Τα αυτόνομα οχήματα θα μπορούσαν να γίνουν ο παράδεισος των πεζών

Πρόσφατη έκθεση της Εθνική Ένωσης Υπαλλήλων στις Αστικές Συγκοινωνίες των ΗΠΑ (NACTO) καταδεικνύει ότι τα αυτόνομα ενδέχεται να γίνουν παράδεισος για τους πεζούς.

Σύμφωνα με την έκθεση, περιορίζοντας την ταχύτητα των οχημάτων σε 32 χιλιόμετρα την ώρα, θα δώσει την ευκαιρία στους πεζούς να περνάνε όποτε θεωρήσουν σκόπιμο αντί να ψάχνουν κάποια διάβαση ή κάποιο φανάρι.

Δεδομένου ότι τα αυτόνομα οχήματα έχουν τους πεζούς σαν προτεραιότητα, όταν αναγνωρίσουν έναν πεζό θα σταματάνε, τότε οι πεζοί θα μπορούν άνετα να προβαίνουν σε παραβιάσεις.

Στα αγγλικά η λέξη αυτή αποδίδεται με τον όρο jaywalking και αφορά στους πεζούς που περνάνε τον δρόμο παράνομα χωρίς να υπάρχει κάποια διάβαση ή φανάρι.

Σύμφωνα με τους συντάκτες της έκθεσης, πλέον το λεγόμενο jaywalking θα γίνει απλά walking. Η Ένωση αναφέρει ότι η υιοθέτηση των αυτόνομων οχημάτων είναι μια ευκαιρία να επαναπροσδιοριστεί η λειτουργία των οδών. Υπό το σχέδιο των αυτόνομων οχημάτων, οι μεγάλοι κερδισμένοι θα είναι αυτοί που είναι πιο ευάλωτοι στους δρόμους, δηλαδή οι πεζοί και οι ποδηλάτες.

Παρόλα αυτά όμως, πάντα υπάρχει η περίπτωση οι πεζοί να αναγκάζονται να περνούν τον δρόμο μόνο εκεί που πρέπει. Ακόμη και σήμερα σε πολλές χώρες, είναι παράνομο να περνάς τον δρόμο όταν δεν υπάρχει διάβαση ή φανάρι, αλλά ο νόμος σπάνια επιβάλλεται σε κάποιον πεζό.

Δεδομένου όμως ότι οι πεζοί μπορεί να παρακωλύουν την κυκλοφορία, ίσως οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις να είναι απαραίτητες.

Η Αυτόνομη Συμμαχία για Ασφαλέστερους Δρόμους –η οποία αντιπροσωπεύει εταιρείες όπως οι Ford, Uber, Waymo και Volvo– ανέφερε σε μια δήλωση ότι τα αυτόνομα οχήματα θα πρέπει να μπορούν να ακολουθούν τους κανονισμούς στους δρόμους, όπως είναι για παράδειγμα τα όρια ταχύτητας.

Οι αναλυτές πάντως θεωρούν ότι τα αυτόνομα οχήματα θα αλλάξουν σημαντικά τη ζωή στην πόλη, αλλά υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που πρέπει να δουλευτούν. Για παράδειγμα, οι πόλεις μπορεί να βρεθούν αντιμέτωπες με το δίλημμα αν θα πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στα οχήματα, στους πεζούς, στα ποδήλατα κλπ.

Πηγή