Το Ηνωμένο Βασίλειο περιγράφει τους κανόνες για την ασφάλιση των αυτόνομων οχημάτων

Ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα ζητήματα στην αυτόνομη οδήγηση είναι εκείνο της ασφάλισης, για το οποίο νέοι κανόνες και νόμοι θα πρέπει να θεσπιστούν.

Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν διαφορετικές απόψεις για το αν στην περίπτωση της αυτόνομης οδήγησης θα πρέπει να ασφαλίζεται ο ιδιοκτήτης του οχήματος, ο οδηγός ή ακόμη και η κατασκευάστρια εταιρία.

Το Ηνωμένο Βασίλειο στην προσπάθεια να διαλευκάνει λίγο το τοπίο πρωτοπορεί δημιουργώντας ένα προσχέδιο νομοσχεδίου σύμφωνα με το οποίο οι ασφαλιστικές εταιρίες θα πρέπει να προσφέρουν δύο διαφορετικούς τύπους καλύψεων, μια για την περίπτωση που το όχημα βρίσκεται σε λειτουργία self-driving, αλλά και μια ακόμη για την περίπτωση που το όχημα ελέγχεται από κάποιον οδηγό.

Το νομοσχέδιο με τίτλο «Vehicle Technology and Aviation Bill» προβλέπει επίσης την αποζημίωση των εμπλεκόμενων οδηγών σε ένα δυστύχημα όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε αυτόνομη λειτουργία, με τις ασφαλιστικές εταιρίες να μπορούν να διεκδικήσουν με τη σειρά τους αποζημιώσεις από την κατασκευάστρια εταιρία του οχήματος.

Σημαντικό είναι να αναφέρουμε επίσης, πως στο προσχέδιο προβλέπεται πως η ασφαλιστική κάλυψη παύει να υφίσταται στις περιπτώσεις που στο λογισμικό του οχήματος έχουν γίνει αλλαγές που δεν έχουν την έγκριση του κατασκευαστή καθώς και αν ο ιδιοκτήτης για οποιοδήποτε λόγο έχει παραλείψει την εγκατάσταση ενημερώσεων.

Το νομοσχέδιο επιπλέον προβλέπει πως στα πρατήρια καυσίμων και σε μεγάλα καταστήματα λιανικής θα πρέπει να υπάρχουν σταθμοί φόρτισης, όπως και πως θα πρέπει να δημοσιεύονται οι τιμές και τα ώρες λειτουργίας τους.

Τέλος, αναφέρεται πως οι διαχειριστές των σημείων φόρτισης χρειάζεται να έχουν εξοπλισμό που να είναι συμβατός με όσο τον δυνατόν περισσότερα οχήματα και πως θα πρέπει να καταβάλουν κάθε προσπάθεια για να αποτρέψουν την πρόσβαση στους σταθμούς σε επίδοξους hackers.

Πηγή