Η Ευρωπαϊκή Ένωση αύξησε τους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα έως και 38,1%.
Οι νέοι δασμοί μεταξύ 17,4% και 38,1% θα προστεθούν στον υφιστάμενο δασμό της ΕΕ του 10%, σύμφωνα με δήλωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αυτό σημαίνει ότι ο υψηλότερος συνολικός δασμός πλησιάζει το 50%.
Η προσωρινή απόφαση ακολουθεί μια έρευνα για την κρατική υποστήριξη της Κίνας προς τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε την έρευνα τον Οκτώβριο για να διαπιστώσει εάν οι κινεζικές τιμές EV είναι τεχνητά χαμηλές λόγω των επιδοτήσεων και έτσι πλήττουν τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η Επιτροπή είπε ότι η έρευνά της κατέληξε προσωρινά στο συμπέρασμα ότι η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα «ωφελείται από άδικες επιδοτήσεις, οι οποίες προκαλούν κίνδυνο οικονομικής ζημίας».
Η απότομη αύξηση των δασμών υπογραμμίζει την πιο προστατευτική στάση στο εμπόριο με την Κίνα που υιοθετούν οι Βρυξέλλες και η Ουάσιγκτον. Δυτικοί αξιωματούχοι ανησυχούν ότι θέσεις εργασίας και στρατηγικά σημαντικές βιομηχανίες θα μπορούσαν να εξαλειφθούν από φθηνές κινεζικές εισαγωγές. Η ΕΕ διερευνά επίσης την υποστήριξη της Κίνας για εταιρείες ανεμογεννητριών και προμηθευτές ηλιακών πάνελ.
Η Επιτροπή έχει εφαρμόσει διαφορετικά επίπεδα δασμών σε τρεις μεγάλους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων. Η BYD – η οποία συνεργάζεται με την Tesla (TSLA) για τη θέση της ως ο μεγαλύτερος πωλητής ηλεκτρικών μπαταριών στον κόσμο – έχει το χαμηλότερο πρόσθετο δασμό με 17,1%.
Η Geely, η οποία κατέχει τη σουηδική Volvo, χτυπήθηκε με επιπλέον δασμούς 20% και η SAIC με άλλο 38,1%. Όσον αφορά τους άλλους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, όσοι συνεργάστηκαν με την έρευνα της ΕΕ θα επιβαρυνθούν με πρόσθετο δασμό 21%, ενώ για όσους δεν συνεργάστηκαν θα υπόκεινται σε επιπλέον δασμό 38,1%.
Η Tesla, η οποία κατασκευάζει πολλά από τα αυτοκίνητά της στην Κίνα, θα μπορούσε να λάβει «ατομικά υπολογισμένο συντελεστή δασμού» σε μεταγενέστερο στάδιο «μετά από τεκμηριωμένο αίτημα» που υποβλήθηκε από την αυτοκινητοβιομηχανία, ανέφερε η Επιτροπή.