Close

Περισσότερα νέα ηλεκτρικά παρά ντίζελ αυτοκίνητα έχουν ταξινομηθεί σε όλη την ΕΕ

Το γεγονός ότι η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη δεν αναπτυσσόταν πλέον τόσο δυναμικά όσο τα προηγούμενα χρόνια είχε γίνει εμφανές κατά τη διάρκεια του 2024.

Με περισσότερα από 1,4 εκατομμύρια νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ΕΕ, οι πωλήσεις στην πραγματικότητα μειώθηκαν ελαφρά. Ωστόσο, η ένωση βιομηχανίας ACEA αναφέρει περισσότερα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρά νέα αυτοκίνητα ντίζελ στα ετήσια στατιστικά της.

Συγκεκριμένα, υπήρχαν 1.447.934 νέα αυτοκίνητα BEV το 2024, σύμφωνα με την ACEA. Αυτό είναι 5,9% λιγότερο από το 2023, όταν υπήρχαν ακόμη πάνω από 1,5 εκατομμύριο νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία. Επιπλέον, υπήρξαν 758.944 νέα plug-in υβριδικά σε επίπεδο ΕΕ, ποσοστό 6,8% χαμηλότερο από το αντίστοιχο του προηγούμενου έτους.

Ωστόσο, εάν συμπεριληφθούν και τα κράτη της ΕΖΕΣ (Ισλανδία, Νορβηγία και Ελβετία) και το Ηνωμένο Βασίλειο, η εξέλιξη της αγοράς στη Νορβηγία (+9,4 τοις εκατό για τα BEV) και στο Ηνωμένο Βασίλειο (+21,4 τοις εκατό για τα BEV) σημαίνει ότι ο αριθμός των τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2024 είναι μόλις 1,3 τοις εκατό χαμηλότερα από το προηγούμενο έτος – στα 1,99 εκατομμύρια οχήματα. Ωστόσο, τα plug-in υβριδικά θα προωθηθούν ελαφρώς μόνο από την ανάπτυξη στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου η πτώση θα πέσει στο 3,9 τοις εκατό ή 952.058 υβριδικά οχήματα.

Αυτό δείχνει πόσο διαφορετικά έχει αναπτυχθεί η ηλεκτροκίνηση στις επιμέρους αγορές. Με τη σημαντική ανάπτυξή του στα 381.907 νέα BEV, το Ηνωμένο Βασίλειο ξεπέρασε ακόμη και τη Γερμανία – εδώ η ACEA (όπως και η KBA) αναφέρει 380.609 νέα BEV, 27,4 τοις εκατό χαμηλότερα από το προηγούμενο έτος. Αυτό σημαίνει ότι η Γερμανία παραμένει μπροστά στην ΕΕ, αλλά πρέπει να παραδεχτεί την ήττα από τους Βρετανούς στην Ευρώπη. Στη Γαλλία, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 2,6 τοις εκατό στα 290.614 οχήματα, ενώ η τρίτη έως την πέμπτη θέση σημείωσε σημαντικά κέρδη: η Ολλανδία ήρθε με 132.166 BEV (+16 τοις εκατό), το Βέλγιο μάλιστα αυξήθηκε κατά 36,9 τοις εκατό στα 127.703 BEV. (καθιστώντας την εξαψήφια χώρα για πρώτη φορά), ακολουθούμενη από τη Νορβηγία πέμπτη θέση με 114.396 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Από την άλλη πλευρά, η Σουηδία, ακόμα μία από τις κορυφαίες χώρες το 2023, έπεσε ξανά στην πενταψήφια σειρά πέρυσι – μειώθηκε κατά 15,9 τοις εκατό στα 94.333 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Μια ματιά στα ετήσια στατιστικά στοιχεία δείχνει ότι δεν σημειώθηκε διπλασιασμός νέων εγγραφών το 2024. Το 2023 , χώρες όπως το Βέλγιο (93.285 νέες εγγραφές BEV, +148 τοις εκατό), η Δανία (62.759 BEV, +104 τοις εκατό) και η Πορτογαλία ( 36.390 BEV, +102 τοις εκατό) κατέγραψαν αύξηση άνω του 100 τοις εκατό. Όλες αυτές οι χώρες συνέχισαν να αναπτύσσονται σταθερά το 2024 (το Βέλγιο κατά 36,9 τοις εκατό, η Δανία κατά 42,2 τοις εκατό και η Πορτογαλία κατά 14,7 τοις εκατό), αλλά το 2024, η Μάλτα πέτυχε την υψηλότερη ανάπτυξη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με αύξηση 90,5 τοις εκατό τοις εκατό. Αλλά «μόνο» από 1.515 έως 2.886 νέες εγγραφές.

Σε όλους τους τύπους μετάδοσης κίνησης, η αγορά αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκε ελαφρά κατά 0,8 τοις εκατό στα 10,6 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα. Αυτό σημαίνει επίσης ότι, με μερίδιο αγοράς 13,6 τοις εκατό (2023: 14,6 τοις εκατό), τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία παραμένουν η «τρίτη πιο δημοφιλής επιλογή αγοραστών» για το σύνολο του έτους, όπως αναφέρει η ACEA. Μπροστά από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τα αυτοκίνητα μόνο βενζίνης με 33,3 τοις εκατό και τα υβριδικά με 30,9 τοις εκατό – αν και η ACEA συνδυάζει πλήρη και ήπια υβριδικά στα στατιστικά της. Ένα απροσδιόριστο ποσοστό αυτού του 30,9 τοις εκατό είναι επομένως μόνο ηλεκτρικά υποβοηθούμενο, αλλά δεν μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε μικρές αποστάσεις ηλεκτρικά.

Αυτό σημαίνει επίσης ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προηγούνται του ντίζελ για δεύτερη συνεχόμενη φορά μετά το 2023, με τις νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ να μειώνονται κατά 11,4 τοις εκατό σε 1,27 εκατομμύρια οχήματα – συμπεριλαμβανομένης της ΕΖΕΣ και του Ηνωμένου Βασιλείου, που είναι ακόμη και 11,8 τοις εκατό κάτω από το προηγούμενο έτος. Τα βενζινοκίνητα οχήματα μειώθηκαν επίσης κατά 4,8 (ΕΕ) ή 6,8 τοις εκατό (ΕΕ+ΕΖΕΣ+Ηνωμένο Βασίλειο), αλλά με 3,54 εκατομμύρια οχήματα παραμένει ο ισχυρότερος τύπος μετάδοσης κίνησης.

Ωστόσο, πρέπει να ειπωθεί ότι τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να είναι ο ισχυρότερος τύπος κίνησης. Με την αυξανόμενη υβριδοποίηση (και τα αυστηρότερα όρια στόλου CO2 το 2025), τα πράγματα είναι πιθανό να γίνουν στενά για τους βενζινοκινητήρες φέτος. Μέχρι το τέλος του 2024, τα υβριδικά είχαν ήδη ξεπεράσει τους βενζινοκινητήρες για τέσσερις συνεχόμενους μήνες – με μερίδιο αγοράς 33,6 τοις εκατό τον Δεκέμβριο.

Η ACEA δημοσιεύει επίσης στατιστικά στοιχεία ανά κατασκευαστή για το 2024, αλλά δεν κάνει διαφοροποίηση μεταξύ των τύπων μονάδων δίσκου – που σημαίνει ότι δεν μπορεί να γίνει καμία δήλωση ή κατάταξη για κατασκευαστές που προσφέρουν διαφορετικούς τύπους μονάδων δίσκου. Οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές είναι ο Όμιλος VW (2,84 εκατομμύρια νέα οχήματα, +3,2 τοις εκατό) μπροστά από τον Stellantis (1,74 εκατομμύρια, -7,2 τοις εκατό) και τον Όμιλο Renault (1,17 εκατομμύρια, +1,9 τοις εκατό). Καθώς η SAIC και η MG Motor πωλούν επίσης υβριδικά στην ΕΕ, η Tesla είναι ο μόνος κατασκευαστής αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη λίστα – με 242.945 νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ, 13,1 τοις εκατό λιγότερες από το 2023.

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top