόνο τον προηγούμενο μήνα.

baic-eu260-1

Το BAIC EU260 είναι εξοπλισμένο με 41kWh μπαταρία, η οποία δίνει 260 χιλιόμετρα αυτονομία. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, η Κίνα χρησιμοποιεί την μέθοδο υπολογισμού χιλιομέτρων NEDC (New European Driving Cycle), για την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία είναι αρκετά «θετική» στον υπολογισμό.

Στα 37.000 δολάρια χωρίς κάποια κρατική επιδότηση, μπορείς να το αποκτήσεις στα 22.000 δολάρια, πράγμα που το καθιστά μια ελκυστική προσφορά, για τα κατά τα άλλα ένα απλό FWD sedan.

byd-e6-1

BYD e6

Η BYD ίσως είναι η πιο γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, αφού έχει επεκταθεί σιγά σιγά και σε άλλες αγορές. Όπως προαναφέραμε τα plug-in υβριδικά της BYD έχουν κατακτήσει τις πρώτες θέσεις στην κατηγορία αυτή, αλλά εκτός αυτών πουλάει και πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.

byd-e6-2

Το BYD e6 είναι ένα compact crossover, με μπαταρία 60kWh η οποία δίνει στο όχημα αυτονομία 300 χιλιομέτρων. Ωστόσο, φέτος η BYD ανανέωσε το σασί του με καινούργια μπαταρία 82kWh, δίνοντάς του ακόμη μεγαλύτερη αυτονομία.

Αυτή η ανανέωση βοήθησε αρκετά στην αύξηση των πωλήσεων του BYD e6. Τον περασμένο χρόνο η BYD πούλησε 7000 e6, αλλά φέτος τα πάει πολύ καλύτερα, με 18.000 πωλήσεις. Με την επιδότηση του κράτους, το BYD κοστίζει περί τα 30.000 δολάρια.

geely-emgrand-ev-2

Geely Emgrand EV

Μετά την BYD, η Geely είναι πιθανότατα η δεύτερη πιο γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, status το οποίο βοήθησε να αποκτήσει η εξαγορά της Volvo. Το 2016 ήταν η πρώτη χρονιά που παρήγαγε το πλήρως ηλεκτρικό Emgrand, το οποίο βασίστηκε πάνω στο συμβατικό Emgrand sedan.

geely-emgrand-ev-1

Η ηλεκτρική έκδοση είναι εξοπλισμένη με μπαταρία 45kWh, η οποία δίνει αυτονομία 253 χιλιομέτρων. Η Geely κατάφερε να πουλήσει 12.000 ηλεκτρικά Emgrand μέσα στο 2016. Παρόλο που η τιμή του κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με τα υπόλοιπα ηλεκτρικά οχήματα που αναφέραμε, θα το χαρακτηρίζαμε το πιο «καλογυαλισμένο» αυτοκίνητο της κατηγορίας.

Πηγή