Close

Οι κινεζικές μάρκες κυριαρχούν στο 76% των παγκόσμιων πωλήσεων ηλεκτρικών

Οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρωτοστατούν όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα και τα κατάφεραν χωρίς να πουλήσουν ούτε ένα αυτοκίνητο στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη δεύτερη μεγαλύτερη και πιο προσοδοφόρα αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο.

Τα καταφέρνουν, λοιπόν, όντας επικεντρωμένοι σε όλες τις άλλες αγορές.

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Rho Motion , οι κινεζικές μάρκες κατέχουν πλέον ένα εκπληκτικό μερίδιο 76% της παγκόσμιας αγοράς EV και plug-in υβριδικών (PHEV), χάρη στις επιθετικές επεκτάσεις σε νέες περιοχές. Στην Ευρώπη, το μερίδιο αγοράς τους ποικίλλει ανά χώρα, αλλά έχουν σημειώσει ιδιαίτερα ισχυρά κέρδη σε λιγότερο ανεπτυγμένες αγορές σε όλο τον κόσμο.

Ευρώπη

Στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης, οι Κινέζοι κατασκευαστές αντιπροσώπευαν περίπου το 4% των 578.000 EV που πωλήθηκαν πέρυσι. Οι αριθμοί είναι ελαφρώς υψηλότεροι στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία, όπου κατέλαβαν το 7% και το 5% των συνολικών πωλήσεων EV, αντίστοιχα. Στην Ολλανδία, τη Σουηδία, τη Νορβηγία και το Βέλγιο, τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν το 6%, το 5%, το 8% και το 3% της αγοράς. Εν τω μεταξύ, η παρουσία τους είναι ακόμη πιο έντονη στην Ισπανία και την Αυστρία, όπου κατέχουν το 10% και το 11% των συνολικών πωλήσεων EV.

Αναδυόμενες αγορές

Εκτός Ευρώπης, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες απολαμβάνουν ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία. Στη Βραζιλία, ένα αξιοσημείωτο 82% όλων των EV και PHEV που πωλήθηκαν το 2024 προέρχονταν από την Κίνα. Ομοίως, έχουν μερίδιο 77% της αγοράς στην Ταϊλάνδη και 70% μερίδιο στο Μεξικό. Αντιπροσωπεύουν επίσης το 75% όλων των EV και PHEV που παραδίδονται στην Ινδονησία, το 52% στη Μαλαισία, το 74% στο Νεπάλ και το 64% στο Ισραήλ. Είναι επίσης δημοφιλή στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, αντιπροσωπεύοντας το 26% και το 15% των πωλήσεων.

Ο λόγος της επιτυχίας

Μέρος αυτής της επιτυχίας μπορεί να αποδοθεί στο γεγονός ότι πολλές από αυτές τις χώρες στερούνται ισχυρής τοπικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δίνοντας στις κινεζικές μάρκες έναν ευκολότερο δρόμο προς την κυριαρχία στην αγορά. Επιπλέον, η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας έχει επωφεληθεί από τουλάχιστον 231 δισεκατομμύρια δολάρια σε κρατικές επιδοτήσεις και βοήθεια από το 2009 έως το τέλος του 2023. Αυτή η σημαντική οικονομική υποστήριξη επέτρεψε στα κινεζικά EV και PHEV να είναι πιο προσιτά από εκείνα των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών, δίνοντάς τους ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top