Close

ΗΠΑ: Οι 15 κανόνες για την ασφάλεια των αυτόνομων οχημάτων

Το Υπουργείο Μεταφορών των Ηνωμένων Πολιτειών ανακοίνωσε τους πρώτους 15 κανόνες ασφάλειας για ημιαυτόνομα και αυτόνομα οχήματα με τα οποία θα πρέπει να συμμορφώνονται αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες τεχνολογίας πριν αυτά κυκλοφορήσουν στους δρόμους.

NHTSA logo

DATA SHARING
Τα δεδομένα και οι πληροφορίες που συγκεντρώνουν οι εταιρείες από τη χρήση των αυτόνομων οχημάτων θα πρέπει να τα μοιράζονται με τους αρμόδιους ρυθμιστές ώστε να ελέγχονται περιπτώσεις που οδήγησαν σε σύγκρουση του οχήματος ή κατάρευση τους συστήματός του.

PRIVACY
Οι κάτοχοι των αυτοκινήτων θα πρέπει να γνωρίζουν ακριβώς το είδος των δεδομένων που συγκεντρώνεται από τα οχήματά τους. Θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να απορρίψουν τη συλλογή προσωπικών δεδομένω όπως βιομετρικά στοιχεία ή στοιχεία οδηγικής συμπεριφοράς.

SYSTEM SAFETY
Τα οχήματα θα πρέπει να αντιδρούν με ασφάλεια όταν βρίσκονται σε κίνδυνο σύγκρουσης, απώλειας πρόσφυσης ή άλλες επικίνδυνες καταστάσεις. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να έχουν πιστοποιητικά από τρίτες εταιρείες που να αποδεικνύουν ότι τα οχήματά τους είναι ασφαλή.

Οι οδηγοί δεν θα αγόραζαν αυτόνομο όχημα που δεν θα τους προστάτευε

DIGITAL SECURITY
Τα οχήματα θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με συστήματα ασφάλειας που θα αποτρέπουν τις επιθέσεις από hackers. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να καταγράφουν όλα τα στοιχεία και τις δοκιμές ασφάλειας και να τις μοιράζονται με τους υπόλοιπους κατασκευαστές.

HUMAN-MACHINE INTERFACE
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να αποδεικνύουν ότι τα οχήματά τους μπορούν με ασφάλεια να εναλλάσουν τις λειτουργίες αυτόματου πιλότου και έλεγχου από τον οδηγό. Οι οδηγοί θα πρέπει να βρίσκουν εύκολα βασικές πληροφορίες στο ενδεχόμενο που ο αυτόματος πιλότος δεν είναι διαθέσιμος. Τα οχήματα θα πρέπει να μπορούν να επικοινωνούν με άλλα οχήματα και πεζούς ότι βρίσκονται σε autopilot. Τα πλήρως αυτόνομα οχήματα θα πρέπει να είναι σχεδιασμένα για άτομα με κινητικά προβλήματα.

CRASHWORTHINESS
Τα αυτόνομα οχήματα θα πρέπει να πληρούν τα πρότυπα της Εθνικής Υπηρεσίας Οδικής Ασφάλειας για “αντοχή στη σύγκρουση” ή αποδείξουν ότι έχουν κατασκευαστεί για την καλύτερη προστασία των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης. Εάν ένα αυτόνομο όχημα συντρίβει, η ζημία συντριβής δεν θα πρέπει να είναι διαφορετική από τη ζημιά σε οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο του ίδιου τύπου.

Γερμανία: Καθορίζει τα ηθικά θεμέλια για τα αυτόνομα οχήματα

CONSUMER EDUCATION
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να εκπαιδεύσουν τους πωλητές τους και άλλα μέλη του προσωπικού σχετικά με το πώς λειτουργεί ο αυτόματος πιλότος ώστε να μπορούν να εκπαιδεύσουν τους εμπόρους και διανομείς αυτοκινήτων. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι πωλητές θα πρέπει επίσης να παρέχουν στους καταναλωτές κατάρτιση σχετικά με τις δυνατότητες και τους περιορισμούς των αυτόνομων οχημάτων και σε έκτακτη ανάγκη, τα εφεδρικά σενάρια.

CERTIFICATION
Οποιαδήποτε ενημέρωση στο λογισμικό του οχήματος αλλά και προσθήκη νέων λειτουργιών θα πρέπει να γνωστοποιούνται στην Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας (N.H.T.S.A.).

POST-CRASH BEHAVIOR
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να αποδείξουν ότι τα αυτοκίνητά τους είναι ασφαλή για χρήση και πάλι μετά από μια συντριβή. Για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο δεν θα πρέπει να είναι σε θέση να μπει σε λειτουργία αυτόνομης οδήγησης, εκτός αν έχουν επισκευαστεί αισθητήρες και άλλα κρίσιμα συστήματα ελέγχου της ασφάλειας.

Tesla Model S: Ο πρώτος θάνατος με το autopilot ενεργοποιημένο

LAWS AND PRACTICES
Τα οχήματα θα πρέπει να ακολουθούν τους νόμους της κάθε πολιτείας και τους τοπικούς νόμους και όλες τις πρακτικές που ισχύουν για τους οδηγούς. Για παράδειγμα, τα αυτοκίνητα πρέπει να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τα διαφορετικά όρια ταχύτητας σε διάφορες πόλεις και πολιτείες, και εάν η πολιτεία επιτρέπει τις αναστροφές ή δεξιές στροφές όταν το φανάρι είναι κόκκινο. Για να αποφευχθεί μια σύγκρουση, τα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι σε θέση να αντιβούν τον νόμο και να πατήσουν για παράδειγμα σε διπλή διαχωριστική γραμμή.

ETHICAL CONSIDERATIONS
Πολλές ανθρώπινες αποφάσεις οδήγησης εγείρουν ηθικά ζητήματα, οπότε ο τρόπος που ένα αυτοκίνητο έχει προγραμματιστεί επίσης φέρει ηθικές συνέπειες. Για παράδειγμα, ένα όχημα θα πρέπει να έχει προγραμματιστεί για να προστατεύει καλύτερα τους επιβάτες ή τους άλλους οδηγού σε περίπτωση σύγκρουσης; Ή σε κυκλοφοριακή συμφόρηση, το αυτοκίνητο θα είναι σε θέση να παραβιάζει τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και να πατήσει διπλή διαχωριστική γραμμής με κίνδυνο να μπει στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας; Όλες αυτές οι αποφάσεις για το πως έχει προγραμματιστεί το όχημα θα πρέπει να γνωστοποιούνται σαφώς στην Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας (N.H.T.S.A.).

OPERATIONAL DESIGN
Αυτό είναι παρόμοιο με ένα εγχειρίδιο που περιγράφει το πού, πότε και υπό ποιες προϋποθέσεις λειτουργεί ένα σύστημα χωρίς οδηγό. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να αποδείξουν ότι τα οχήματά τους έχει δοκιμαστεί και πιστοποιηθεί για να εκπληρώσουν αυτές τις περιγραφές, οι οποίες περιλαμβάνουν το πόσο γρήγορα ένα αυτοκίνητο μπορεί να ταξιδέψει και αν είναι σε θέση να οδηγήσει τη νύχτα ή σε βραχώδεις χωματόδρομους.

Τα αυτόνομα οχήμα έχουν πρόβλημα με τις γέφυρες

DETECTION AND RESPONSE
Πώς θα ένα αυτοκίνητο θα ανταποκριθεί σε άλλα αυτοκίνητα, πεζούς, ζώα και πτώση δέντρων; Η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να αποδείξουν ότι το αυτοκίνητο έχει προγραμματιστεί ώστε να ανταποκρίνεται σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, όπως αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας. Θα πρέπει επίσης να αποδείξει ότι τα αυτοκίνητα τους μπορούν να αποφύγουν μεγάλες συντριβές.

FALLBACK
Το αυτοκίνητο πρέπει να είναι σε θέση να αλλάξει μεταξύ αυτόνομης οδήγησης και μη με ασφάλεια όταν υπάρχει μια βλάβη. Η μετάβαση από από αυτόματο πιλότο σε λειτουργία ελέγχου από τον οδηγό θα πρέπει επίσης να λαμβάνει υπόψη την ίδια την κατάσταση του οδηγού και να αναγνωρίζει εάν ο οδηγός βρίσκεται υπό την επήρεια αλκοόλ ή νυστάζει και δεν μπορεί να πάρει τον έλεγχο με ασφάλεια.

VALIDATION
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να αναπτύξουν μεθόδους δοκιμής και επικύρωσης για το ευρύ φάσμα των τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται στο πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης. Οι εξετάσεις τους θα πρέπει να περιλαμβάνει προσομοίωση, πίστα δοκιμών και δοκιμές σε δημόσιους δρόμους.

Πηγή

Ο Κώστας Βλαχάκης είναι δημοσιογράφος τεχνολογίας, αρθρογραφεί από το 1999 και είναι δημιουργός των site τεχνολογίας Techblog.gr και Autonomous.gr. Έχει συνεργαστεί με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star ενώ ήταν συμπαρουσιαστής στην εκπομπή τεχνολογίας Escape στην ΕΤ1 αλλά και ραδιοφωνικός παραγωγός στο σταθμό Αθήνα 984. Επίσης έχει αρθρογραφήσει στις εφημερίδες Ναυτεμπορική και Καθημερινή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top