Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατέληξε σε προσωρινή συμφωνία με το Συμβούλιο της ΕΕ σχετικά με τους σταθμούς φόρτισης και ανεφοδιασμού υδρογόνου σε όλη την Ευρώπη.
To κείμενο της απόφασης ορίζει ότι έως το 2026, θα υπάρχουν σταθμοί φόρτισης ανά 60 χιλιόμετρα κατά μήκος του δικτύου TEN-T. Το TEN-T είναι το φιλόδοξο έργο του δικτύου μεταφορών της ΕΕ που περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομους, δρόμους, λιμάνια και τρένα, που συνδέουν όλα τα μέρη της.
Το Συμβούλιο και το Κοινοβούλιο αποφάσισαν ότι κάθε σταθμός φόρτισης θα πρέπει να προσφέρει ισχύ φόρτισης τουλάχιστον 400 kW και έως το 2028, αυτή θα πρέπει να αυξηθεί στα 600 kW. Από την άλλη πλευρά, τα φορτηγά και τα λεωφορεία θα έχουν σταθμούς φόρτισης κάθε 120 km και θα βρίσκονται στους μισούς κύριους δρόμους της ΕΕ έως το 2028. Η ισχύς φόρτισης κυμαίνεται από 1.400 kW έως 2.800 kW. Εξαιρούνται βέβαια τα νησιά και οι αγροτικές περιοχές με λίγους δρόμους και μικρή κίνηση.
Για τους σταθμούς υδρογόνου, το Συμβούλιο και το Κοινοβούλιο συμφώνησαν να υπάρχει ένας σε κάθε 200 χιλιόμετρα έως το 2031 και μόνο κατά μήκος του βασικού δικτύου ΔΕΔ-Μ.
Να ξεκαθαριστεί πως πρόκειται για μια προκαταρκτική απόφαση και πρέπει να εγκριθεί από την επιτροπή και των 27 κρατών μελών της ΕΕ πριν τεθεί σε εφαρμογή το σχέδιο. Σε αυτό θα έχει λόγο και η Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.