Όταν το Nissan Leaf έκανε το ντεμπούτο του το 2011, έγινε γρήγορα το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία καθώς δεν είχε και ιδιαίτερο ανταγωνισμό.
Όταν λανσαρίστηκε η πιο πρόσφατη έκδοση πέρυσι, ήταν σχεδόν απαρχαιωμένη καθώς προσέφερε μικρότερη αυτονομία μπαταρίας(εμβέλεια που μπορεί να καλύψει το όχημα με μία φόρτιση) από τις ανταγωνίστριες Tesla και Chevrolet.
Τα μεγαλύτερα προβλήματα με το Nissan Leaf της πρώτης γενιάς περιλάμβαναν τη μικρή αυτονομία και τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Ύστερα από διάφορα προβλήματα που αντιμετώπισε η εταιρεία με τη μπαταρία του σε σύγκριση με άλλα ηλεκτρικά οχήματα, η Nissan εστίασε στην τεχνολογία της μπαταρίας του νέου μοντέλου.
Για τη βελτίωση της αυτονομίας, η Nissan σχεδόν διπλασίασε τη χωρητικότητα του Leaf από τα 24 kwh στα 40 kwh, σε μια συστοιχία που διατηρεί τον ίδιο όγκο με το Leaf της πρώτης γενιάς.
Η νέα μπαταρία έχει 67% μεγαλύτερη χωρητικότητα και 37% μεγαλύτερη ισχύ σε σύγκριση με το 2011, παρόλο που είναι 0.9mm παχύτερη.
Οι νέες κυψέλες που χρησιμοποιεί η Nissan έρχονται με χημεία νικελίου μαγγανίου κοβαλτίου και χρησιμοποιούν μια νέα στρωματοειδή μοριακή δομή σπινελίου, η οποία είναι πιο οικονομική και προσφέρει υψηλότερη ισχύ από τις κυψέλες οξειδίου μαγγανίου ιόντων λιθίου που είχε το αρχικό πακέτο μπαταριών του Leaf.
Η μπαταρία εξακολουθεί να έχει ακόμη 192 κυψέλες, αλλά είναι διατεταγμένες σε 24 μονάδες οκτώ κυψελών η καθεμία αντί για 48 μονάδες με 4 μόνο κυψέλες.
Η Nissan δεν τροποποίησε τα συστήματα ελέγχου ή ψύξης της μπαταρίας. Το γεγονός αυτό προκαλεί ανησυχία σε ορισμένους καθώς θεωρούν ότι το νέο πακέτο μπορεί να μην διαρκέσει τόσο όσο αυτό του πρώτου μοντέλο.
Να σημειωθεί ότι η Nissan επιβραδύνει τον χρόνο φόρτισης αν το όχημα φορτίζεται μέσω γρήγορης φόρτισης πολλαπλές φορές.
Η εταιρεία αναφέρει ότι αυτό μειώνει σημαντικά τον ρυθμό υποβάθμισης της μπαταρίας, αν και ορισμένοι πελάτες παραπονέθηκαν ότι επίσης επιμηκύνει σημαντικά τον χρόνο που απαιτείται για την πραγματοποίηση διαδρομών μεγάλων αποστάσεων.
0 Comments