Οι πέντε μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων στην Ευρώπη ξεπέρασαν την Κίνα στις πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας, τη στιγμή που το 2020 θεωρείται ότι θα είναι η χρονιά και έχουμε μπει σε μία δεκαετία, κατά την οποία οι κατασκευαστές έχουν στόχο να έχουν ηλεκτροποιήσει το μεγαλύτερο μέρος της γκάμας τους.
Έτσι, καλά κρατεί και ο ανταγωνισμός στις αγορές, που σίγουρα έχουν επηρεαστεί από την κρίση του κορονοϊού, που έχει οδηγήσει τον πλανήτη στην καραντίνα.
Κάτι που ισχύει και στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όμως η Κίνα ήταν η πρώτη χώρα, η οποία «χτυπήθηκε» από την πανδημία, ώστε να μπει από πιο νωρίς σε καραντίνα, σε σύγκριση με τον υπόλοιπο κόσμο και συγκεκριμένα με την Ευρώπη.
Γι’ αυτό, είδε τις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Γηραιάς ηπείρου να την ξεπερνούν στις πωλήσεις, όπως παρουσιάζει η μελέτη τη PwC (PricewaterhouseCoopers), μία εταιρεία με έδρα το Λονδίνο και γραφεία σε 157 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα με δύο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που ασχολείται με τη φορολογία, τα οικονομικά, τις αναλύσεις δεδομένων και τα στατιστικά στοιχεία.
Αυτή, λοιπόν, δείχνει ότι οι πέντε μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, οι οποίες είναι της Γερμανίας, της Γαλλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ιταλίας και της Ισπανίας, έφτασαν τις 79300 πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων το πρώτο τρίμηνο του 2020, με την Κίνα να μένει στις 77256.
Αυτό σημαίνει ότι στην ευρωπαϊκή αγορά οι ηλεκτρικές πωλήσεις ήταν παραπάνω από διπλάσιες, σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2019, ενώ στην Κίνα ήταν αντιστρόφως ανάλογη η κατάσταση, αφού μειώθηκαν πάνω από το μισό. Όσον αφορά τις ΗΠΑ, για την ίδια περίοδο, βρίσκονται ακόμα πιο χαμηλά, με τις πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων στην Αμερική να αυξάνονται σε μικρό ποσοστό από πέρυσι.
Επίσης, γίνεται αναφορά και στα υβριδικά, τα οποία είναι πολύ περισσότερα στην Ευρώπη, όπου κατέχουν σχεδόν το 15% της αγοράς, παρά στην Κίνα, όπου βρίσκονται κάτω από το 5%, όντας ελάχιστα πιο πάνω από τις ΗΠΑ.
Ωστόσο, ο ηγέτης της PwC στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, Φέλιξ Κάνχερτ, πιστεύει ότι μετά την κρίση του κορονοϊού η Κίνα θα πάρει ξανά την πρωτιά στις πωλήσεις, καθώς εξακολουθεί να βάζει κίνητρα για την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
«Η κυβέρνηση της Κίνας βάζει και πάλι κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα, τόσο επιδοτήσεις, όσο και φοροαπαλλαγές. Πιστεύουμε ότι η Κίνα θα πάρει ξανά τα ηνία στις πωλήσεις αργότερα μέσα στη χρονιά», ήταν τα λόγια του.
Όσον αφορά τα μοντέλα, το Renault Zoe ήταν το κορυφαίο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε πωλήσεις και τον Μάρτιο, ώστε να κυριαρχήσει το πρώτο τρίμηνο του έτους, με τα Peugeot e-207 και Volkswagen e-Golf να συμπληρώνουν την πρώτη τριάδα. Τέλος, στα υβριδικά, στην πρώτη θέση των πωλήσεων βλέπουμε το Mitsubishi Outlander PHEV.