Σε κρίση βρίσκεται η Nissan καθώς μειώνει περίπου το 15% του εργατικού δυναμικού της και τώρα ζητά από τους προμηθευτές περισσότερο χρόνο για τις πληρωμές.
Στο πλαίσιο του σχεδίου ανάκαμψής της, η Nissan ανακοίνωσε τον Μάιο ότι σχεδιάζει να περικόψει 20.000 θέσεις εργασίας, ή περίπου το 15% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της. Κλείνει επίσης πολλά εργοστάσια για να απελευθερώσει μετρητά και να μειώσει το κόστος.
Η Nissan δήλωσε ότι θα ξεκινήσει συνομιλίες με τους εργαζομένους στο εργοστάσιό της στο Sunderland στο Ηνωμένο Βασίλειο αυτή την εβδομάδα σχετικά με ευκαιρίες εθελούσιας συνταξιοδότησης. Η εταιρεία στοχεύει να απολύσει περίπου 250 εργαζομένους.
Το εργοστάσιο στο Σάντερλαντ είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης στην πόλη με περίπου 6.000 εργαζόμενους και αποτελεί κρίσιμο κομμάτι για την επιστροφή της Nissan. Η Nissan θα κατασκευάσει τα ηλεκτρικά οχήματα επόμενης γενιάς στις εγκαταστάσεις, συμπεριλαμβανομένων των νέων LEAF, Juke και Qashqai.
Σύμφωνα με πολλά email και έγγραφα της εταιρείας, η Nissan συνεργάζεται επίσης με τους προμηθευτές της για να εξασφαλίσει περισσότερο χρόνο για την πραγματοποίηση πληρωμών.
«Θα μπορούσαν να επιλέξουν να πληρωθούν αμέσως ή να επιλέξουν μια μεταγενέστερη πληρωμή», δήλωσε η Nissan. Η εταιρεία εξήγησε σε δήλωσή της στο Reuters ότι είχε δώσει κίνητρα σε ορισμένους από τους προμηθευτές της στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο να αποδεχτούν πιο ευέλικτους όρους πληρωμής, χωρίς επιπλέον κόστος.
Τα email δείχνουν ότι η κίνηση αυτή θα απελευθερώσει μετρητά για το πρώτο τρίμηνο (Απρίλιος έως Ιούνιος), παρόμοια με το αίτημά της πριν από το τέλος του οικονομικού έτους.
Ένας υπάλληλος ανέφερε σε email προς τους συναδέλφους του ότι η Nissan ζητούσε «ξανά» από τους προμηθευτές να καθυστερήσουν τις πληρωμές. Τα email, τα οποία είδε το Reuters , ανταλλάχθηκαν μεταξύ εργαζομένων της Nissan στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η Nissan λαμβάνει άμεσα μέτρα στο πλαίσιο του σχεδίου ανάκαμψής της, με στόχο την ανατροπή της κατάστασης, ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
«Ενώ λαμβάνουμε αυτά τα μέτρα, στοχεύουμε στην επαρκή ρευστότητα για να αντιμετωπίσουμε το κόστος των ενεργειών ανάκαμψης και να εξαγοράσουμε τις λήξεις ομολόγων», ανέφερε η εταιρεία.
Η εταιρεία είχε 2,2 τρισεκατομμύρια γιεν (15,2 δισεκατομμύρια δολάρια) σε μετρητά και ισοδύναμα στα τέλη Μαρτίου, αλλά έχει περίπου 700 δισεκατομμύρια γιεν (4,9 δισεκατομμύρια δολάρια) σε χρέος που λήγει αργότερα φέτος.
Στο πλαίσιο του Re:Nissan, του σχεδίου ανάκαμψης της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η Nissan επιδιώκει να μειώσει το κόστος κατά 250 δισεκατομμύρια γιεν. Μέχρι το οικονομικό έτος 2026, σχεδιάζει να επιστρέψει στην κερδοφορία.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.