Αν σήμερα ρωτήσεις τις κατασκευάστριες εταιρείες και εταιρείες τεχνολογίας, τι καλό έχουν να προσφέρουν τα αυτόνομα οχήματα, θα σου αναφέρουν 2 πράγματα. Ότι τα αυτόνομα οχήματα θα σώσουν ζωές, και ότι με την εξάλειψη της ανάγκης για οδηγό, η αγορά των οχημάτων θα ανοίξει και σε άλλες κατηγορίες ανθρώπων.
Λιγότερο συχνά, αναφέρονται η μεγαλύτερη ασφάλεια, η άνεση αλλά και o περιβαλλοντολογικός αντίκτυπος που θα έχει η εγκατάλειψη παλαιών τεχνολογιών, όπως του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Τώρα όμως, μια νέα αναφορά από το Center for American Progress, έρχεται για να αμφισβητήσει την άποψη ότι τα αυτόνομα οχήματα θα ωφελήσουν το περιβάλλον. Σύμφωνα με τον Myriam Alexander Kearns, που συμμετείχε σε αυτή την αναφορά, δήλωσε ότι «Θα μπορούσε να εξελιχθεί με οποιονδήποτε τρόπο».
Ο Alexander-Kearns αναφέρει ότι, στην έρευνα που διεξήγαγε με τους συνεργάτες του, συμπέραναν ότι κανείς δεν μπορεί να ξέρει πως τα αυτόνομα οχήματα θα επηρεάσουν το περιβάλλον, αν δεν απαντήσουν σε τρεις βασικές ερωτήσεις. Πως η αυτοματοποίηση θα επηρεάσει τα συνολικά χιλιόμετρα που διανύει το όχημα, πως θα επηρεάσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση και πόσο αποδοτικά θα είναι τα οχήματα αυτά.
Το πρόβλημα είναι ότι, σήμερα κανένας δεν μπορεί να γνωρίζει την χρήση που θα κάνουμε στα αυτόνομα οχήματα, μέχρι αυτά να εξαπλωθούν ευρέως. Θα μπορούσες να υποθέσεις ότι επειδή αυτή η τεχνολογία θα γίνει αρχικά διαθέσιμη με ride-sharing τεχνολογίες, ότι θα χρειαζόμαστε λιγότερα οχήματα ή επειδή θα είναι εύκολο και άνετο να ταξιδέψεις με το προσωπικό σου όχημα, τα οχήματα αυτά θα κάνουν πολύ περισσότερα χιλιόμετρα από ότι τα συμβατικά σήμερα.
Έρευνα: Η υποστήριξη Smartphone σημαντικό κριτίριο για την επιλογή αυτοκινήτου
Τα αυτόνομα οχήματα θα μπορούσαν να οδηγούν το ένα πιο κοντά με το άλλο, μειώνοντας έτσι την κίνηση, αυξάνοντας την χωρητικότητα του δρόμου. Από την άλλη, κάθε ιδιοκτήτης θα μπορούσε να στέλνει το όχημά του για εξωτερικές δουλειές αδειανό, δημιουργώντας έτσι επιπλέον κίνηση στους δρόμους. Όπως βλέπουμε είναι αρκετοί οι παράγοντες που πρέπει να συνυπολογιστούν.
Ο Alexander-Kearns αναφέρει, «Οι σημερινές έρευνες δεν βγάζουν ένα ξεκάθαρο συμπέρασμα». Άλλες προβλέπουν θετική εξέλιξη και άλλες φέρνουν την καταστροφή. Ο Christopher Trundler, διευθυντής του Office of Transportation and Air Quality, αναφέρει για αυτή την τεχνολογία ότι, «Μπορεί να φέρει ουτοπία ή δυστοπία για το περιβάλλον».
Η έρευνα του Center for American Progress, καλούν για πιο αυστηρή έρευνα, μεγαλύτερη συλλογή δεδομένων, πιο εξελιγμένα συστήματα μοντελοποίησης, τα οποία τελικά θα αποκαλύψουν περισσότερα για την αλληλεπίδραση των αυτόνομων οχημάτων με τους ανθρώπους, σε μια μεγάλη ποικιλία σεναρίων χρήσης.
«Δεν πρέπει να περιμένουμε μέχρι να εξαπλωθούν τα αυτόνομα οχήματα για να αρχίσουμε να κάνουμε σημαντικές ερωτήσεις», αναφέρει ο Alexander-Kearns. Ωστόσο το μέλλον φαντάζει αρκετά ευοίωνο, εφόσον τα ηλεκτρικά αυτόνομα οχήματα θα κινούνται με ενέργεια που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Για αυτό τον λόγο, οι κυβερνώντες κάθε χώρας πρέπει να δώσουν έμφαση σε πολιτικές οι οποίες έχουν ως σκοπό την αποδοτικότητα των καυσίμων και την μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Αν αυτό δεν γίνει και δεν φτιάξουμε τις απαραίτητες εγκαταστάσεις ανανεώσιμης ενέργειας για να υποστηρίξουμε τα αυτόνομα οχήματα, τότε μπορεί να οδηγήσουν την ανθρωπότητα σε περιβαλλοντολογική καταστροφή.