Υπάρχει σοβαρός λόγος που το Volkswagen Group θέλει να πουλήσει την Bugatti στην Rimac. Ποιος ο ρόλος της Porsche;
Έντονη φημολογία έχει αναπτυχθεί τις τελευταίες ώρες σχετικά με ενδεχόμενη πώληση της Bugatti στην Rimac Automobili.
Αφορμή αποτέλεσε ένα δημοσίευμα του βρετανικού περιοδικού Car, με τις άμεσα ενδιαφερόμενες εταιρείες να τηρούν σιγή ιχθύος.
Η Bugatti βρίσκεται υπό τη σκέπη του Volkswagen Group το οποίο μετά το σκάνδαλο παραποίησης ρύπων -γνωστό και ως «Dieselgate»- έχει στραφεί στην ηλεκτροκίνηση και στην ανάπτυξη τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης. Η Rimac ξεκίνησε ως μια μικρή start-up από την Κροατία που ασχολείται με την κατασκευή αμιγώς ηλεκτρικών hypercars. Εκτός αυτού όμως προσφέρει τεχνογνωσία και εξαρτήματα σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες με τις οποίες συνεργάζεται, όπως για παράδειγμα η Koenigsegg και η Aston Martin.
Πλέον έχει φτάσει στο σημείο να θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους «παίκτες» στο χώρο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων υπερ-επιδόσεων, έχοντας στη γκάμα της δύο μοντέλα που πουλήθηκαν πριν καν ξεκινήσει η διαδικασία παραγωγής: το Concept_One και το Concept_Two.
Σε ένα πρόσφατο άρθρο που αφορούσε στην αγορά του Rimac C_Two από τον Nico Rosberg και τον ενθουσιασμό του Γερμανού Παγκόσμιου Πρωταθλητή της Formula 1 για το νέο του απόκτημα, σημειώναμε σε κάποιο σημείο πως «Κάτι κάνουν καλά οι Κροάτες».
Και όντως έτσι είναι, αν αναλογιστούμε ότι το 2019 η Porsche αύξησε το μετοχικό της μερίδιο στην εταιρεία στο 15,5%, ενώ η Hyundai αποφάσισε να επενδύσει 80 εκατομμύρια ευρώ. Η Porsche, θυμίζουμε ανήκει στο Volkswagen Group το οποίο όπως προαναφέραμε βρίσκεται σε διαδικασία μετασχηματισμού, ρίχνοντας το βάρος πλέον στην ηλεκτροκίνηση.
Αυτό είναι το αντάλλαγμα
Ξετυλίγοντας τον μίτο της Αριάδνης, το Car αναφέρει μεταξύ άλλων πως το Volkswagen Group βρίσκεται στα πρόθυρα να δώσει -«να ξεφορτωθεί» για την ακρίβεια- την Bugatti δίνοντάς την στην Rimac, μέσω της Porsche, «με αντάλλαγμα μεγαλύτερο μερίδιο στην απάντηση της Ευρώπης στην Tesla (σ.σ έτσι χαρακτηρίζει την Rimac ο συντάκτης). Πηγές αναφέρουν ότι τα στελέχη της VW ενέκριναν τη συμφωνία την περασμένη εβδομάδα, αλλά δεν έχει ακόμη υπογραφεί από το εποπτικό συμβούλιο».
Ιδρυτής της Rimac είναι ο 32χρονος Mate Rimac που κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών (51%) της εταιρείας, με την Porsche να έχει το 15,5%.
Το σενάριο θέλει το Volkswagen Group να επιδιώκει μέσω της πώλησης της Bugatti στη Rimac, να αυξήσει τη συμμετοχή του στην κροατική εταιρεία (μέσω της Porsche πάντα), από το 15,5% στο 49%.
Προς το παρόν πάντως οι εμπλεκόμενες πλευρές δεν έχουν σχολιάσει το δημοσίευμα γεγονός που εντείνει τη φημολογία που έχει αναπτυχθεί.