Close

To Shanghai Auto Show βλέπει το μέλλον με ηλεκτρικά μάτια

SHANGHAI, CHINA - APRIL 19: An Audi e-tron car is on display during the 19th Shanghai International Automobile Industry Exhibition, also known as Auto Shanghai 2021, at National Exhibition and Convention Center (Shanghai) on April 19, 2021 in Shanghai, China. (Photo by Wu Kai/VCG via Getty Images)

Το 19ο Shanghai Auto Show ήταν γεμάτο από παρουσιάσεις ηλεκτρικών οχημάτων από Κινέζους, Ευρωπαίους, αλλά και Αμερικανούς κατασκευαστές. Δεν ήταν λίγοι οι κατασκευαστές που βρήκαν την ευκαιρία να δείξουν και τα τεχνολογικά συστήματα με τα οποία θα εξοπλίζουν τα οχήματά τους.

Ένα στοιχείο που θα πρέπει κανείς να σημειώσει είναι ότι ένα πλήθος τεχνολογικών συστημάτων που έδειξαν οι κατασκευαστές θα μπορούσε να πάρει χαρακτηριστικά αυτονομίας, σε περίπτωση που δοθεί το πράσινο φως από τις ρυθμιστικές Αρχές των χωρών στις οποίες αυτά θα κυκλοφορήσουν. Αξίζει να δούμε τι παρουσίασαν οι κατασκευαστές στην έκθεση στη Σαγκάη.

Η Audi κέντρισε το ενδιαφέρον με το A6 e-tron concept, το οποίο δείχνει τον τρόπο με τον οποίο η γερμανική εταιρεία θέλει να βάλει τον ηλεκτρισμό στα sedan της. Η πλατφόρμα Premium Platform Electric είναι εκείνη που θα συνδυάσει ηλεκτρισμό και πολυτέλεια. H αυτονομία του αγγίζει τα 698 χιλιόμετρα, με ισχύ 350 kW.

H κινέζικη BYD, έδειξε τη ναυαρχίδα της Han, με το πιο ισχυρό μοντέλο να προσφέρει 603 χιλιόμετρα αυτονομίας. Εδώ γίνεται λόγος για μία νέα τεχνολογία μπαταρίας, την οποία η BYD ονομάζει Blade και υπόσχεται μεγαλύτερη ασφάλεια. Η Geely Holdings από την άλλη μεριά, πάλι από την Κίνα, παρουσίασε όλα τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα που ανήκουν στην οικογένειά της. Η οικογένεια αυτή απαρτίζεται από τις εταιρείες Geometry, Zeekr, Polestar, Volvo, Lynk&Co.

Εκτός από τα ήδη γνωστά Volvo XC40 Recharge, το Polestar 1 Special Edition, στην έκθεση της Σαγκάης ξεχώρισαν τα Zeekr 01 με το λογισμικό που έχει κεντρικό ρόλο στην οδηγική εμπειρία των 700 χιλιομέτρων, καθώς και το Geometry Pro με τα 600 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Η Mercedes από την πλευρά της, έφερε στα φώτα της δημοσιότητας το μοντέλο EQB, ένα SUV που είναι έτοιμο να κυκλοφορήσει σε παγκόσμια κλίμακα εντός του 2022. Για το Mercedes EQS είναι περιττό να αναφέρουμε περισσότερα καθώς έχει γίνει ήδη ένα αστέρι του ηλεκτρικού ενδιαφέροντος, με τη Mercedes να υπόσχεται περαιτέρω ανάπτυξη στην ηλεκτρική οικογένεια EQ.

To Nio ET7 είναι η νέα ναυαρχίδα της εταιρείας με κινητήρα 150 kW και NIO Autonomous Driving Technology. Τις εντυπώσεις κέρδισε και το Hong Guang Mini EV, το οποίο έρχεται πλέον και σε cabrio έκδοση, χωρίς να ανεβάζει την προκλητικά χαμηλή τιμή του.

Η Toyota έδειξε τις ηλεκτρικές της φιλοδοξίες με το BZ4X, ενώ η Volkswagen παρουσίασε το μεγαλύτερο ηλεκτρικό της όχημα, το ID.6, το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει έως και 7 επιβάτες. Το ID.6 θα έχει παρουσία στην κινέζικη αγορά και θα καλύπτει με μία φόρτιση αποστάσεις 588 χιλιομέτρων.

Τέλος, η Xpeng παρουσίασε το Xpeng P5, το οποίο είναι και το πρώτο με ενσωματωμένο αισθητήρα LiDAR, προκειμένου να εντοπίζει άλλα κινούμενα οχήματα, πεζούς, ζώα και εμπόδια γύρω από το όχημα ακόμα και εάν είναι απόλυτο σκοτάδι.

Πηγή

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed.

O Νίκος Καϊμακάμης είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας. Συνεργάζεται με διάφορα online μέσα κυρίως στο τεχνολογικό ρεπορτάζ, ενώ εργάζεται και ως data manager στο πρόγραμμα παροχής στέγασης προσφύγων ESTIA. Τις συγγραφικές του δημιουργίες μπορείτε να τις διαβάσετε στο www.nikosk.gr.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top