Close

Αύξηση ρεκόρ στη ζήτηση και το μερίδιο αγοράς για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα

Η ζήτηση συνεχίζει να αυξάνεται για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία (BEV), σύμφωνα με νέα στοιχεία της Εταιρείας Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων (SMMT).

Aυτή δείχνει ότι η ζήτηση αυξήθηκε 57,4% από έτος σε έτος για μεταχειρισμένα BEV, με πωλήσεις ρεκόρ 188.382 μονάδων, που ισοδυναμεί με νέο υψηλό μερίδιο αγοράς, στο 2,5%, από 1,7% το 2023 και 13 φορές μεγαλύτερο από το 2019.

Το τέταρτο τρίμηνο, το μερίδιο BEV ήταν ακόμη υψηλότερο στο 2,7%, που αντιστοιχεί στην απόδοση του τρίτου τριμήνου.

Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων plug-in υβριδικών (PHEV) και υβριδικών (HEV) αυξήθηκαν επίσης, κατά 32,2% στις 92.120 μονάδες και 39,3% στις 306.114 μονάδες, αντίστοιχα.

Συνολικά, ο αριθμός των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν το 2024 αυξήθηκε κατά 43,3% σε ετήσια βάση, με περισσότερα από μισό εκατομμύριο από αυτά τα αυτοκίνητα εξαιρετικά χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών ρύπων να αντιπροσωπεύουν μερίδιο 7,7% των πωλήσεων.

Αυτή η ανάπτυξη, λέει η SMMT, ευθυγραμμίζεται με την αγορά νέων αυτοκινήτων και καταδεικνύει την αυξανόμενη ζήτηση και επιλογές σε ολόκληρο τον κλάδο για νέους και μεταχειρισμένους ηλεκτρικούς κινητήρες.

Τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 92,1% του συνόλου των συναλλαγών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων – ελαφρώς χαμηλότερα από 94,3% πέρυσι.

Η βενζίνη παρέμεινε κυρίαρχη, σημειώνοντας άνοδο 6,8% αντιπροσωπεύοντας το 57,1% της αγοράς, ενώ οι συναλλαγές ντίζελ μειώθηκαν κατά 2,4%, αντιπροσωπεύοντας το 35,0% του συνόλου των συναλλαγών.

Συνολικά, η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων του Ηνωμένου Βασιλείου αυξήθηκε κατά 5,5% σε 7.643.180 συναλλαγές το 2024.

Με οκτώ τρίμηνα συνεχούς ανάπτυξης, μέσα στη χρονιά άλλαξαν χέρια 400.488 περισσότερα οχήματα σε σχέση με το 2023, με τις συναλλαγές να αυξάνονται κάθε μήνα το 2024, όπως και το 2023, με το τέταρτο τρίμηνο να αυξάνεται κατά 4% στις 1.746.051 μονάδες.

Οι τρεις κορυφαίοι δημοφιλείς τύποι παρέμειναν ίδιοι για άλλη μια χρονιά, με τα σουπερμίνι να καταλαμβάνουν την πρώτη θέση, αντιπροσωπεύοντας ένα στα τρία (32,3%) όλων των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν το 2024.

Το χαμηλότερο μέσο κατείχε τη δεύτερη θέση, με μερίδιο 27,1% στην αγορά και τα οχήματα διπλής χρήσης ολοκλήρωσαν την τριάδα, αποτελώντας το 15,9% των πωλήσεων.

Ενώ το γκρι παρέμενε πιο δημοφιλές στην αγορά νέων αυτοκινήτων, τα μαύρα αυτοκίνητα ευνοήθηκαν μεταξύ των αγοραστών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, με περισσότερους από 1,6 εκατομμύρια (21,3%) να επιλέγουν το χρώμα.

Το γκρι ήταν δεύτερο, με μερίδιο 17,6% και το μπλε τρίτο, λαμβάνοντας το 16,2% των πωλήσεων.

Σε συνδυασμό, οι τρεις κορυφαίες αποχρώσεις αντιπροσώπευαν περισσότερο από το μισό (55,1%) όλων των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν.

Εν τω μεταξύ, 5.171 αγοραστές επέλεξαν ροζ – μια αύξηση 301 οχημάτων σε σχέση με το 2023, ενώ 4.659 βυσσινί αυτοκίνητα βρήκαν νέους ιδιοκτήτες, ενώ το κρεμ είδε 4.657 συναλλαγές, ως το λιγότερο δημοφιλές χρώμα.

Τα τιρκουάζ αυτοκίνητα σημείωσαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη το 2024, με άνοδο 11,2% στα 8.266 αυτοκίνητα, ενώ τα γκρι σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση όγκου – άνω των 117.000 μονάδων στα 1,349 εκατομμύρια.

Ο Mike Hawes, Διευθύνων Σύμβουλος της SMMT, δήλωσε: «Το σερί 25μηνης ανάπτυξης του κλάδου των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι καλά νέα για την ανανέωση του στόλου και για τους καταναλωτές που επωφελούνται από τη μεγαλύτερη επιλογή φιλτραρίσματος από τη νέα αγορά.

«Οι ρεκόρ πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων καταδεικνύουν επίσης την έντονη όρεξη για αυτά τα αυτοκίνητα αιχμής σε χαμηλότερες τιμές. Η διασφάλιση της συνεχιζόμενης ανάπτυξης, ωστόσο, σημαίνει διατήρηση αυτής της οικονομικής προσιτότητας, μαζί με την προσφορά, η οποία απαιτεί ουσιαστικά δημοσιονομικά κίνητρα για την τόνωση της ζήτησης των καταναλωτών για νέα EV και την άρση του αντικινήτρου για το ακριβό φορολογικό αυτοκίνητο VED που κινδυνεύει να μειώσει την προσιτότητα των μεταχειρισμένων EV για τα επόμενα χρόνια».

Ο James Hosking, Διευθύνων Σύμβουλος της AA Cars, δήλωσε πως «Η πρόσβαση σε μεταχειρισμένα EV βασίζεται σε μια ισχυρή αγορά νέων αυτοκινήτων, η οποία παρέχει μια σταθερή ροή μοντέλων σε διαφορετικά σημεία τιμών».

«Όσο περισσότερα νέα EV κυκλοφορούν σήμερα, τόσο μεγαλύτερη είναι η προσιτή τιμή και η ποικιλία για τους μελλοντικούς μεταχειρισμένους αγοραστές. Για να διατηρηθεί αυτή η ισορροπία, απαιτούνται ισχυρότερα κίνητρα για την ενθάρρυνση της υιοθέτησης νέων EV, διασφαλίζοντας μια βιώσιμη και προσβάσιμη αγορά μεταχειρισμένων τα επόμενα χρόνια».

Ο Matas Buzelis, ειδικός αυτοκινήτων στην υπηρεσία ελέγχου ιστορικού οχημάτων carVertical, πρόσθεσε: «Πολλοί οδηγοί εξακολουθούν να διστάζουν να αλλάξουν την ηλεκτρική ενέργεια, αλλά η αυξημένη προσφορά μειώνει τις μέσες τιμές και αυτό δελεάζει περισσότερους ανθρώπους να αγοράσουν EV και υβριδικά. Το δίκτυο των δημόσιων σημείων φόρτισης επεκτείνεται επίσης γρήγορα, παρέχοντας διαβεβαίωση στους οδηγούς ότι δεν θα ξεμείνουν από ρεύμα ενώ βρίσκονται στο δρόμο».

Ο Philip Nothard, διευθυντής πληροφοριών στην Cox Automotive, κατέληξε: «Τα αποτελέσματα των συναλλαγών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων το 2024 δείχνουν αύξηση 5,5% σε ετήσια βάση και, πιο συγκεκριμένα, αύξηση 3,6% πάνω από τον μέσο όρο πριν από την πανδημία 2001–19, ένα θετικό σημάδι σταθερής ανάκαμψης για την αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων του Ηνωμένου Βασιλείου.

«Αυτή η ανάπτυξη εμπνέει αισιοδοξία εν μέσω συνεχιζόμενων προκλήσεων στον ευρύτερο τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

«Με τους περιορισμούς της προσφοράς και τις πιέσεις εμπιστοσύνης των καταναλωτών να εξακολουθούν να διαφαίνονται το 2025, οποιαδήποτε περαιτέρω κέρδη θα χρησιμεύσουν ως απόδειξη της ανθεκτικότητας της αγοράς μεταχειρισμένων».

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top