Close

Πριν τα αυτόνομα οχήματα θα πρέπει να μπορούμε να ελέγχουμε το ΑΙ

Πριν τα αυτόνομα οχήματα καθιερωθούν, εταιρείες και ερευνητές πρέπει να εξασφαλίσουν ότι μπορούν να ελέγχουν και να επιτηρούν την τεχνητή νοημοσύνη που βρίσκεται πίσω από αυτά.

Αυτό ήταν ένα από τα συμπεράσματα στο ετήσιο συνέδριο Brainstorm Tech του Fortune σχετικά με τις επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης στην ανθρωπότητα.

O Mike Capps, CEO της Diveplane και πρώην Πρόεδρος της Epic Games ανέφερε στο Fortune πριν από ένα πάνελ ότι η εταιρεία του δοκιμάζει ένα προϊόν με εταιρικούς πελάτες που τους επιτρέπει να ελέγχουν την τεχνολογία data crunching που χρησιμοποιούν. Με αυτόν τον τρόπο μπορούν να μάθουν πως οι υπολογιστές λαμβάνουν αποφάσεις στον τομέα της υγείας και των οικονομικών υπηρεσιών.

Παρά το γεγονός ότι αυξάνεται ο ενθουσιασμός για το ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να βοηθήσει τις φαρμακευτικές εταιρείες να ανακαλύψουν νέα φάρμακα, πολλοί ερευνητές δυσκολεύονται να καταλάβουν τον τρόπο που η τεχνολογία πίσω τους λαμβάνει αποφάσεις.

Ο Capps δήλωσε ότι το προϊόν τους είναι σχεδιασμένο για να ερευνά διάφορα είδη συστημάτων μηχανικής μάθησης και δεδομένων -τα οποία οι εταιρείες χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερο- όμως δεν προορίζεται για έλεγχο εξελιγμένων υπολογιστικών συστημάτων που βασίζονται σε τεχνολογίες βαθιάς μάθησης που χρησιμοποιούνται από εταιρείες όπως το Facebook και η Google. Προς το παρόν δεν σχολίασε πως ακριβώς λειτουργεί η τεχνολογία της εταιρείας, αλλά δήλωσε ότι θα αποκαλύψει περισσότερες λεπτομέρειες στο μέλλον.

Όσον αφορά στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για τα αυτόνομα οχήματα, ο Mike Ableson, Αντιπρόεδρος Στρατηγικής της General Motors δήλωσε ότι αναμένει η κυβέρνηση των ΗΠΑ σταδιακά να επιβάλει κανονισμούς με δεδομένο ότι διακυβεύονται ζωές.

Την ίδια στιγμή ο Capps ανέφερε ότι τον απασχολεί η ιδέα ότι τα αυτόνομα οχήματα θα λαμβάνουν τις δικές τους αποφάσεις και θεωρεί ότι οι άνθρωποι πρέπει να είναι “σε θέση να ελέγχουν το AI με κάποιο τρόπο”, προκειμένου να είναι σε θέση να καταλάβουν γιατί ένα αυτοκίνητο οδηγεί με τον τρόπο που οδηγεί. Προφανώς αν ένα αυτόνομο αυτοκίνητο χτυπήσει ένα πεζό, οι ερευνητές θα ήθελαν να μάθουν γιατί έγινε αυτό.

Τέλος, ο Ableson ανέφερε ότι ενώ έχει υπάρξει επιβάτης στα αυτόνομα οχήματα της GM, επειδή γνωρίζει που πηγαίνουν όλα τα δεδομένα δεν ανησυχεί. Όμως, δεν χρησιμοποιεί ψηφιακούς βοηθούς όπως η Alexa ενώ ο Capps αστειευόμενος ανέφερε ότι υπέκυψε και χρησιμοποιεί.

Πηγή

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top