Χιλιάδες ολοκαίνουργιες BMW βγαίνουν από τις γραμμές συναρμολόγησης κάθε μέρα χωρίς οδηγό πίσω από το τιμόνι.
Αυτό συμβαίνει επειδή η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελείας έχει εφαρμόσει πλήρως ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης που επιτρέπει στα οχήματά της να οδηγούν μόνα τους σε μια προκαθορισμένη πορεία μέσα στο εργοστάσιο.
Το σύστημα, που ονομάζεται Automated Driving In-Plant (AFW), έκανε το ντεμπούτο του ως πιλοτικό πρόγραμμα το 2022 στο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της BMW στο Dingolfing. Τώρα, ωστόσο, το σύστημα έχει εξελιχθεί και είναι έτοιμο για σειρά παραγωγής, σύμφωνα με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Αρχικά, η εγκατάσταση αυτόνομης οδήγησης χρησιμοποιήθηκε στα τελευταίας γενιάς ηλεκτρικά σεντάν i5 και i7 που συναρμολογήθηκαν στο Dingolfing, αλλά τώρα που το σύστημα είναι έτοιμο για τα τελικά μοντέλα, άλλα μοντέλα BMW, καθώς και το νέο Mini Countryman, θα κυκλοφορούν στο εργοστάσιο χωρίς να έχουν κάποιο οδηγό πίσω από το τιμόνι.
Εκτός από το εργοστάσιο Dingolfing, η εταιρεία εφαρμόζει το σύστημα στο εργοστάσιό της στη Λειψία όπου περίπου το 90% των μοντέλων που συναρμολογούνται θα οδηγούνται αυτόνομα από τη γραμμή συναρμολόγησης. Μετά τη Λειψία, το εργοστάσιο του Ρέγκενσμπουργκ στη Γερμανία και το εργοστάσιο της Οξφόρδης στο Ηνωμένο Βασίλειο θα λάβουν επίσης AFW το επόμενο έτος. Το νέο ουγγρικό εργοστάσιο στο Ντέμπρετσεν που θα κατασκευάσει το ηλεκτρικό crossover επόμενης γενιάς iX3 είναι το επόμενο στη σειρά για να αποκτήσει την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Στο Dingolfing, λοιπόν, συναρμολογημένα αυτοκίνητα κινούνται χωρίς κανέναν πίσω από το τιμόνι κατά μήκος μιας διαδρομής άνω του 1 χιλιομέτρου. Τα αυτοκίνητα ξεκινούν την αυτόνομη οδήγηση από τις δύο αίθουσες συναρμολόγησης, περνούν από μια «σύντομη πορεία δοκιμών» και φτάνουν στον χώρο τερματισμού εντός της ίδιας εγκατάστασης.
«Τα επόμενα δέκα χρόνια, θα καταγράψουμε αρκετά εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμής με το Automated Driving In-Plant μόνο στο δίκτυο παραγωγής μας», δήλωσε ο Milan Nedeljković, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG που είναι υπεύθυνος για την παραγωγή.
«Με αυτόν τον τρόπο, το BMW Group θέτει για άλλη μια φορά ένα νέο σημείο αναφοράς για την αυτοματοποίηση και την ψηφιοποίηση των διαδικασιών παραγωγής του – ενώ παράλληλα ανοίγει το δρόμο για μελλοντικές εφαρμογές στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης», πρόσθεσε.
Το σύστημα Automated Driving In-Plant χρησιμοποιεί μια σειρά αισθητήρων εγκατεστημένων κατά μήκος της διαδρομής και βασίζεται σε ένα μοντέλο περιβάλλοντος που δημιουργείται εξωτερικά, καθώς και σε έναν εξωτερικό σχεδιαστή κίνησης. Η BMW λέει ότι το σύστημα είναι η μεγαλύτερη υποδομή Lidar στην Ευρώπη και ότι το επόμενο βήμα είναι η εισαγωγή του σε άλλους τομείς παραγωγής, όπως η οδήγηση σε περισσότερες ζώνες δοκιμών και εξωτερικούς χώρους διανομής.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.