Τι περιλαμβάνει το πλάνο του VW Group για την ηλεκτροκίνηση

Σημαντικές ειδήσεις προέκυψαν από την ομιλία του CEO του VW Group, Matthias Muller στην ετήσια ενημέρωση των εκπροσώπων του Τύπου που έγινε στο Βερολίνο.

Το γκρουπ μετά το σοκ του σκανδάλου παραποίησης ρύπων, αλλάζει πλεύση και στρέφεται στην ηλεκτροκίνηση, με βάση το νέο πλάνο «Roadmap E» που παρουσίασε το 2017.

Σύμφωνα με αυτό, ο όμιλος έχει θέσει ως στόχο την πώληση 3 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως μέχρι το 2025 και την κατασκευή συνολικά 80 νέων ηλεκτρικών μοντέλων.

Φέτος, θα βγουν στην παραγωγή 9 νέα μοντέλα, τρία εκ των οποίων θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά και θα προστεθούν στο portfolio των 8 ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών του ομίλου.

Προς το παρόν τα ηλεκτρικά οχήματα του γκρουπ κατασκευάζονται σε τρία εργοστάσια, ωστόσο πριν το τέλος του 2022 ο αριθμός θα αυξηθεί στα 16 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο.

Η άλλη σημαντική είδηση αφορά στην τεράστια επένδυση που γίνεται πάνω στον τομέα των μπαταριών. Όπως είπε ο ισχυρός άνδρας του VW Group, έχουν υπογραφεί συμφωνίες αξίας 20 δισεκατομμυρίων ευρώ με κατασκευαστές μπαταριών σε Κίνα και Ευρώπη, ενώ μένει να αποφασιστεί ο προμηθευτής για τη Βόρεια Αμερική.

Στο Σαλόνι της Γενεύης ο όμιλος παρουσίασε τρία νέα ηλεκτρικά concepts: το Audi e-tron, την Porsche Mission E Cross και το I.D. Vizzion.

«Αρχής γενομένης από το 2019, ο όμιλος θα προσφέρει ένα καινούργιο ηλεκτρικό όχημα σχεδόν κάθε μήνα. Σκοπός μας είναι να προσφέρουμε το μεγαλύτερο στόλο ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, σε όλες τις μάρκες και τις περιοχές, σε λίγα χρόνια», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Muller.

Το ότι ο όμιλος στρέφεται στην ηλεκτροκίνηση δεν σημαίνει ότι θα εγκαταλείψει την εξέλιξη των μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μόνο για φέτος (2018) οι επενδύσεις σε μοντέλα βενζίνης και ντίζελ ανέρχονται σε 20 δισεκατομμύρια ευρώ, με το πλάνο να προβλέπει επενδύσεις ύψους 90 εκατομμύρια ευρώ μέσα στην επόμενη πενταετία πάνω σε μοντέλα συμβατικής τεχνολογίας.

Μάλιστα, ο Muller τόνισε πως παρά το σκάνδαλο «dieselgate» οι πετρελαιοκινητήρες δεν έχουν «τελειώσει», τουναντίον, θα αναγεννηθούν στο προσεχές μέλλον.

«Πραγματοποιούμε τεράστιες επενδύσεις στην κινητικότητα του αύριο, χωρίς όμως να παραμελούμε τις σημερινές τεχνολογίες και τα οχήματα που θα συνεχίσουν να παίζουν σημαντικό ρόλο για τις επόμενες δεκαετίες», σημείωσε.

Πηγή 1, 2