Τα ηλεκτρικά οχήματα που λειτουργούν με μπαταρίες είναι πλέον πιο αξιόπιστα και φτάνουν τη διάρκεια ζωής των παραδοσιακών αυτοκινήτων και φορτηγών με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, σύμφωνα με μελέτη.
Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν σχεδόν 300 εκατομμύρια αρχεία δοκιμών του Υπουργείου Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου (MOT) που χαρτογραφούν την «υγεία» κάθε οχήματος στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου μεταξύ 2005 και 2022 για να εκτιμήσουν τη μακροζωία του οχήματος και να παρέχουν μια ολοκληρωμένη ανάλυση των ποσοστών επιβίωσης για διαφορετικά κινητήρια σύνολα.
Η διεθνής ερευνητική ομάδα διαπίστωσε ότι, παρόλο που τα πρώιμα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) ήταν λιγότερο αξιόπιστα από τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICEV), η ταχεία πρόοδος στην τεχνολογία επέτρεψε στα νεότερα BEV να επιτύχουν συγκρίσιμη διάρκεια ζωής, ακόμη και με πιο εντατική χρήση.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα BEV επέδειξαν την πιο γρήγορη βελτίωση στην αξιοπιστία, με 12% χαμηλότερη πιθανότητα αστοχίας (ποσοστό κινδύνου) για κάθε διαδοχικό έτος παραγωγής, σε σύγκριση με 6,7% για τα βενζινοκίνητα και 1,9% για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα.
Δημοσιεύοντας τα ευρήματά τους στις 24 Ιανουαρίου στο Nature Energy, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ, τη Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Λονδίνου (LSE), το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια του Σαν Ντιέγκο και το Πανεπιστήμιο της Βέρνης, στην Ελβετία, αποκαλύπτουν ότι, κατά μέσο όρο, τα BEV έχουν τώρα έχει διάρκεια ζωής 18,4 χρόνια και μπορεί να ταξιδέψει έως και 124.000 μίλια, ξεπερνώντας τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα σε χιλιόμετρα.
Προσδιορίζουν επίσης μάρκες με κορυφαίες επιδόσεις όσον αφορά τη μακροζωία του οχήματος. Η Tesla ηγείται μεταξύ των BEV. Για τα οχήματα βενζίνης και ντίζελ, η Audi και η Skoda έχουν τις καλύτερες επιδόσεις, αντίστοιχα.
Ο συν-συγγραφέας Dr. Viet Nguyen-Tien, από το LSE, σχολίασε: “Τα ευρήματά μας παρέχουν κρίσιμες πληροφορίες για τη διάρκεια ζωής και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των ηλεκτρικών οχημάτων. Δεν είναι πλέον απλώς μια εξειδικευμένη επιλογή, τα BEV είναι μια βιώσιμη εναλλακτική λύση στα παραδοσιακά οχήματα— ένα σημαντικό βήμα προς την επίτευξη ενός μέλλοντος καθαρού μηδενικού άνθρακα».
Ο συν-συγγραφέας Robert Elliott, Καθηγητής Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ, σχολίασε: “Τα BEV προσφέρουν σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, ειδικά καθώς η Ευρώπη στρέφεται σε ένα μείγμα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Παρά τις υψηλότερες αρχικές εκπομπές από την παραγωγή, ένα ηλεκτρικό όχημα μακράς διαρκείας μπορεί γρήγορα αντιστάθμιση του αποτυπώματος άνθρακα του, συμβάλλοντας στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής —καθιστώντας τα μια πιο βιώσιμη μακροπρόθεσμη επιλογή.
«Τα ευρήματά μας προσφέρουν στους καταναλωτές αξιόπιστα δεδομένα για να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις σχετικά με τις αγορές οχημάτων τους, ενώ οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις μας για να διαμορφώσουν κανονισμούς και κίνητρα που προωθούν την υιοθέτηση ανθεκτικών και φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων και να σχεδιάσουν εκ των προτέρων τη θεραπεία τους στο τέλος του κύκλου ζωής τους».
Η μελέτη υπογραμμίζει τη σημασία της προόδου της τεχνολογίας για την προώθηση της υιοθέτησης των BEV. Παρέχει επίσης πολύτιμες πληροφορίες για στρατηγικές αντικατάστασης στόλου και σχεδιασμό του τρόπου αποτελεσματικής ανακύκλωσης ηλεκτρικών οχημάτων στο τέλος της ζωής τους.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.