Close

Nissan IMQ Concept: Με σύστημα e-POWER συνολική ισχύς 250 κιλοβάτ και 700 Nm ροπής

Η Nissan παρουσιάζει στο Σαλόνι της Γενεύης το IMQ, ένα πρωτότυπο crossover εξοπλισμένο με το βραβευμένο σύστημα e-POWER και ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει αυτή την ηλεκτροκίνητη τεχνολογία στην Ευρώπη. Το πρωτότυπο crossover ΙΜQ ενσωματώνει το πρωτοποριακό ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο της Nissan, που θα είναι διαθέσιμο σε αυτοκίνητα παραγωγής από το 2022.

Το Nissan IMQ, που αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, είναι ένα εξελιγμένο δείγμα τεχνολογίας και σχεδίασης, εξοπλισμένο με μια τετρακίνητη έκδοση του e-POWER. Αντικατοπτρίζει την ηγετική θέση της Nissan στα crossovers, με μια ματιά που σπρώχνει τα όρια της φαντασίας, για το πως μπορεί να είναι ένα Ευρωπαϊκό compact crossover.

Το IMQ concept αναλυτικά
Στην καρδιά του IMQ “χτυπά” η επόμενη γενιά του e-POWER, ένας σύστημα ηλεκτροκίνησης που προσφέρει άμεση, γραμμική επιτάχυνση. Αποτελεί προϊόν περαιτέρω ανάπτυξης της τεχνολογίας e-POWER, που διατίθεται σήμερα στα κορυφαία σε πωλήσεις μοντέλα Nissan Note και Serena, στην Ιαπωνία. Στο IMQ, το σύστημα παράγει συνολική ισχύ 250 κιλοβάτ και 700 Nm ροπής.

Αυτή η υψηλή απόδοση, διοχετεύεται μέσω ενός νέου συστήματος πολλαπλών κινητήρων, σε όλους τους τροχούς, παρέχοντας ακριβή και ανεξάρτητο έλεγχο σε κάθε τροχό. Ο συνδυασμός e-POWER και AWD είναι ιδανικός για συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, όπως οι χιονισμένοι δρόμοι.

Το IMQ προσφέρει επιπλέον πληροφορίες για το όραμα της τεχνολογίας της Nissan. Είναι εξοπλισμένο με μια προηγμένη έκδοση του πρωτότυπου συστήματος υποστήριξης οδήγησης ProPILOT της Nissan, το οποίο μπορεί να προσφέρει βελτιωμένη, αυτόνομη οδηγική ικανότητα. Το μοντέλο διαθέτει επίσης την τεχνολογία της Nissan Invisible-to-Visible, που παρουσιάστηκε τον περασμένο Ιανουάριο, στην εμπορική έκθεση CES, στο Λας Βέγκας.

Εξωτερικός και εσωτερικός σχεδιασμός ως ενιαίο σύνολο
Οι διαστάσεις του IMQ το τοποθετούν στην καρδιά της Ευρωπαϊκής κατηγορίας C-crossover. Δείχνουν έναν καθαρό και αβίαστο σχεδιασμό, με το εξωτερικό και το εσωτερικό να “συγχωνεύονται” σαν ένα.

Το IMQ σηματοδοτεί μια τολμηρή νέα κατεύθυνση στη γλώσσα σχεδιασμού της Nissan. Βασίζεται στο σήμα της Nissan, ενσωματωμένο στην μάσκα V-motion, η οποία έχει σκόπιμα μια πιο λεπτή εμφάνιση. Η μάσκα “συγχωνεύεται” κατακόρυφα στo καπό και οριζόντια με τον μπροστινό προφυλακτήρα, για να δημιουργήσει ισχυρές γωνίες στα εξωτερικά άκρα. Το καπό διαθέτει εντυπωσιακές ακμές με χρώμιο, εκεί όπου το φτερό φτάνει στο θόλο του τροχού.

Στο πίσω μέρος, μια κατακόρυφη γραμμή “πέφτει” από το φωτιστικό σύμπλεγμα για να διαχωρίσει τον αέρα, καθώς περνάει προς τα κάτω, βοηθώντας την αεροδυναμική απόδοση. Στο ανώτερο άκρο του είναι ενσωματωμένη μια νέα λεπτή γραμμή, που ερμηνεύεται ως “bumerang” από τη Nissan. Η πίσω πόρτα “μπαίνει” κάτω από τα πίσω φτερά, αντανακλώντας το σχέδιο του καπό.

Μια ενδελεχή παρατήρηση του εξωτερικού, αποκαλύπτει την εκτεταμένη χρήση τρισδιάστατων κορυφογραμμών στα σκοτεινά κατώτερα τμήματα του μοντέλου. Αυτά τα λεπτομερή “στρώματα”, υποδηλώνουν την Ιαπωνική παραδοσιακή σχεδίαση και εκτείνονται σε όλο το αυτοκίνητο.

Η εξωτερική σχεδίαση ολοκληρώνεται από τις 22 ιντσών ζάντες αλουμινίου, που φέρουν ελαστικά ειδικής παραγγελίας. Αυτά τα “έξυπνα” ελαστικά μεταδίδουν πληροφορίες στον οδηγό μέσω ενός ψηφιακού περιβάλλοντος γραφικών. Στα δεδομένα που μεταδίδονται περιλαμβάνονται το φορτίο των ελαστικών, η πίεση, η θερμοκρασία και το βάθος του πέλματος. Αυτό βοηθά το IMQ να βαθμονομεί αυτόματα τα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου, ώστε να λειτουργούν άριστα.

Η θεματολογία της Ιαπωνικής σχεδίασης, σε συνδυασμό με τη σύγχρονη τεχνολογία, συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Οι πόρτες του IMQ είναι αρθρωμένες στις εξωτερικές τους άκρες και ανοίγουν για να αποκαλύψουν ένα φουτουριστικό, ευρύχωρο εσωτερικό, που διαθέτει τέσσερα ξεχωριστά καθίσματα, με απρόσκοπτη ανύψωση από το δάπεδο, παρέχοντας μια αναβαθμισμένη οπτική με το εξωτερικό περιβάλλον.

Ο γνώριμος, σε σχήμα “πτερυγίου”, πίνακας οργάνων της Nissan κυριαρχεί στο μπροστινό μέρος της καμπίνας, με την κεντρική κονσόλα να αναδύεται από κάτω και να εκτείνεται, μεταξύ των εμπρόσθιων καθισμάτων, στο πίσω μέρος.

Κάθε κάθισμα έχει φινίρισμα από ένα δίχρωμο τρισδιάστατο ύφασμα, κομμένο με λέιζερ σε γεωμετρικό σχεδιασμό, εμπνευσμένο από το Ιαπωνική ξυλογλυπτική του kumiko. Το μοτίβο αναπαράγεται στον πίνακα οργάνων, στην επένδυση της κάθε πόρτας και στην εταζέρα, καθώς και στο πλούσιο μεταλλικό φινίρισμα της πλάτης των καθισμάτων.

Φουτουριστικός έλεγχος για την απόλυτη οδήγηση
Τα πάντα στο εσωτερικό του IMQ, επικεντρώνονται στον οδηγό. Αυτό αποδεικνύεται από το διαδραστικό περιβάλλον γραφικών, όπου κυριαρχεί μια οθόνη 840 χιλιοστών ενσωματωμένη στον πίνακα οργάνων. Είναι εντελώς μαύρη (όπως ακριβώς σε ένα smartphone όταν σβήνει), αλλά όταν ενεργοποιηθεί παρέχει πληροφόρηση για την κατάσταση του e-POWER, καθώς και άλλες πληροφορίες για το όχημα.

Μια μικρότερη δευτερεύουσα οθόνη πάνω από την κεντρική κονσόλα φιλοξενεί τον Εικονικό Προσωπικό Βοηθό του IMQ. Αυξάνει την εμπειρία οδήγησης ελέγχοντας τις λειτουργίες του οχήματος, όπως την πλοήγηση, ως απάντηση στις εντολές του οδηγού.

Το τιμόνι είναι εργονομικά σχεδιασμένο ώστε να θέτει τον οδηγό σε χαλαρή θέση και να μεγιστοποιεί την ορατότητα του πίνακα οργάνων. Προηγμένης λειτουργικότητας και μαλακής αφής paddles αλλαγής ταχυτήτων, είναι ενσωματωμένα στο πίσω μέρος της στεφάνης του τιμονιού.

Υπόδειγμα τεχνολογίας
Το IMQ είναι εξοπλισμένο με την τεχνολογία Invisible-to-Visible (I2V) της Nissan. Το Invisible-to-Visible, ή αλλιώς το I2V, είναι μια μελλοντική τεχνολογία που δημιουργήθηκε μέσω του Nissan Intelligent Mobility, του οράματος της εταιρείας για την αλλαγή του τρόπου με τον οποίο τα αυτοκίνητα τροφοδοτούνται, οδηγούνται και ενσωματώνονται στην κοινωνία.

Το I2V έρχεται για να υποστηρίξει τους οδηγούς, συγκεντρώνοντας πληροφορίες από αισθητήρες έξω και μέσα από το όχημα, σε συνδυασμό με δεδομένα από το “σύννεφο” (cloud). Αυτό επιτρέπει στο σύστημα όχι μόνο να παρακολουθεί το άμεσο περιβάλλον του αυτοκινήτου, αλλά και να αντιλαμβάνεται τι είναι μπροστά, ακόμα και να δείχνει τι βρίσκεται πίσω από ένα κτίριο ή γύρω από μια γωνία. Για να καταστεί η οδήγηση πιο ευχάριστη, η καθοδήγηση προσφέρεται με έναν διαδραστικό, ανθρώπινο τρόπο, μέσω των “avatars” που εμφανίζονται εντός του αυτοκινήτου.

Το I2V τροφοδοτείται από την τεχνολογία Omni-Sensing της Nissan, η οποία λειτουργεί ως κόμβος, συγκεντρώνοντας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο από το περιβάλλον κυκλοφορίας, έξω και μέσα από το όχημα. Η τεχνολογία SAM (Seamless Autonomous Mobility) της Nissan, αναλύει το οδικό περιβάλλον, μέσω σχετικών πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο και το σύστημα υποστήριξης οδηγού ProPILOT, παρέχει πληροφορίες σχετικά με το περιβάλλον γύρω από το αυτοκίνητο.

Η τεχνολογία χαρτογραφεί ένα εικονικό χώρο 360 μοιρών γύρω από το αυτοκίνητο, παρέχοντας πληροφορίες για θέματα όπως οι κυκλοφοριακές συνθήκες , η ορατότητα, η σήμανση ή παρακείμενους πεζούς. Μπορεί επίσης να παρακολουθεί τους επιβάτες εντός του οχήματος, χρησιμοποιώντας αισθητήρες στην καμπίνα, προκειμένου να προβλέψει καλύτερα πότε μπορεί να χρειαστούν βοήθεια για να βρουν κάτι, ή για να κάνουν μια στάση για ξεκούραση, ώστε να παραμείνουν σε εγρήγορση.

Το I2V μπορεί επίσης να συνδέσει τους οδηγούς και τους επιβάτες με άλλους ανθρώπους, μέσω του εικονικού κόσμου του Metaverse. Αυτό δίνει τη δυνατότητα σε μια οικογένεια, σε φίλους και συνεργάτες, να “εμφανίζονται” μέσα στο αυτοκίνητο ως τρισδιάστατα είδωλα σε περιβάλλον augmented –reality, για την παροχή βοήθειας ή συντροφιάς.

Ο Αλέξανδρος Παππάς συνεργάζεται με το Autonomous από την αρχή της δημιουργίας του site. Καθημερινά αναζητά και καταγράφει τα πιο σημαντικά τα νέα τεχνολογίας για το αυτοκίνητο από την ελληνική αλλά και την διεθνή ειδησεογραφία. Ο Αλέξανδρος έχει σπουδάσει στην Αγγλία και σήμερα διατηρεί ένα από τα μεγαλύτερα βιβλιοπωλεία στην Χαλκιδική.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top