Close

Daytona F5: Ηλεκτρικό σκούτερ με αποσπώμενες μπαταρίες και 87 χλμ αυτονομία

Daytona F5

Daytona F5

To Daytona F5 είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό σκούτερ με δύο αποσπώμενες μπαταρίες το οποίο μπορεί να αγοράσει κανείς με επιδότηση.

Ρίχνοντας κανείς μια ματιά στην πορεία των αιτήσεων για επιδότηση αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων διαπιστώνει πως η ζήτηση για δίτροχα, είτε ποδήλατα είτε δίκυκλα/τρίκυκλα, είναι μεγάλη.

Τα ποδήλατα συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, με τα ηλεκτρικά δίκυκλα/τρίκυκλα (L1ea-L7) να ακολουθούν με 747 αιτήσεις μέσα σε 15 ημέρες.

Μια άκρως ενδιαφέρουσα περίπτωση ηλεκτρικού σκούτερ αποτελεί το Daytona F5, το οποίο οδηγείται με δίπλωμα κατηγορίας Α1 (125cc). Αυτό που διαφοροποιεί το F5 από τον ανταγωνισμό είναι οι μεγάλοι του τροχοί, διαστάσεων 16” μπροστά και 14” πίσω.

Τα περισσότερα ηλεκτρικά σκούτερ της αγοράς διαθέτουν μικρούς τροχούς με τον κινητήρα να αποτελεί ουσιαστικά και τη ζάντα του τροχού, οδηγώντας συχνά σε καταπόνηση του μοτέρ από τις ανωμαλίες του δρόμου. Ο ηλεκτροκινητήρας 3.000 Watt του F5 είναι τοποθετημένος στον πίσω τροχό, αλλά στην αριστερή πλευρά του ψαλιδιού.

Daytona F5
Daytona F5
Αποσπώμενες μπαταρίες λιθίου

Το F5 εφοδιάζεται με δύο μπαταρίες λιθίου χωρητικότητας 42Ah και βάρους 11 κιλών έκαστη, οι οποίες είναι αποσπώμενες και αυτό είναι πολύ σημαντικό για τις επιλογές φόρτισης. Με μια πλήρη φόρτιση το F5 μπορεί να καλύψει 87χλμ, ενώ η διάρκεια ζωής τους είναι 1.100 κύκλοι πλήρους φόρτισης.

Ο φορτιστής 10Α του F5 μπορεί να φορτίσει πλήρως τη μια μπαταρία 21Ah σε μόλις 2,5 ώρες και περίπου 5 ώρες και τις δύο.

Σημειώστε δε ότι οι μπαταρίες διαθέτουν 6 συστήματα ασφαλούς λειτουργίας οι οποίες βεβαιώνουν την μακροζωία τους και την αξιοπιστία τους:

– Προστασία υπερφόρτισης
– Προστασία αποφόρτισης
– Προστασία υπερέντασης
– Προστασία βραχυκυκλώματος
– Θερμική προστασία
– Σύστημα ισοσταθμισμένης κατανάλωσης

Daytona F5
Daytona F5
Επιδόσεις & Οικονομία

Ας δούμε κάποια στοιχεία που ανακοινώνει η Daytona.

O ηλεκτροκινητήρας 3000W αποδίδει:
• 4,9 ίππους στιγμιαία απόδοση
• 42,5 Nm μέγιστη ροπή
• 15% δυνατότητα ανάβασης από 0 km/h με πλήρες φορτίο
• 3,8 kWh / 100 km κατανάλωση ρεύματος (βάσει έγκρισης τύπου)
• 0,39 €/100km ή 0,61 €/100km στη νυχτερινή ή ημερήσια χρέωση ρεύματος αντίστοιχα
(βάσει του τιμολογίου Δ.Ε.Η. 27/06/2020)

Άνεση και ασφάλεια

Το επίπεδο πάτωμα και η ευρύχωρη διπλή σέλα με αρκετό χώρο για αναβάτη και συνεπιβάτη, υπόσχονται άνετες μετακινήσεις στην πόλη. Εκτός από τους μεγάλους τροχούς, το F5 είναι εξοπλισμένο με τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και πίσω με διπλά ενισχυμένα αμορτισέρ, ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου.

Το F5 διαθέτει επίσης επιλογή λειτουργίας όπισθεν (Reverse mode), όπου με τη βοήθεια ενός κουμπιού, τίθεται σε λειτουργία η όπισθεν και ο αναβάτης μπορεί εύκολα να πραγματοποιήσει επιτόπιους ελιγμούς χωρίς να χρειαστεί να σπρώξει το σκούτερ προς τα πίσω.

Το σύστημα πέδηση αποτελείται από δισκόφρενα διαμέτρου 210mm μπροστά και 190mm πίσω, με το εμπρός φρένο να είναι εξοπλισμένο με δαγκάνα διπλού εμβόλου και σωληνάκια υψηλής πίεσης CBS για καλύτερη αίσθηση και ανταπόκριση.

Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται το κεντρικό και πλαϊνό σταντ, οθόνη LCD με αναλογικό ταχύμετρο, χειρολαβές με ενσωματωμένη σχάρα για τοποθέτηση βαλίτσας ενώ στο πίσω τμήμα, ο φωτισμός είναι τεχνολογίας LED, σε φανάρι και φλας.

Daytona F5
Daytona F5
Πόσο κάνει με επιδότηση;

To Daytona F5 διατίθεται από την εταιρεία Γκοργκόλης Α.Ε. και συνοδεύεται από εγγύηση δύο ετών που ισχύει τόσο για το σκούτερ όσο και για τις μπαταρίες.

Η τιμή του είναι στα 2.990 ευρώ χωρίς να υπολογίζονται μεταφορικά και έξοδα πινακίδας. Με την επιδότηση η τιμή πέφτει στα 2.507,74 ευρώ, ενώ μπορεί να μειωθεί κι άλλο σε περίπτωση απόσυρσης παλιού οχήματος (2.107,74 ευρώ).

Για τρίτεκνους/πολύτεκνους ή ΑΜΕΑ η τιμή με επιδότηση διαμορφώνεται στα 2.007,74 ευρώ και πέφτει στα 1.607,74 ευρώ αν συνυπολογιστεί και όφελος απόσυρσης.

Πηγή

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top