Close

Η Κίνα εξάγει τόσα πολλά ηλεκτρικά που χρειάζεται περισσότερα πλοία για να τα μεταφέρει

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να εξάγουν ηλεκτρικά οχήματα κατά εκατοντάδες χιλιάδες σε όλο τον κόσμο, ωστόσο θα χρειαστούν πολύ περισσότερα πλοία που μεταφέρουν αυτοκίνητα για να το πετύχουν.

Η ζήτηση είναι τόσο υψηλή που η χώρα βρίσκεται σε καλό δρόμο για να συγκεντρώσει τον τέταρτο μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο σε λίγα χρόνια, με νέους εμπορικούς δρόμους που δημιουργούνται ειδικά για την εξαγωγή των κινεζικών αυτοκινήτων.

Η Κίνα έχει τώρα τον όγδοο μεγαλύτερο ναυτιλιακό στόλο στον κόσμο με 33 πλοία που μεταφέρουν αυτοκίνητα, σύμφωνα με στοιχεία από τους συμβούλους ναυτιλίας Veson Nautical και που αναφέρθηκαν από το Reuters. Συγκριτικά, η Ιαπωνία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με 284 πλοία, ακολουθούμενη από τη Νορβηγία, η οποία έχει 102. Η Νότια Κορέα έρχεται τρίτη με 72 και η Νήσος του Μαν, που έχει 61 νηολογημένα πλοία, στην τέταρτη.

Ωστόσο, η τρέχουσα κατάσταση αλλάζει ταχέως, με τις κινεζικές εταιρείες να παραγγέλνουν 47 πλοία, τα οποία αντιπροσωπεύουν το ένα τέταρτο του συνόλου των παραγγελιών παγκοσμίως. Οι πελάτες που αγοράζουν τα πλοία περιλαμβάνουν SAIC Motor, Chery, BYD, καθώς και ναυτιλιακές εταιρείες COSCO και China Merchants «για λογαριασμό κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών», αναφέρει το Reuters.

«Αφού παραδοθεί αυτή η αρμάδα στην Κίνα, ο κινεζικός ελεγχόμενος στόλος μεταφορέων αυτοκινήτων θα εκτιναχθεί από το τρέχον 2,4% στο 8,7%,» δήλωσε στο Reuters ο αναλυτής της Veson, Andrea de Luca. «Αναμένουμε να δούμε νέες εμπορικές διαδρομές να δημιουργούνται σχεδόν αποκλειστικά για κινεζικούς ΚΑΕ».

Η Κίνα έχει ήδη ξεπεράσει την Ιαπωνία ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο, με την BYD μόνο να εξάγει περισσότερα από 240.000 οχήματα πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 8% των παγκόσμιων πωλήσεών της. Φέτος, σχεδιάζει να εξάγει έως και 400.000 ηλεκτρικά και έχει ήδη ένα ειδικά κατασκευασμένο πλοίο χωρητικότητας 7.000 ηλεκτρικών και σχεδιάζει να προσθέσει άλλα επτά τέτοια πλοία σε δύο χρόνια.

Η Tesla και η Volkswagen έχουν επίσης επεκτείνει τις εξαγωγές τους από την Κίνα, αξιοποιώντας τη φθηνότερη αλυσίδα εφοδιασμού της χώρας προς όφελός τους.

Τα αυτοκίνητα συνήθως μεταφέρονται δια θαλάσσης χρησιμοποιώντας πλοία roll-on/roll-off (RORO) που επιτρέπουν στα οχήματα να οδηγούνται απευθείας και όχι με γερανό. Αλλά αυτά τα πλοία ήταν σε έλλειψη τα τελευταία χρόνια, με παλαιότερα πλοία να αποσύρονται και νέες παραγγελίες πλοίων να μειώνονται τόσο λόγω της οικονομικής κρίσης του 2008 όσο και λόγω της αναβάθμισης της βιομηχανίας σε λιγότερο ρυπογόνα καύσιμα, αναφέρει το MIT Technology Review.

Στην Ιαπωνία, η Nissan και η Toyota έχουν στόλους πλοίων RORO που μπορούν να μεταφέρουν δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα, αλλά για την Κίνα, τα εγχώρια πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων αντιπροσώπευαν ένα μικρό μέρος της παγκόσμιας ναυτιλιακής ικανότητας -μόνο το 2,8% – αφήνοντας λίγες κινεζικές εταιρείες επιλογές για την εξαγωγή των αυτοκινήτων τους.

Ως αποτέλεσμα, η πρόσβαση στα πλοία RORO κόστισε μια περιουσία, με τον ημερήσιο ναύλο των πλοίων να φτάνει τα 115.000 δολάρια την ημέρα. Αυτό είναι περισσότερο από επτά φορές υψηλότερο από την τιμή του 2019. Έτσι, οι εταιρείες έχουν στραφεί στην αγορά μόνο του πλοίου.

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top