Close

Γιατί η ΕΕ θεωρεί απειλή την Κίνα στην ηλεκτροκίνηση

H είδηση ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκινά μια έρευνα για το εμπόριο των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων ήταν πραγματική έκπληξη.

«Ο ανταγωνισμός είναι αληθινός μόνο εφόσον είναι δίκαιος», δήλωσε η Ursula von der Leyen, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. «Πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι σχετικά με τους κινδύνους που αντιμετωπίζουμε».

Η έρευνα αφορά τις επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα και έρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά. «Οι παγκόσμιες αγορές έχουν πλέον πλημμυρίσει από φθηνότερα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και η τιμή τους διατηρείται τεχνητά χαμηλά από τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις. Αυτό στρεβλώνει την αγορά μας», είπε ακόμα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει την αποκλειστική αρμοδιότητα να καθορίζει την κοινή εμπορική πολιτική της ΕΕ και διεξάγει τακτικά έρευνες για ξένες εισαγωγές που ενδέχεται να βλάψουν την ενιαία αγορά. Μια έρευνα κατά των επιδοτήσεων ενεργοποιείται όταν μια ξένη χώρα είναι ύποπτη ότι επιδοτεί μια εταιρεία ή όμιλο εταιρειών για την παραγωγή ενός συγκεκριμένου προϊόντος και αυτή η επιδότηση προκαλεί «ζημία» στην ευρωπαϊκή βιομηχανία. Χάρη στην κρατική ενίσχυση, το κόστος συναρμολόγησης αντισταθμίζεται σημαντικά και η εταιρεία είναι επομένως σε θέση να πουλήσει το προϊόν της σε χαμηλότερη τιμή.

Καθώς οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δε λαμβάνουν τις ίδιες κρατικές ενισχύσεις πρέπει να επιλέξουν είτε να πουλήσουν φθηνότερα και να χάσουν κέρδος, είτε να κρατήσουν τις τιμές και να χάσουν πελάτες.

Ένα μεγάλο όπλο της Κίνας είναι ότι κατέχει δεσπόζουσα θέση στις πρώτες ύλες που απαιτούνται για την κατασκευή μπαταριών, όπως το λίθιο, το κοβάλτιο, το νικέλιο και το μαγγάνιο, δημιουργώντας ένα περιεκτικό περιβάλλον στο οποίο η Κίνα ελέγχει σχεδόν κάθε πτυχή της αλυσίδας εφοδιασμού. Το αναπόφευκτο αποτέλεσμα ήταν μια δραματική αύξηση στη συναρμολόγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στην Κίνα και ένα κύμα εξαγωγών σε όλο τον κόσμο.

Η αγορά της ΕΕ θεωρείται ιδιαίτερα ελκυστική λόγω της σταδιακής απαγόρευσης του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του δασμού μόλις 10% σε όλα τα εισαγόμενα αυτοκίνητα.

Η Επιτροπή εκτιμά ότι κινεζικές μάρκες, όπως BYD, Nio και Xpeng, έχουν ήδη καταλάβει το 8% της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, από 4% το 2021 και θα μπορούσαν να φτάσουν έως και 15% το 2025, εάν η τάση συνεχιστεί.

Μόλις η έρευνα κοινοποιηθεί στην επίσημη εφημερίδα της ΕΕ, η Επιτροπή θα έχει 13 μήνες για να αποφασίσει εάν θα επιβάλει τους λεγόμενους «αντισσταθμιστικούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Οι δασμοί θα προστεθούν στον υφιστάμενο εισαγωγικό δασμό 10%, προκειμένου να αντισταθμιστεί το αθέμιτο πλεονέκτημα που δίνουν οι επιδοτήσεις. Εάν τελικά εγκριθούν, οι δασμοί θα ισχύουν για όλα τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) που κατασκευάζονται στην Κίνα και ενδεχομένως θα επηρεάσει ευρωπαϊκές και αμερικανικές εταιρείες που λειτουργούν εργοστάσια με έδρα την Κίνα, όπως η Volkswagen, η BMW, η Mercedes-Benz και η Tesla, εάν επωφελούνται από την κρατική επιχορήγηση.

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top