Close

Με αισθητήρες LiDAR όλα τα μοντέλα της Xpeng από το 2021

Xpeng Motors P7

Xpeng Motors P7

Η Xpeng γίνεται η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που υιοθετεί τη λύση αισθητήρων LiDAR σε μοντέλα παραγωγής. Αυτό θα συμβεί από το 2021 κι έπειτα.

Η Xpeng Motors είναι μια κινεζική strat-up που ιδρύθηκε στα μέσα του 2014 ασχολείται με την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων. Στη γκάμα της υπάρχουν αυτή τη στιγμή δύο μοντέλα: το SUV G3 και το σεντάν P7. H εταιρεία διατείνεται ότι κατασκευάζει «ευφυή ηλεκτρικά αυτοκίνητα με internet DNA».

Τους τελευταίους μήνες βρέθηκε στην επικαιρότητα μετά τις κατηγορίες που εξαπέλυσε η Tesla περί κλοπής του πηγαίου κώδικα AutoPilot από πρώην μηχανικό της ο οποίος προσλήφθηκε από την Xpeng.

Αυτό βέβαια δεν εμποδίζει την εταιρεία να αναπτύσσεται και να εξελίσσει τα δικά της συστήματα. Στις 20 Νοεμβρίου μάλιστα, στο πλαίσιο του Auto Guangzhou 2020, ανακοίνωσε τη νέα της πλατφόρμα αυτόνομης οδήγησης που περιλαμβάνει σημαντικές αναβαθμίσεις τόσο σε hardware όσο φυσικά και σε software και θα είναι διαθέσιμο στα μοντέλα της από το 2021.

Η σημαντικότερη αναβάθμιση αφορά στην ενσωμάτωση LiDAR στα οχήματά της, γεγονός που την καθιστά την πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που υιοθετεί τη συγκεκριμένη λύση σε μοντέλα παραγωγής.

«Η εισαγωγή της τεχνολογίας LiDAR σε οχήματα παραγωγής αποτελεί τομή για τη διάδοση της αυτόνομης οδήγησης και συνάμα επιδοκιμασία για το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας μας», δήλωσε ο πρόεδρος και CEO της Xpeng, He Xiaopeng για να προσθέσει: «Οι πελάτες μας θα επωφεληθούν από αυτήν την premium προηγμένη τεχνολογία, η οποία καθιστά την αυτόνομη οδήγηση πιο φιλική προς τον οδηγό, ασφαλή και αποτελεσματική».

Η νέα πλατφόρμα συνδυάζει κάμερες υψηλής ευκρίνειας (HD), ραντάρ, υπερηχητικούς αισθητήρες, LiDAR, υψηλής ακρίβειας συστήματα θέσης και χαρτογράφησης. Όλα αυτά τα συστήματα υποστηρίζονται από μια πανίσχυρη υπολογιστική πλατφόρμα.

Σε ό,τι αφορά στο λογισμικό (software) αυτό βασίζεται στις τεχνολογίες που έχει αναπτύξει in-house το τμήμα R&D της εταιρείας και αποτελείται από πολλαπλές ενότητες όπως για παράδειγμα αντίληψη, σχεδιασμός συμπεριφοράς, πρόβλεψη συμπεριφοράς/κίνησης και συγχώνευση χαρτών. Σχηματίζεται έτσι ένας κλειστός βρόχος δεδομένων και αλγόριθμων για την υποστήριξη ταχύτατων λειτουργιών και αντιδράσεων.

Xpeng Motors P7
Xpeng Motors P7
Tι ακριβώς είναι το LiDAR

Πρόκειται για τη συντομογραφία του Laser Illuminated Detection and Ranging. Με το LiDAR, πολλαπλές δέσμες ακτινών laser εκπέμπονται προς όλες τις κατευθύνσεις, με την αντανάκλασή τους να επιστρέφει σε ειδικούς αισθητήρες οι οποίοι υπολογίζουν τις αποστάσεις, το μέγεθος, το υλικό και την πυκνότητα των αντικειμένων στον χώρο.

Αυτό επιτρέπει στο αυτόνομο όχημα να δημιουργήσει έναν 3D χάρτη του περιβάλλοντος. Τα σημερινά LiDAR μπορούν να σκανάρουν το περιβάλλον εκατομμύρια φορές το δευτερόλεπτο, μέχρι και 200 μέτρα απόσταση από τον αισθητήρα. Το σύστημα αυτό συνήθως βρίσκεται στην οροφή για να έχει όσο το δυνατόν ευρύτερο πεδίο λειτουργίας.

«Χαζά, ακριβά και αχρείαστα»

Το βέβαιο είναι πως η Tesla δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσει LiDAR στα μοντέλα της καθώς ο Elon Musk δηλώνει αντίθετος με τη χρήση τους. Θεωρεί πως η χρήση των εν λόγω αισθητήρων στα συστήματα αυτόνομης οδήγησης είναι ανούσια, αποκαλώντας τα LiDARs «χαζά, ακριβά και αχρείαστα» εξαρτήματα.

Xpeng Motors P7
Xpeng Motors P7

Πηγή

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top