Η Volvo παρουσίασε επίσημα το ES90, την πλήρως ηλεκτροκίνητη έκδοση του S60 sedan, το οποίο αν και μπορεί τεχνικά να θεωρηθεί σεντάν, η εταιρεία λέει ότι έχει την «προσαρμοστικότητα ενός fastback και το ευρύχωρο εσωτερικό και την υψηλότερη απόσταση από το έδαφος που σχετίζεται με τα SUV».
Είναι το πρώτο Volvo EV με σύστημα 800 volt, το οποίο υπόσχεται ταχύτερους χρόνους φόρτισης. Δεδομένου ότι η τεχνολογία 800 volt της Volvo χρησιμοποιεί ελαφρύτερα εξαρτήματα για τη μείωση του συνολικού βάρους του οχήματος, θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε μεγαλύτερη αυτονομία και καλύτερη επιτάχυνση.
Για το ES90, συγκεκριμένα, η Volvo υπόσχεται αυτονομία 700 χιλιομέτρων, αν και η επίσημη αυτονομία EPA θα μπορούσε να είναι μικρότερη. Όταν συνδέεται σε έναν γρήγορο φορτιστή 350 kW, το μοντέλο μπορεί να προσθέσει αυτονομία 300 χιλιομέτρων σε μόλις 10 λεπτά και η μπαταρία 106 kWh μπορεί να γεμίσει από 10 έως 80 τοις εκατό σε μόλις 20 λεπτά. Όλες οι εκδόσεις του οχήματος έχουν τελική ταχύτητα 180 χλμ., αλλά η έκδοση Twin Motor Performance (με κίνηση σε όλους τους τροχούς) έχει την ταχύτερη επιτάχυνση και μπορεί να φτάσει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα.
Το ES90 κατασκευάστηκε πάνω από τη στοίβα τεχνολογίας Volvo Cars Superset, όπως και το SUV EX90. Πρόκειται για ένα ενιαίο σύνολο υλικού και λογισμικού που θα χρησιμεύσει ως η βάση για όλα τα ηλεκτρικά οχήματα της Volvo και θα επιτρέψει την ταυτόχρονη διάθεση ενημερώσεων over-the-air για όλα τα EV της, όπως απαιτείται. Το ES90, ωστόσο, είναι το πρώτο μοντέλο της Volvo που τροφοδοτείται από διπλή διαμόρφωση NVIDIA DRIVE AGX Orin , η οποία σύμφωνα με τον επικεφαλής μηχανικών και τεχνολογίας της εταιρείας, το καθιστά το «πιο ισχυρό αυτοκίνητο που έχει δημιουργήσει ποτέ η Volvo όσον αφορά τη βασική υπολογιστική ικανότητα».
Η Volvo έδωσε στο ES90 ένα ελαφρώς αυξημένο ύψος οδήγησης και τη σχεδίαση προβολέων Thor’s Hammer, μαζί με τα νέα πίσω φώτα LED σε σχήμα C. Εξόπλισε επίσης το όχημα με μια σειρά αισθητήρων που περιλαμβάνει ένα lidar, πέντε ραντάρ, επτά κάμερες και δώδεκα αισθητήρες υπερήχων για τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που μπορούν να βοηθήσουν τους οδηγούς να αποφύγουν τη σύγκρουση και τους κινδύνους.
Στο εσωτερικό, οι ιδιοκτήτες μπορούν να αναδιπλώσουν μεμονωμένα τα τρία πίσω καθίσματα για περισσότερο χώρο. Και ενώ η πανοραμική οροφή παρέχει 99,9 τοις εκατό προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία, οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν την ηλεκτροχρωμική έκδοση που θα τους επιτρέψει να σκουρύνουν το γυαλί και να μειώσουν τη λάμψη με το πάτημα ενός κουμπιού. Οι ιδιοκτήτες μπορούν να έχουν πρόσβαση στο σύστημα infotainment του μοντέλου στην κεντρική οθόνη 14,5 ιντσών, η οποία συνοδεύεται από ενσωματωμένες εφαρμογές Google, συμπεριλαμβανομένων των Χαρτών και του Βοηθού.
Οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές μπορούν τώρα να παραγγείλουν το ES90 σε Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιταλία, Ολλανδία, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία και Ηνωμένο Βασίλειο. Η Volvo θα το κυκλοφορήσει σε περισσότερες αγορές αργότερα φέτος και το 2026.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.