Τα αυτόνομα φορτηγά θα κινούνται στοιχισμένα για εξοικονόμηση ενέργειας (Έρευνα)

Στους αγώνες ταχύτητας, το να οδηγείς σε κοντινή απόσταση πίσω από ένα αγωνιστικό σε βοηθάει να έχεις καλύτερη αεροδυναμική, αφού το προπορευόμενο όχημα αντιμετωπίζει την μεγαλύτερη τριβή με τον αέρα. Στους αυτοκινητόδρομους όμως, δεν γίνεται να το κάνεις αυτό, αφού είναι αρκετά επικίνδυνο να οδηγείς πολύ κοντά στο προπορευόμενο όχημα.

platoon formation self driving trucks

Ωστόσο, τα αυτόνομα συστήματα οδήγησης είναι πιο ικανά στο να κρατάνε αποστάσεις και έχουν μικρότερο χρόνο αντίδρασης, οπότε στο μέλλον θα χρησιμοποιήσουμε αυτά τα χαρακτηριστικά τους για να βρούμε πιο αποδοτικούς τρόπους μεταφορών.

Otto Self-driving truck

Πάνω σε αυτή την ιδέα εργάστηκε μια ομάδα ερευνητών από το MIT, η οποία ανακάλυψε ότι απλοί σχηματισμοί στοίχισης και η τήρηση μικρών αποστάσεων μεταξύ των οχημάτων θα έφερνε μεγάλες αλλαγές στην βιομηχανία των μεταφορών, αφού αυτός ο τρόπος οδήγησης είναι ο πιο οικονομικά και ενεργειακά αποδοτικός.

Uber-Otto: Αυτόνομο φορτηγό παρέδωσε 50.000 μπύρες με επιτυχία (Βίντεο)

Ο καθηγητής Sertac Karaman, ένας από τους συγγραφείς της ερευνητικής εργασίας, αναφέρει, «Ήμασταν σε θέση να αποδείξουμε ότι με μικρές απώλειες στις καθυστερήσεις, υπάρχει μεγάλη εξοικονόμηση ενέργειας, ως εκ τούτου μείωση στα κόστη του καύσιμου και τις εκπομπές».

truck

Μαζί με τους μεταπτυχιακούς φοιτητές Aviv Adler και David Miculescu, ο Karaman δημιούργησε ένα μαθηματικό μοντέλο για να δοκιμάσει πως οι διάφοροι τρόποι προγραμματισμού των δρομολογίων μπορούν να επηρεάσουν την κατανάλωση των καυσίμων και το χρονοδιάγραμμα των παραδόσεων.

Ανέλυσαν διαφορετικά σενάρια, τόσο απλά όσο και σύνθετα, τα οποία περιλάμβαναν φορτηγά να φεύγουν σε τακτά χρονικά διαστήματα ή μεγαλύτερα, δημιουργώντας έτσι «διμοιρίες» διάφορων μεγεθών». Η ανάλυση έδειξε ότι υπάρχουν πολύ απλές στρατηγικές με τις οποίες έχουμε πολύ καλά αποτελέσματα», αναφέρει ο Karaman.

Otto Self-driving truck

Στο μέλλον, η πιο αποτελεσματική μέθοδος δεν θα είναι ασφαλής ή πρακτική για ανθρώπους οδηγούς, αφού τα αυτόνομα φορτηγά θα είναι πιο ικανά στο να τηρούν αποστάσεις και να φρενάρουν όταν πρέπει. Για αυτό τον λόγο ο Karaman πιστεύει ότι τα συστήματα αυτόνομης τεχνολογίας είναι τα καταλληλότερα για τέτοια ταξίδια. Όπως και να έχει, θα πρέπει να περιμένουμε μερικά χρόνια ακόμη για να δούμε μια τέτοια τεχνολογία να εφαρμόζεται.

Πηγή