Η πλειοψηφία των κατασκευαστών της αυτοκινητοβιομηχανίας αναπτύσσουν συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Εκείνα αποτελούνται από ατέλειωτες γραμμές κώδικα λογισμικού, αλλά και επίσης από ένα πολύπλοκο συνδυασμό αισθητήρων, καμερών και διαφόρων εξαρτημάτων. Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για απλά συστήματα.
Ένα εκ των πιο ακριβών και βασικών εξαρτημάτων στα συστήματα αυτονομίας είναι το Lidar. Αναφερόμαστε στο κομμάτι hardware που ευθύνεται για τον εντοπισμό αντικειμένων και οντοτήτων στο γύρω περιβάλλον του οχήματος. Όταν η παραγωγή των lidars γίνει πιο φθηνή και φτάσει σε μαζικό επίπεδο, τα αυτόνομα οχήματα θα είναι πιο κοντά στο καταναλωτικό κοινό. Μια ομάδα ερευνητών στην Σουηδία όμως, κατάφερε να αναπτύξει και να υλοποιήσει μικρά τέτοια εξαρτήματα, μειώνοντας δραστικά το κόστος κατασκευής, αλλά διατηρώντας την αξιοπιστία (σε αναλογικό βαθμό) και την αποδοτικότητα τους. Με λίγα λόγια, οι ερευνητές προχώρησαν σε μια καινοτόμα δημιουργία.
Συγκεκριμένα, η ομάδα ανήκει στο KTH Royal Institute of Technology της Σουηδίας και αυτό που έκανε ήταν να αποσπάσει ένα κεντρικό κομμάτι του Lidar, να το ενσωματώσει σε μικρά εξαρτήματα που πραγματοποιούν μεν την ίδια δουλειά, αλλά είναι πιο οικονομικά. Ο Carlos Errando-Herranz, μετά-διδακτορικός ερευνητής της ομάδας, τονίζει πως για την παραγωγή ενός μικρού Lidar χρειάζονται μόλις 10 δολάρια Αμερικής, εκείνο ζυγίζει μόλις λίγα γραμμάρια και καταναλώνει 100 milliwatt ενέργειας. Βέβαια, όπως είναι λογικό, οι δυνατότητες του δεν συγκρίνονται με εκείνες του μεγάλου και κανονικού Lidar, γι’αυτο και η εφαρμογή των εξαρτημάτων θα είναι τέλεια σε drones και ρομπότ.
Το μικρό Lidar που ανέπτυξαν οι Σουηδοί ερευνητές μπορεί να φέρει επανάσταση στον χώρο, ενώ θα προσελκύσει άμεσα εταιρείες που πειραματίζονται με αυτόνομα μη-επανδρωμένα σκάφη και ρομπότ που πλοηγούνται μόνα τους. Η Ευρώπη φαίνεται πως δηλώνει δυνατά το παρόν στην τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης και είναι έτοιμη να πρωτοστατήσει στην επέλαση των οχημάτων που δεν χρειάζονται ανθρώπινη παρέμβαση για να λειτουργήσουν…!