Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η διαφορά της αυτονομίας στους κύκλους WLTP και EPA

Η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ορίζεται στους κύκλους WLTP στην Ευρώπη και EPA στην Αμερική. Ποια η διαφορά τους.

Ένα από τα πιο βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά, που βλέπουμε σε κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι η αυτονομία. Σε άλλα είναι μικρότερη και σε άλλα μεγαλύτερη, αναλόγως τις μπαταρίες που χρησιμοποιεί ο κάθε κατασκευαστής.

Για να φτάσουμε στα νούμερα, τα οποία αναφέρει η κάθε εταιρεία στα μοντέλα της, υπάρχουν δύο κύκλοι. Συνήθως, αναφερόμαστε στον WLTP, ο οποίος αφορά την Ευρώπη, όμως υπάρχει και ο EPA για την Αμερική. Ωστόσο, υπάρχουν αυτοκίνητα που κυκλοφορούν, τόσο στη Γηραιά ήπειρο, όσο και στις ΗΠΑ.

Ποια είναι, λοιπόν, η διαφορά μεταξύ των δύο κύκλων; Την απάντηση έρχεται να δώσει η ιστοσελίδα InsideEVs, που έκανε τη σύγκρισή τους, χρησιμοποιώντας 22 μοντέλα, φετινά και περσινά, τα οποία είναι διαθέσιμα σε αμφότερες τις αγορές. Στη λίστα αναφέρεται, πέραν της αυτονομίας στους δύο κύκλους, και η αναλογία διαφοράς (ratio) για το κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με βάση το οποίο διαμορφώνεται η κατάταξη.

Στην κορυφή βρίσκονται οι τρεις εκδόσεις της Taycan, με τη 4S να έχει τη μεγαλύτερη αναλογία διαφοράς (1,42), καθώς βγάζει 203 μίλια στον EPA και 288 μίλια στον WLTP, ενώ κάτω από τις Porsche βρίσκονται άλλα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, όπως τα Audi e-tron (204 μίλια στον EPA, 271 μίλια στον WLTP, αναλογία 1,33), Mini Cooper SE (110 μίλια στον EPA, 144 μίλια στον WLTP, αναλογία 1,31), BMW i3 (153 μίλια στον EPA, 193 μίλια στον WLTP, αναλογία 1,26) και Jaguar I-Pace (234 μίλια στον EPA, 292 μίλια στον WLTP, αναλογία 1,25).

Αντιθέτως, στην άλλη πλευρά της λίστας βλέπουμε τα περισσότερα Tesla, καθώς η διαφορά της αυτονομίας τους στους δύο κύκλους είναι πολύ μικρή, τη στιγμή που παρατηρείται μεγαλύτερη αυτονομία στον EPA. Η μικρότερη ανήκει στο Model X Long Range Plus, με αναλογία διαφοράς στο 0,90, αφού καλύπτει 351 μίλια στον EPA και 315 μίλια στον WLTP.

Σειρά παίρνουν τα Model Y Pergormance Long Range AWD (315 μίλια στον EPA, 298 μίλια στον WLTP, αναλογία 0,95), Model S Long Range Plus (391 μίλια στον EPA, 379 μίλια στον WLTP, αναλογία 0,97), Model X Performance LM (305 μίλια στον EPA, 303 μίλια στον WLTP, αναλογία 0.99), Model Y Long Range AWD (316 μίλια στον EPA, 314 μίλια στον WLTP, αναλογία 0,99), Model 3 Standard Range Plus (250 μίλια στον EPA, 254 μίλια στον WLTP, αναλογία 1,02).

Ενδιάμεσα στα προαναφερθέντα βρίσκονται τα Kia e-Niro (239 μίλια στον EPA, 283 μίλια στον WLTP, αναλογία 1,18), BMW i3s (153 μίλια στον EPA, 177 μίλια στον WLTP, αναλογία 1,16), Hyundai Ioniq Electric (170 μίλια στον EPA, 193 μίλια στον WLTP, αναλογία 1,14), Nissan Leaf 40 kWh (149 μίλια στον EPA, 168 μίλια στον WLTP, αναλογία 1,13), Tesla Model 3 Performance Long Range AWD (299 μίλια στον EPA, 329 μίλια στον WLTP, αναλογία 1,10), Hyundai Kona Electric (258 μίλια στον EPA, 279 μίλια στον WLTP, αναλογία 1,08), Tesla Model 3 Long Range AWD (322 μίλια στον EPA, 348 μίλια στον WLTP, αναλογία 1,08), Tesla Model S Performance LM (348 μίλια στον EPA, 369 μίλια στον WLTP, αναλογία 1,06) και Nissan Leaf e+S 62 kWh (226 μίλια στον EPA, 239 μίλια στον WLTP, αναλογία 1,06).

Όσον αφορά την αυτονομία του κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε πραγματικές συνθήκες, το εν λόγω μέσω ενημέρωσης παρουσιάζει δύο τρόπους για να οριστεί. Ο ένας είναι χρησιμοποιώντας το 80-90% των τιμών στον WLTP και ο άλλος να χρησιμοποιηθεί ο μέσος όρος της αυτονομίας σε EPA και WLTP. Μάλιστα, δίνει και παράδειγμα το Mini Cooper SE, το οποίο σε δοκιμές έβγαλε 132 μίλια (212 χιλιόμετρα).

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *