Η εστίαση σε ολοένα και πιο εξελιγμένα στάδια αυτόνομης οδήγησης που οδηγούν σε επιβατικά αυτοκίνητα επιπέδου 5, είναι λάθος, σύμφωνα με τους ερευνητές της Toyota.
Τα αυτόνομα οχήματα, σύμφωνα με τον Gill Pratt, επικεφαλής του Ινστιτούτου Έρευνας της Toyota, απαιτούν ένα επίτευγμα στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης που μέχρι στιγμής κανείς δεν ξέρει πώς να κάνει.
Ο ίδιος πρόσθεσε: “Αν κάποιος σας δίνει ένα χρονοδιάγραμμα, σχετικά με το πότε θα επιτύχει την αυτονομία επιπέδου 5, θα πρέπει να τον ‘ανακρίνετε’. Είμαστε ακόμη πολύ νωρίς σε αυτό το μακρινό ταξίδι”, ανέφερε ο Pratt.
Τη στιγμή λοιπόν που άλλες εταιρείες έχουν έτοιμα ή ετοιμάζονται να «αμολήσουν» στον δρόμο αυτόνομα οχήματα επιπέδου 3, η Toyota ακολουθεί πιο συντηρητικές πρακτικές, με τον ύστατο στόχο των μηδενικών ατυχημάτων, ανέφερε ο Pratt.
Η Toyota, ήδη έχει ένα σύστημα αποφυγής ατυχημάτων, το οποίο θα ακολουθήσουν πιο προηγμένες λειτουργίες, οι οποίες θα επιτρέψουν σε έναν οδηγό να μην έχει τα χέρια του στο τιμόνι ενώ βρίσκεται στον αυτοκινητόδρομο, ξεκινώντας το 2020.
«Ο στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα όχημα το οποίο δεν θα είναι ποτέ υπεύθυνο για κάποιο ατύχημα, ανεξάρτητα με το τι κάνει ο οδηγός».
Ο Συνάδελφος του Αυτοκινητόδρομου (Highway Teammate), τον οποίο η εταιρεία ευελπιστεί να προσφέρει μέχρι το 2020, αποτελεί ένα σύστημα επιπέδου αυτονομίας 2. Κάποια στιγμή αργότερα θα ακολουθήσει ο Συνάδελφος της Πόλης (Urban Teammate). Το σύστημα αυτό θα είναι επιπέδου 4.
Όπως και να έχει, ο Pratt θεωρεί ότι η Toyota τα πηγαίνει αρκετά καλά. Εκτός όμως από τα ζητήματα ασφαλείας, η Toyota δεν θέλει να χάσει το μερίδιο αγοράς και να μείνει πίσω στον ανταγωνισμό, ούτε όσον αφορά στα ίδια τα οχήματα, ούτε όσον αφορά σε υπηρεσίες τύπου ride sharing, όπου κι εκεί έχει ένα μικρό μερίδιο.
Τα λεγόμενα πάντως του Pratt, φαίνεται να έρχονται σε αντίθεση με αυτά που ανέφεραν πρόσφατα επιστήμονες, δηλώνοντας ότι είναι προτιμότερο να βγουν άμεσα στην αγορά αυτόνομα οχήματα με ατέλειες, παρά να καθυστερούν.