Οι υπέρμαχοι της αυτόνομης οδήγησης προβάλλουν ως βασικό επιχείρημα γι’ αυτήν την νέα εποχή της αυτοκίνησης, όπου τον έλεγχο θα τον έχουν τα αυτοκίνητα-υπολογιστές, τη δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Τα οχήματα δηλαδή θα είναι τόσο “έξυπνα” που θα μπορούν να προβλέψουν καταστάσεις και να αποφεύγουν ατυχήματα που προκαλούνται από ανθρώπινα λάθη.
Παρ’ όλα αυτά όμως η ασφάλιση των οχημάτων, θα είναι ιδιαίτερα δαπανηρή, τουλάχιστον μέχρι το 2025, όπως αναφέρουν σε έρευνα αναλυτές της Forrester Research.
Οι τεχνολογίες πίσω από τα αυτόνομα οχήματα
Στην έρευνα πήραν μέρος και ειδήμονες της αυτοκινητοβιομηχανίας οι οποίοι αντάλλαξαν απόψεις σχετικά με το πως η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης θα μεταμορφώσει την εικόνα της αυτοκίνησης.
Σύμφωνα με την έρευνα τα αυτόνομη οχήματα μπορούν να συντελέσουν στην δραματική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, που σε ποσοστό 94% οφείλονται σε ανθρώπινα λάθη.
Θεωρητικά, από τη στιγμή που σχεδόν εκμηδενίζονται οι πιθανότητες ατυχήματος, τα ασφάλιστρα τέτοιων οχημάτων θα πρέπει να μειωθούν.
Είναι όμως έτσι;
H έρευνα σημειώνει πως το κόστος ασφάλισης των αυτόνομων οχημάτων θα είναι υψηλό, καθώς σε περίπτωση εμπλοκής τους σε ατύχημα θα πρέπει να διενεργηθούν λεπτομερείς έρευνες προκειμένου να διαπιστωθεί οι λόγοι του ατυχήματος και να αποδοθούν ευθύνες.
Πέρα από αυτό στην εξίσωση μπαίνει και το κόστος επισκευής, καθώς τα αυτόνομα οχήματα θα διαθέτουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, οπότε η αποκατάσταση των ζημιών θα είναι ιδιαίτερα ακριβή.
Για παράδειγμα, ένας αισθητήρας Lidar όπως αυτός που εξελίσσει η Google Waymo κοστίζει περίπου 7.500 δολάρια ΗΠΑ, γεγονός που οι ασφαλιστικές εταιρείες θα λάβουν σοβαρά υπόψη τους όταν αποφασίσουν το ύψος των ασφάλιστρων.
“Οι αιτήσεις για αποζημίωση θα απαιτούν πιο λεπτομερείς έρευνες για τα ακριβή αίτια του ατυχήματος γεγονός που σε συνδυασμό με το κόστος επισκευής των πιο ακριβών οχημάτων, θα κρατήσει το κόστος σε υψηλά επίπεδα”, αναφέρει μεταξύ άλλων η έρευνα.