Έτοιμα για λανσάρισμα θα είναι τα αυτόνομα οχήματα του χρόνου, σύμφωνα με τον Kevin Clark, CEO της Delphi Automotive. Ωστόσο, υπάρχει ακόμη δρόμος προκειμένου να καταστούν προσιτά στους ιδιώτες, καθώς η τιμή τους δεν θα είναι ιδιαίτερα φιλική.
Ο Clark ανέφερε ότι οι πρώτοι πελάτες των αυτόνομων οχημάτων θα είναι επιχειρήσεις που ενσωματώνουν οχήματα για παραδόσεις (delivery) και ταξί. Οι εταιρείες έχουν ως κίνητρο να εξαλείψουν το κόστος των οδηγών και να είναι καλύτερα εξοπλισμένες για να προσφέρουν ακριβή τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης απ’ότι οι καταναλωτές.
“Αν δεις την αγορά -στους τομείς που έχεις οδηγό στο όχημα- υπάρχει οικονομικό κίνητρο για να χρησιμοποιήσεις αυτόνομη οδήγηση” πρόσθεσε ο Clark.
Να σημειωθεί ότι η Delphi Automotive θα διαχωριστεί αυτή την εβδομάδα σε δύο εταιρείες, την Aptiv που θα εστιάζει στα διασυνδεδεμένα και αυτόνομα οχήματα και την Delphi Technologies που θα εστιάζει σε κινητήρες (ηλεκτρικούς και βενζίνης).
Η spin-off αναζητά να επωφεληθεί από τη δυναμική του τομέα των αυτοκινήτων που φαίνεται να αλλάζει και οι προμηθευτές με εξειδίκευση στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης και ηλεκτροκίνησης θεωρούνται «hot», σε μια βιομηχανία που ετοιμάζεται για ανατροπές.
Όσον αφορά στους ιδιώτες, η αγορά, σύμφωνα με τον Clark δεν πρόκειται να είναι έτοιμη για αυτούς πριν το 2025, καθώς οι αυξανόμενες πωλήσεις των εμπορικών πελατών θα βοηθήσουν στη μείωση του κόστους των lidar.
Αυτή τη στιγμή, το κόστος των lidar αυξάνει το κόστος των αυτόνομων οχημάτων μεταξύ 80.000 και 150.000 δολαρίων, ενώ το 2025, το κόστος αυτό θα μειωθεί στα 5.000 δολάρια.
Εν ολίγοις, σύμφωνα με τον Clark, η καταναλωτική αγορά θα αναπτυχθεί όταν τα lidar θα είναι σε στερεά κατάσταση, χωρίς κινούμενα μέρη που χαλάνε.