Όπως έχει αναφερθεί σε αρκετές περιπτώσεις, η ενσωμάτωση των αυτόνομων οχημάτων στις πόλεις και τους δρόμους των μεγάλων πόλεων θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη, αφού αρχικά θα πρέπει να συνυπάρξουν με οχήματα που οδηγούνται από ανθρώπους.
Η τεχνητή νοημοσύνη θα πρέπει να μπορεί να προβλέψει τις κινήσεις των ανθρώπων οδηγών ώστε να αποφεύγονται ατυχήματα. Όμως οι αντιδράσεις των ανθρώπων διαφέρουν ανάλογα με το χαρακτήρα και τη διάθεση του οδηγού. Αυτό είναι εύκολο να γίνει αντιληπτό αν αναλογιστούμε το τρόπο με τον οδηγούμε για παράδειγμα όταν πάμε μια βόλτα ή βιαζόμαστε στον αντίποδα να ελιχθούμε μέσα στη κίνηση για να επιστρέψουμε στο σπίτι μας ύστερα από μια κουραστική ημέρα. Επομένως, για να μας προσφέρουν ασφάλεια, τα αυτόνομα οχήματα, θα ήταν καλύτερα να γνωρίζουν το χαρακτήρα ή τη διάθεσή μας.
Ερευνητές από το MIT και το Πανεπιστήμιο του Delft, πιστεύουν πως βρήκαν το τρόπο να μάθουν στα αυτόνομα οχήματα αυτό ακριβώς. Στην εργασία που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Proceedings of the National Academy of Sciences, περιγράφουν μια τεχνική που κοινωνιολογικούς και ψυχολογικούς παράγοντες σε μια μαθηματικά εξίσωση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τα αυτόνομα οχήματα και τους επιτρέπει να ξεχωρίζουν τους υπέρμετρα επιθετικούς οδηγούς από εκείνους που θα ακολουθούν τους κανόνες σχολαστικά. Σημαντικό είναι επίσης πως μπορούν να το κάνουν στο πολύ μικρό χρονικό διάστημα των 2 δευτερολέπτων και ύστερα να έχουν το χρονικό περιθώριο να αντιδράσουν αναλόγως.
Η ιδέα πίσω από την έρευνα όμως δεν είναι απλά η δυνατότητα διάκρισης των “εγωιστών” οδηγών από τους αλτρουιστές, αλλά η ανάπτυξη της δυνατότητας των ρομπότ να προσαρμόζονται στην ανθρώπινη συμπεριφορά και όχι το αντίστροφο. Οι ερευνητές ελπίζουν πως στο άμεσο μέλλον η συγκεκριμένη εργασία θα βοηθήσει στην βελτίωση της συνεργασίας των ρομπότ με τους ανθρώπους που συνεργάζονται στον εργασιακό χώρο, όπως είναι ένα εργοστάσιο ή ένα νοσοκομείο.
Η έρευνα βασίζεται στη θεωρία παιγνίων σύμφωνα με την οποία μαθαίνουμε να παίρνουμε αποφάσεις χωρίς να έχουμε στην κατοχή μας όλα τα σχετικά στοιχεία ή πληροφορίες. Στην συγκεκριμένη περίπτωση δηλαδή, να φτάνουν σε αποφάσεις σχετικά με την επόμενη κίνησή τους χωρίς να γνωρίζουν πλήρως για τις κινήσεις που πρόκειται να κάνει ένας οδηγός.