H Alfa Romeo Giulia ETCR είναι το αμιγώς ηλεκτρικό αγωνιστικό με το οποίο θα λάβει μέρος στο νεοσύστατο PURE ETCR η ομάδα Romeo Ferraris.
Η Alfa Romeo περνά σε μια νέα εποχή ως μέλος του Stellantis Group και αυτό συνεπάγεται τη χάραξη νέας στρατηγικής στην οποία προφανώς θα υπάρξει και εξηλεκτρισμός κάποιων μοντέλων της προϊοντικής της γκάμας.
Δεν γνωρίζουμε αν στα πλάνα περιλαμβάνεται και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της Giulia, ωστόσο μπορούμε να πάρουμε να μια γεύση, έστω κι αν δεν είναι ενδεικτική, μέσα από την αγωνιστική Alfa Romeo Giulia με την οποία θα λάβει μέρος στο Πρωτάθλημα ηλεκτρικών αυτοκινήτων τουρισμού η ιταλική ομάδα Romeo Ferraris που εδρεύει στο Μιλάνο.
Ο θεσμός ονομάζεται PURE ETCR και θα ξεκινήσει το 2021 με τις εργοστασιακές συμμετοχές της Cupra με το e-Racer και της Hyundai με το Veloster N ETCR. Σε αυτές ήρθε εσχάτως να προστεθεί και αυτή της Romeo Ferraris, με την σαγηνευτική κατακόκκινη Giulia ETCR, η οποία ωστόσο δεν λογίζεται ως εργοστασιακή συμμετοχή.
Η παρουσίαση του ιταλικού αγωνιστικού πραγματοποιήθηκε στις 13/11 στην ισπανική πίστα Motorland Aragón, από την επικεφαλής επιχειρήσεων της ομάδας, Michela Cerruti και τον οδηγό της, Jean-Karl Vernay.
Με 680 hp και πίσω κίνηση…
Όπως και τα υπόλοιπα αγωνιστικά που θα λάβουν μέρος στο νεοσύστατο Πρωτάθλημα, έτσι και η ηλεκτρική Giulia εφοδιάζεται με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες της Magelec που βρίσκονται τοποθετημένοι στον πίσω άξονα. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς με την ισχύ να φτάνει στο πικ τους 680 hp (500 kW) και την ροπή στα 960 Nm. Η τελική ανέρχεται στα 270 km/h, ενώ για τη διαδικασία του 0-100 km/h χρειάζεται μόλις 3,2 δευτερόλεπτα.
Το συνολικό βάρος της κατασκευής είναι στα 1.575 κιλά. Η μπαταρία 65 kWh είναι της Williams Advanced Engineering και με μια πλήρη φόρτιση προσφέρει αυτονομία 40 χιλιόμετρα σε φουλ αγωνιστικό ρυθμό.
Το Πρωτάθλημα θα περιλαμβάνει έξι αγώνες, με τους τέσσερις να διεξάγονται επί ευρωπαϊκού εδάφους και τους άλλους δύο εκτός Ευρώπης, χωρίς ωστόσο να έχει ανακοινωθεί το επίσημο πρόγραμμα.