Close

Πως η επένδυση του VW Group θα μετασχηματίσει την Αστυπάλαια

Αστυπάλαια project / Volkswagen Group

Αστυπάλαια project / Volkswagen Group

To project της Αστυπάλαιας θα διαρκέσει 6 χρόνια και μέσα σε αυτό το διάστημα το νησί θα αποκτήσει ένα πρωτοποριακό σύστημα κινητικότητας, υιοθετώντας σύγχρονες λύσεις όπως η ηλεκτροκίνηση, ο διαμοιρασμός και η κοινοχρησία οχημάτων, η παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας.

Με μια φράση του αρχαίου Έλληνα φιλοσόφου και επιστήμονα Αριστοτέλη, τα υψηλόβαθμα στελέχη της Volkswagen AG περιγράφουν τη σημασία της επένδυσης της εταιρείας στο νησί της Αστυπάλαιας, η οποία σφραγίστηκε το πρωί της Τετάρτης 4/11 με την υπογραφή MoU μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και του γερμανικού Κολοσσού.

«Είναι στις πιο σκοτεινές στιγμές μας που πρέπει να εστιάσουμε στο φως», ανέφερε χαρακτηριστικά η -γεννημένη στην Αθήνα- Margo Tsirigotis Oge, μέλος του συμβουλίου παγκόσμιας βιωσιμότητας του Volkswagen Group από το 2016, για να προσθέσει: «Το project της Αστυπάλαιας είναι ένα φως στο σκοτάδι και θα βοηθήσει να δείξουμε το μέλλον της καθαρής κινητικότητας».

Η παρουσίαση του μνημονίου συνεργασίας (MoU) έγινε μέσω τηλεδιάσκεψης από το Μέγαρο Μαξίμου, με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον υφυπουργό εξωτερικών, αρμόδιο για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, Κώστα Φραγκογιάννη, να συνομιλούν με τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen AG, Dr. Herbert Diess.

Smart & Sustainable Island

Το project φέρει την ονομασία «Smart & Sustainable Island» και έχει ως στόχο τον μετασχηματισμό της Αστυπάλαιας σε πράσινο και έξυπνο νησί. Στόχος είναι μέσα στα επόμενα χρόνια η Αστυπάλαια να γίνει το πρώτο μέρος στον κόσμο που θα πετύχει κυκλοφορία μηδενικών ρύπων.

Το ύψος της επένδυσης από πλευράς Volkswagen Group ανέρχεται στα 10 εκατομμύρια ευρώ, με την ελληνική κυβέρνηση να επενδύει από την πλευρά της άλλα 10 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα προέλθουν από διάφορα προγράμματα. Το όλο project για τον μετασχηματισμού του νησιού θα διαρκέσει 6 χρόνια.

Πως θα γίνει αυτό;

Στο νησί κατοικούν περίπου 1.300 μόνιμοι κάτοικοι, ενώ τους καλοκαιρινούς μήνες περισσότεροι από 70.000 τουρίστες περνούν τις διακοπές τους εκεί. Στο νησί υπάρχουν τουλάχιστον 1.500 οχήματα με θερμικούς κινητήρες, τα οποία σταδιακά θα αντικατασταθούν από αμιγώς ηλεκτρικά, είτε αυτά είναι αυτοκίνητα, είτε μέσα συγκοινωνιών, είτε φορτηγά, είτε σκούτερ.

Παράλληλα θα αναπτυχθεί ένα δίκτυο 230 σταθμών φόρτισης, δημόσιων και ιδιωτικών, ενώ θα τεθούν σε λειτουργία υπηρεσίες car-sharing και ride-sharing που θα εκσυγχρονίσουν τις δημόσιες υπηρεσίες μεταφορών του νησιού.

Οι εν λόγω υπηρεσίες θα αντικαταστήσουν τον στόλο παλιών και ρυπογόνων λεωφορείων και θα είναι διαθέσιμες όλο το χρόνο σε κάθε σημείο του νησιού. Παράλληλα στο πρόγραμμα κοινοχρησίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα προστεθούν ηλεκτρικά σκούτερ και ηλεκτρικά ποδήλατα. Συνολικά, όταν το πρόγραμμα εφαρμοστεί πλήρως στο νησί, θα υπάρχουν περίπου 1.000 ηλεκτρικά οχήματα.

Από που θα προέρχεται η ηλεκτρική ενέργεια;

Η Αστυπάλαια καλύπτει τις ανάγκες για ηλεκτροδότηση σχεδόν εξ ολοκλήρου από γεννήτριες ντίζελ. Μελλοντικά αυτό θα αλλάξει, καθώς μεγάλο μέρος της ζήτησης για νοικοκυριά, επιχειρήσεις και κυκλοφορία θα καλυφθεί από συστήματα αιολικής και ηλιακής ενέργειας, τα οποία η ελληνική κυβέρνηση θα εγκαταστήσει στο νησί. Έτσι, ο στόλος ηλεκτρικών οχημάτων θα τροφοδοτείται εξ’ ολοκλήρου από ενέργεια που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές (ΑΠΕ).

Αστυπάλαια project / Volkswagen Group
Αστυπάλαια project / Volkswagen Group
Πότε θα ξεκινήσει το έργο;

Στο πρώτο μισό του 2021 αναμένεται να διατεθούν προς χρήση τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα στο νησί, τα οποία θα είναι για δημόσιες υπηρεσίες (αστυνομία, λιμενικό, δημοτικά οχήματα). Θα ακολουθήσουν τα πρώτα ιδιωτικά οχήματα. Οι κάτοικοι που θα μπουν στη διαδικασία αντικατάστασης του θερμικού τους οχήματος με ένα ηλεκτρικό θα επωφεληθούν από ειδική επιδότηση το ύψος της οποίας θα κυμαίνεται στα 12.000 ευρώ. Παράλληλα, στα μέσα του 2021 θα ξεκινήσουν και οι υπηρεσίες car-sharing και ride-sharing.

Γιατί στην Αστυπάλαια;

Σύμφωνα με τη Volkswagen, η Αστυπάλαια προσφέρει τις ιδανικές συνθήκες για την εφαρμογή ενός τέτοιου project. Ποιες είναι αυτές;

– Ξεκινά από το μηδέν ένα πρόγραμμα μετασχηματισμού της κινητικότητας.
– Προσφέρει μια σαφώς καθορισμένη και κλειστή περιοχή χωρίς περιοριστικούς παράγοντες.
– Το νησί έχει το κατάλληλο μέγεθος για τον αποτελεσματικό έλεγχο των συστημάτων μεταφοράς.
– Τέλος, άλλος ένας πολύ σημαντικός παράγοντας είναι οι κάτοικοι της Αστυπάλαιας που από την αγκάλιασαν την ιδέα από την πρώτη κιόλας στιγμή.

Ποιες μάρκες λαμβάνουν μέρος στο project;

To Volkswagen Group θα φέρει όλη τη γκάμα των μελλοντικών τεχνολογιών του στην Αστυπάλαια. Η Volkswagen θα αναλάβει το κομμάτι των αυτοκινήτων, με τα e-up!, ID.3 και ID.4. H Volkswagen Commercial Vehicles θα ασχοληθεί με τα εμπορικά οχήματα, η SEAT με το κομμάτι των σκούτερ, η Elli θα αναλάβει την ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης και η UMI Urban Mobility International μαζί με την We Share θα αναπτύξουν τις υπηρεσίες car-sharing & ride-sharing.

Το νησί της Αστυπάλαιας

Η Αστυπάλαια, έκτασης περίπου 100 τετραγωνικών χιλιομέτρων, έχει πληθυσμό περίπου 1.300 κατοίκων και την επισκέπτονται κάθε χρόνο περίπου 72.000 τουρίστες. Διαθέτει μια πολύ περιορισμένη συγκοινωνιακή υπηρεσία με δύο λεωφορεία που λειτουργούν μόνο σε μια μικρή περιοχή του νησιού. Προς το παρόν, η ζήτηση ενέργειας καλύπτεται σχεδόν εξ ολοκλήρου από πηγές ορυκτών καυσίμων. Το νησί φιλοδοξεί να γίνει πρωτοπόρο για τον αειφόρο τουρισμό τα επόμενα χρόνια και ως εκ τούτου υποστηρίζει τη βιώσιμη κινητικότητα.

Δηλώσεις για το project

Ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, Πρωθυπουργός της Ελλάδας, δήλωσε: «Πιστεύω ακράδαντα στις συνεργασίες. Οι κυβερνήσεις δεν μπορούν να επιτύχουν μόνες τους και ο ιδιωτικός τομέας δεν μπορεί να είναι η απάντηση σε κάθε ερώτημα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αυτή η φιλόδοξη προσπάθεια είναι το αποτέλεσμα στενής συνεργασίας μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Volkswagen Group. Ένας παγκόσμιος ηγέτης στην αυτοκινητοβιομηχανία που στοχεύει να καταστήσει το στόλο των οχημάτων του και την εταιρεία κλιματικά ουδέτερη ως προς τον άνθρακα έως το 2050, σε συνεργασία μαζί μας, ένα ευρωπαϊκό έθνος σε πλήρη μετασχηματισμό».

Ο Dr. Herbert Diess, Διευθύνων Σύμβουλος του Volkswagen Group, δήλωσε: «Ο μακροπρόθεσμος στόχος μας είναι η 100% κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα για όλους. Και το Astypalea Project θα επιδείξει ότι αυτό είναι εφικτό ήδη σήμερα. Η ηλεκτροκινητικότητα και η έξυπνη κινητικότητα θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής, συμβάλλοντας παράλληλα σε ένα μέλλον κλιματικά ουδέτερο ως προς τον άνθρακα».

Ο κ. Κωνσταντίνος Φραγκογιάννης, Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών, δήλωσε: «Σήμερα ξεκινάμε το πρώτο πρόγραμμα «Smart Green Island» στη χώρα μας, το οποίο σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή για το μέλλον μας. Οι ηλεκτρικές μεταφορές και ένα ολιστικό, πράσινο και αειφόρο σχέδιο δράσης θα έχουν θετικό αντίκτυπο στην καθημερινή ζωή των κατοίκων του νησιού. Σε συνδυασμό με ένα πρωτοποριακό σύστημα δημόσιων μεταφορών, μετατρέπουμε τις φουτουριστικές ιδέες σε πραγματικότητα».

Ο κ. Αντώνης Μαυριδόγλου, Διευθύνων Σύμβουλος της Kosmocar, δήλωσε σχετικά: «Η απόφαση της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Volkswagen Group, να καταστήσουν την Αστυπάλαια ως το πρώτο νησί-πρότυπο της Ευρώπης, όπου η μετακίνηση θα είναι έξυπνη και φιλική για τους κατοίκους και τους επισκέπτες του, με ουδέτερο κλιματικό αποτύπωμα, είναι ιδιαίτερα σημαντική για την χώρα μας και το Volkswagen Group».

Πηγή 1, 2

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top