Δύσκολα θα είναι τα πράγματα για την ηλεκτροκίνηση καθώς βάσει του νέου Προεδρικού Διατάγματος (ΠΔ) για τις χρήσεις γης, η κατασκευή σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων θα επιτρέπεται μόνο όπου επιτρέπεται η κατασκευή πρατηρίων καυσίμων.
Τα παραπάνω αναφέρει το Greenagenda, αναλύοντας το ΠΔ. Το ΠΔ για τις χρήσεις γης περιλαμβάνει την κατηγορία “Πρατήρια καυσίμων και ενέργειας” και αναφέρει τους χώρους που επιτρέπεται η κατασκευή ενός τέτοιο πρατηρίου. Το πρόβλημα όμως έγκειται στο γεγονός ότι τόσο τα καύσιμα όσο και η ενέργεια (πχ ηλεκτρικά αυτοκίνητα) βρίσκονται στην ίδια κατηγορία.
Κάτι τέτοιο στην πράξη σημαίνει ότι αν μια εταιρεία θέλει να κατασκευάσει ένα δικό της δίκτυο σταθμών φόρτισης θα πρέπει είτε να γίνει η ίδια κάτοχος πρατηρίου καυσίμου και ενέργειας ή να συνεργαστεί με τα υπάρχοντα πρατήρια καυσίμων.
Αυτό από μόνο του κόβει τα φτερά σε όσες εταιρείες θα θέλουν να κατασκευάσουν τους δικούς τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς θα πρέπει να το κάνουν σε συνεργασία με κάποια εταιρεία που ήδη διαθέτει πρατήριο (πχ πετρελαϊκή). Φυσικά και οι πετρελαϊκές έχουν ήδη μπει στο παιχνίδι και έχουν ξεκινήσει την κατασκευή σταθμών φόρτισης στα πρατήριά τους.
Η προϋπόθεση αυτή ασφαλώς και δημιουργεί πρόβλημα, αλλά ας δεχτούμε το γεγονός ότι αν πρόκειται για κάποια μεγάλη εταιρεία ή κοινοπραξία, θα μπορεί να γίνει κάτοχος ή να αποκτήσει τους ανάλογους τίτλους για “πρατήρια καυσίμων και ενέργειας”.
Υπάρχει όμως κι ένα δεύτερο πρόβλημα καθώς η κατασκευή πρατηρίων καυσίμων και ενέργειας δεν επιτρέπεται παντού αλλά όπου επιτρέπονται τα βενζινάδικα.
Αυτό αποτελεί πρόβλημα καθώς σε πολλές χώρες του εξωτερικού υπάρχουν σταθμοί φόρτισης σε πάρα πολλά σημεία. Μάλιστα στο Ηνωμένο Βασίλειο κάποιες κολώνες ρεύματος μετατρέπονται σε φορτιστές αυτοκινήτων και φυσικά υπάρχουν σημεία φόρτισης και σε θέσεις σε πάρκινγκ. Βάσει όμως του ΠΔ, η κατασκευή πρατηρίου ενέργειας και καυσίμων σε αμιγής κατοικία και σε πολεοδομικό κέντρο – κεντρικές λειτουργίες πόλης – τοπικό κέντρο συνοικίας-γειτονιάς απαγορεύεται!
Όμως, τα πρατήρια καυσίμων είναι λογικό να απαγορεύονται σε κάποια σημεία της πόλης αλλά δεν θα έπρεπε να ισχύσει το ίδιο για τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων καθώς δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον.
Βέβαια, η ηλεκτροκίνηση αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα κινείται με πολύ αργούς ρυθμούς. Ας ελπίσουμε ότι όταν τα ηλεκτρικά οχήματα αρχίσουν να καθιερώνονται να αναθεωρηθεί το Διάταγμα καθώς θα γίνει αντιληπτό στην πράξη ότι δεν είναι το ίδιο πράγμα!