Με την έλευση των ημιαυτόνομων και αυτόνομων οχημάτων οι μελλοντικοί κάτοχοι θα πρέπει να είναι πλήρως ενήμεροι για τις λειτουργίες που έχουν στην διάθεσή τους και τις ικανότητες του οχήματος που οδηγούν. Με άλλα λόγια, μέχρι ποιο σημείο μπορούν να μην δίνουν σημασία στην οδήγηση.
Μια από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε συστήματα vision analytics, η EDGE3 Technologies επισημαίνει ότι είναι βασικό να υπάρχει κάμερα στην καμπίνα του οχήματος η οποία θα ελέγχει τις κινήσεις του οδηγού και τους μορφασμούς του προσώπου του.
Η Google δημιουργεί τον super οδηγό, όχι αυτόνομα οχήματα
Η κάμερα θα επιτρέπει στο σύστημα του αυτοκινήτου να γνωρίζει κάθε στιγμή την κατάσταση του οδηγού όπως για παράδειγμα αν κοιτάει το δρόμο, αν ειναι νυσταγμένος ή μεθυσμένος ή αν ασχολείται με κάτι άλλο.
Με αυτή την πληροφορία το σύστημα θα γνωρίζει αν ο οδηγός είναι σε θέση να αναλάβει το τιμόνι άμεσα σε περίπτωση ανάγκης ή αν χρειάζεται να τον ειδοποιήσει νωρίτερα ώστε να μην βρεθεί προ εκπλήξεως.
Lexus UX Concept: Τολμηρός σχεδιασμός, ευφάνταστες τεχνολογίες
Παρόμοιο σύστημα αναγνώρισης προσώπου αναπτύσσει και η Continental, το οποίο ονομάζει Cruising Chauffeur.
Σημαντικό είναι βέβαια και οι αυτοκινητοβιομηχανίες μαζί με τους πωλητές να παρέχουν στους καταναλωτές κατάρτιση σχετικά με τις δυνατότητες και τους περιορισμούς των αυτόνομων οχημάτων και σε έκτακτη ανάγκη, τα εφεδρικά σενάρια.