Ένα ηλεκτρικό λεωφορείο που κατασκευάστηκε από την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD, το οποίο είναι σιωπηλό και δεν έχει καθόλου περιβαλλοντικό αποτύπωμα, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Αθήνα την Τρίτη.
Το λεωφορείο της BYD είναι 100% ηλεκτρικό, έχει μήκος 8,7 μέτρων και μπορεί να μεταφέρει συνολικά 58 επιβάτες, εκ των οποίων οι 22 είναι καθήμενοι.
Ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Θάνος Βούρδας, δήλωσε ότι “Για πρώτη φορά γίνεται πραγματικότητα η κυκλοφορίας ενός ηλεκτρικού λεωφορείου στην Αθήνα. Με σταδιακά βήματα οφείλουμε και πρέπει να βάλουμε την ηλεκτροκίνηση κυρίως στα αστικά κέντρα των πόλεων. Είμαστε στην τελική φάση της υπογραφής της απόφασης για τους σταθμούς φόρτισης.”
Το ηλεκτρικό λεωφορείο της BYD διαθέτει πλαίσιο αλουμινίου, ηλεκτρικούς κινητήρες 180 KW ισχύος 250 ίππων και ροπή 350 NM που διατίθεται κατά την ανάφλεξη. Με μία μόλις δύο ωρών το λεωφορείο αποκτά αυτονομία 200 χιλιομέτρων, μία απόσταση υπεραρκετή για την κάλυψη διαδρομών εντός της πόλης.
Επιπλέον, σύμφωνα με δηλώσεις της εταιρείας Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, για τους ειδικούς των αστικών συγκοινωνιών πρόκειται για ένα σπουδαίο τεχνικό πλεονέκτημα, καθώς το λεωφορείο μετά από μία πλήρη φόρτιση τη νύχτα στο αμαξοστάσιο, έχει τη δυνατότητα εκτέλεσης των δρομολογίων μιας ολόκληρης βάρδιας. Έτσι, ο συγκοινωνιακός φορέας απαλλάσσεται από την εγκατάσταση έξτρα φορτιστών στις αφετηρίες ή σε άλλα σημεία για την επαναφόρτιση των μπαταριών, μία υποδομή που αυξάνει σημαντικά το κόστος λειτουργίας του στόλου.
Εν συνεχεία, η εταιρεία τόνισε ότι το “αναγεννητικό” σύστημα των φρένων μετατρέπει ένα μέρος της κινητικής ενέργειας σε ηλεκτρική, την οποία αποθηκεύει στις μπαταρίες συμβάλλοντας έτσι στην αύξηση της αυτονομίας του λεωφορείου, και μειώνοντας την ανάγκη τακτικής φόρτισης.
Τα λεγόμενα της εταιρείας Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ επιβεβαιώνει και ο αντιπρόεδρος της BYD Europe, Javier Condizzoch, ο οποίος ανέφερε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ πιο επικερδή από τα υπόλοιπα, καθώς η συντήρηση τους είναι πιο φθηνή από τη συντήρηση της μηχανής καύσης.
Επιπλέον, ο Condizzoch σημείωσε ότι το κόστος του ηλεκτρισμού και των επαναφορτίσεων είναι πολύ πιο χαμηλό από το κόστος του πετρελαίου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα ηλεκτρικά λεωφορεία να είναι πολύ πιο επικερδή για της μαζικές συγκοινωνίες από οχήματα που χρησιμοποιούν άλλες πηγές ενέργειας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η BYD έχει πουλήσει πάνω από 50.000 ηλεκτρικά λεωφορεία σε όλο τον κόσμο. Η εταιρεία έχει τρία εργοστάσια στην Ευρώπη και πάνω από τριάντα στην Ασία και τις ΗΠΑ.
Τέλος, δεν έχει ανακοινωθεί το πότε θα εμφανιστούν τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της πρωτεύουσας, αλλά από ότι φαίνεται αυτό εξαρτάται κατά πολύ από την ολοκλήρωση της συμφωνίας για τους σταθμούς φόρτισης.
0 Comments