Με περισσότερες προειδοποιήσεις από ποτέ έρχεται το νέο update του Autopilot των οχημάτων της Tesla. Οι προειδοποιήσεις αφορούν στη διατήρηση των χεριών του οδηγού στο τιμόνι.
Το Tesla Autopilot αποτελεί ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 κάτι που σημαίνει ότι ο οδηγός θα πρέπει να κρατά τα χέρια του στο τιμόνι και να έχει την προσοχή του στον δρόμο.
Το σύστημα καταλαβαίνει αν ο οδηγός δεν έχει τα χέρια του στο τιμόνι μέσω αισθητήρων που διαθέτει. Αν για εκτεταμένο χρονικό διάστημα δεν υπάρχει αντίδραση από τον οδηγό, τότε ξεκινά με προειδοποιήσεις να του υπενθυμίζει να ακουμπήσει τα χέρια στο τιμόνι.
Με την έκδοση 8.0 του software το 2016 οι προειδοποιήσεις είχαν ως εξής:
Κάτω από τα 72 χλμ/ώρα:
Σε ευθεία η ειδοποίηση: «Κράτησε το τιμόνι» ενεργοποιείται μετά από 5 λεπτά. Αν υπάρχουν στροφές τότε οι ειδοποιήσεις ακολουθούν την ίδια συχνότητα που ισχύει για ταχύτητα μεγαλύτερη των 72 χλμ/ώρα:
Η ειδοποίηση ενεργοποιείται ύστερα από 1 λεπτό αν δεν υπάρχει προπορευόμενο όχημα και ύστερα από 3 λεπτά αν υπάρχει προπορευόμενο όχημα.
Το διάστημα αυτό έχει αλλάξει έκτοτε με τις προειδοποιήσεις πλέον να ενεργοποιούνται κάθε 15 με 20 δευτερόλπετα.
Οι οδηγοί όμως δεν φαίνεται να είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένοι από την εξέλιξη αυτή και απηύθυναν τα παράπονά τους στον Elon Musk, ο οποίος απάντησε εν ολίγοις ότι προτιμά να θυσιάσει τη δημοτικότητα του συστήματος έναντι της ασφάλειας.
Να σημειωθεί ότι κάποιοι οδηγοί διαμαρτυρήθηκαν για το μέγεθος της πίεσης που πρέπει να ασκηθεί προκειμένου να απενεργοποιηθεί η ειδοποίηση καθώς είναι ιδιαίτερα μεγάλη. Από την άλλη δημιουργεί πρόβλημα καθώς αν κάποιος πιέσει πολύ δυνατά, τότε μπορεί να απενεργοποιηθεί το Autosteering.
Η αλήθεια είναι ότι παρόλο που η Tesla προειδοποιεί διαρκώς τους οδηγούς να έχουν τα χέρια στο τιμόνι, εντούτοις ουκ ολίγα θανατηφόρα συνέβησαν επειδή οι οδηγοί δεν είχαν τα χέρια στο τιμόνι. Λογικό είναι να θέλει να εξασφαλίσει ότι δεν θα συμβεί κάποιο άλλο. Όμως από την άλλη, δεν είναι τυχαίο ότι η Waymo εγκατέλειψε την ιδέα της ημιααυτόνομης οδήγησης όταν παρατήρησε ότι οι οδηγοί δεν μπορούσαν να επιβλέπουν το όχημα και σε μερικές περιπτώσεις κοιμόντουσαν! Για τον λόγο αυτό προτίμησε την αυτονομία επιπέδου 4 ή 5 καταλήγωντας