Η Toyota αναμένεται να είναι ένας από τους πρώτους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο που θα λανσάρει ένα επιβατικό όχημα που τροφοδοτείται από solid-state μπαταρίες.
Η εταιρεία μιλάει για τους σταθερούς στόχους της εδώ και χρόνια, αλλά τώρα τα σχέδιά της να αρχίσει να κατασκευάζει αυτοκίνητα με αυτήν την τεχνολογία μπαταριών έχουν επικυρωθεί από το ιαπωνικό Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας και η επίσημη έναρξη της παραγωγής έχει οριστεί κάποια στιγμή. το 2026.
Η αρχική παραγωγή θα είναι πολύ περιορισμένη, αλλά θα αυξηθεί μέχρι το 2027 και το 2028, αν και θα μπορούσαν να υπάρξουν ακόμα πισωγυρίσματα που θα την αναβάλουν ξανά. Ωστόσο, η πραγματική μαζική παραγωγή σχεδιάζεται για το «2030 και μετά», σύμφωνα με μια ανάρτηση στους Toyota Times.
Σε πρόσφατο δελτίο Tύπου που δημοσίευσε η Toyota, ο κατασκευαστής λέει ότι θα ξεκινήσει την παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης «ξεκινώντας από το 2026» και ότι αυτό θα «εφαρμοστεί σταδιακά». Με την μπαταρία απόδοσης επόμενης γενιάς θέλει να επιτύχει έναν ετήσιο στόχο παραγωγής 9 γιγαβατώρες, αν και αυτό το συνδυασμένο ποσοστό θα επιτευχθεί με την πάροδο του χρόνου.
Το σχέδιο είναι να κατασκευαστούν τόσο οι solid state μπαταρίες όσο και οι νέες μπαταρίες υψηλής απόδοσης στην Ιαπωνία, αν και σημειώνει ότι «είναι μια βιομηχανία έντασης εξοπλισμού που απαιτεί επενδύσεις μεγάλης κλίμακας σε σημαντικές εγκαταστάσεις. Για να διατηρηθούν και να ενισχυθούν οι κατασκευαστικές ικανότητες και τεχνολογίες στη βιομηχανία μπαταριών της Ιαπωνίας, η οποία περιλαμβάνει βιομηχανίες εξοπλισμού και κατασκευαστές υλικών, παρέχεται κρατική υποστήριξη».
Αυτές οι νέες μπαταρίες της Toyota υπόσχονται πολύ ταχύτερους χρόνους φόρτισης (σταθερή έως πλήρης σε περίπου 10 λεπτά) και έως και 1.000 χλμ. εμβέλειας WLTP στην αρχή, η οποία αργότερα θα αναβαθμιστεί στα 1.200 χλμ.. Ο κατασκευαστής αρχικά ανακοίνωσε ότι επρόκειτο να λανσάρει ένα όχημα με solid-state κινητήρα το 2020, αλλά αυτό δεν υλοποιήθηκε ποτέ και ο κατασκευαστής είπε ότι κρατούσε πίσω και περίμενε μια σημαντική ανακάλυψη για να καταστήσει εφικτή την παραγωγή.
Ανακοίνωσε μια σημαντική ανακάλυψη τον Ιούνιο του 2023, η οποία είπε ότι αύξησε τη θεωρητική εμβέλεια που παρέχουν αυτές οι μπαταρίες κατά 20% σε πάνω από 1.200 χλμ.. Υπήρχαν επίσης κάποιες προηγούμενες αναφορές ότι το πρώτο αυτοκίνητο solid-state παραγωγής της Toyota επρόκειτο να είναι ένα υβριδικό, όχι ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αυτό είναι λογικό, καθώς ένα πακέτο μπαταριών στερεάς κατάστασης μεγέθους EV θα ανέβαζε σημαντικά το κόστος του οχήματος, ενώ το μικρότερο πακέτο ενός υβριδικού δεν θα επηρέαζε τόσο το συνολικό κόστος του οχήματος.
Η Toyota δεν είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που σχεδιάζει να τοποθετήσει solid-state μπαταρίες στα αυτοκίνητα για να αποκομίσει όλα τα οφέλη τους. Η MG που ανήκει στη SAIC λέει ότι θα λανσάρει το πρώτο της όχημα παραγωγής στερεάς κατάστασης το 2025. Μια άλλη μάρκα SAIC, η IM Motor, έχει ήδη αποκαλύψει το L6, το οποίο διαθέτει μπαταρία ημι-στερεής κατάστασης 133 kWh που υπόσχεται να προσφέρει μεγάλη γκάμα έως 1080 χλμ. στον κινεζικό κύκλο δοκιμών CLTC. Η φόρτισή του για μόλις 12 λεπτά προσθέτει 400 χλμ. αυτονομίας.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.