Η εισροή των αυτόνομων οχημάτων θα δώσει ώθηση στις υπηρεσίες ride-sharing όπως οι Uber και Lyft με αποτέλεσμα οι πωλήσεις νέων οχημάτων να μειωθούν κατακόρυφα μέχρι το 2030, σύμφωνα με έκθεση της Credit Suisse.
«Το μοντέλο μας για την παγκόσμια αλυσίδα παραγωγής αυτοκινήτων προβλέπει η παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων το 2030 να παραμένει στάσιμη, με την αύξηση της παραγωγής στις αναπτυσσόμενες αγορές να αντισταθμίζεται από τις μειώσεις στις ανεπτυγμένες αγορές», αναφέρει η έκθεση.
Το χαμηλότερο κόστος του ride-sharing σε σύγκριση με την ιδιοκτησία αυτοκινήτων θα οδηγήσει στη μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων. Η έκθεση προβλέπει ότι στις προσεχείς δεκαετίες, στόλοι αυτόνομων οχημάτων που ανήκουν σε εταιρείες όπως η Uber θα αποτελέσουν την πλειοψηφία των αυτοκινήτων στους δρόμους των ανεπτυγμένων χωρών.
Η Credit Suisse δεν αποτελεί την πρώτη εταιρεία που προβλέπει κάτι τέτοιο καθώς σε γενικότερο πλαίσιο ο συνδυασμός αυτόνομης οδήγησης και ride-sharing αναμένεται να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο απ’ότι η κάθε υπηρεσία μόνη της. Χωρίς την ανάγκη πληρωμής των οδηγών, οι υπηρεσίες ride-sharing θα μπορούσαν να σημειώσουν αύξηση της κερδοφορίας τους. Επιπλέον, τα αυτόνομα οχήματα θα μπορούν να μένουν σε 24ωρη βάση στον δρόμο, κάτι που σημαίνει ότι θα μπορούν να αποφέρουν περισσότερα έσοδα και επίσης οι άνθρωποι θα μπορούν ευκολότερα να μετακινηθούν.
Ωστόσο, τα αυτόνομα οχήματα και το ride sharing δεν θα εξαλείψουν εντελώς την ιδιοκτησία. Βάσει της έκθεσης, ένα άτομο που διανύει περίπου 8.000 χιλιόμετρα με το όχημά του, θα ξόδευε λιγότερα χρήματα έχοντας ένα όχημα στην κατοχή του από το να χρησιμοποιεί υπηρεσίες ride-sharing.
Επιπλέον, η έκθεση αναφέρει ότι μέχρι το 2040, το 14% των νέων οχημάτων θα είναι πλήρως αυτόνομα και περίπου 1/3 ημιαυτόνομα. Πολύ πιθανό μέχρι τότε, οι άνθρωποι-οδηγοί να είναι είδος υπό εξαφάνιση.