Close

Renault Symbioz: Το αυτόνομο όχημα που συνδέεται με το σπίτι

Το Renault Symbioz είναι ένα concept για αυτονομία το οποίο αποτελείται από ένα αυτόνομο όχημα που συνδέεται σαν επιπλέον δωμάτιο με το σπίτι.

Προκειμένου να καταφέρει να ανταποκριθεί και στους δύο ρόλους, το Symbioz δεν είναι ούτε πάρα πολύ μεγάλο, αλλά ούτε πάρα πολύ μικρό, με μήκος 4,7 μέτρα, πλάτος 2 μέτρα και ύψος 1,34 μέτρα. Οι μεγάλες αναλογίες του για αυτοκίνητο, προσφέρουν ένα άνετο εσωτερικό ντυμένο με ξύλο, μάρμαρο, τσόχα και πορσελάνη, ενώ η γυάλινη οροφή κάνει την καμπίνα πιο ευάερη.

Μία εκδοχή του Symbioz, το demo αυτοκίνητο, μας δίνει μια γεύση για το πώς θα μοιάζουν τα οχήματα το 2023. Οι οδηγοί μπορούν να αλλάξουν μεταξύ αυτόνομης και χειροκίνητης οδήγησης πιέζοντας το λογότυπο της Renault στη μέση του τιμονιού.

Renault Symbioz

Renault Symbioz

Renault Symbioz

Renault Symbioz

Σε αυτόνομη λειτουργία, το τιμόνι και το ταμπλό μετακινούνται πίσω για να απελευθερώσουν χώρο στην καμπίνα. Το εσωτερικό μπορεί να ρυθμιστεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους. Η μια διάταξη αποσύρει το τιμόνι και το ταμπλό για να επιτρέψει επιπλέον χώρο για τα πόδια, ενώ η διάταξη με την ονομασία “Γαλλικό Φιλί” επιτρέπει στον οδηγό να έρθει πιο κοντά με το άτομο στο κάθισμα του συνοδηγού. Η διάταξη “χαλάρωσης” επιτρέπει στους οδηγούς να κάθονται σε θέση μηδενικής βαρύτητας.

Όταν το αυτοκίνητο λειτουργεί σε χειροκίνητη λειτουργία, οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ μιας άνετης και μιας σπορ διάταξης.

Μια άλλη εκδοχή του Symbioz μας μεταφέρει στο 2030, όπου οι εσωτερικοί χώροι θα είναι πιο εξελιγμένοι. Μαζί με μια ευρύχωρη καμπίνα, το όχημα διαθέτει οθόνη OLED μπροστά από τον οδηγό, καθίσματα που περιστρέφονται κατά 180 μοίρες, τραπέζι από χάλυβα με μαρμάρινο φινίρισμα και αναδιπλούμενα υποβραχιόνια.

Οι μικρές οθόνες αφής τοποθετούνται στις ζώνες ασφαλείας για να ελέγχουν τις λειτουργίες κλιματισμού και ψυχαγωγίας.

Και τα δύο μοντέλα επιδεικνύουν αυτονομία του επιπέδου 4, στην οποία τα αυτοκίνητα αναλαμβάνουν ουσιαστικά όλα τα καθήκοντα οδήγησης, όπως αλλαγή λωρίδων, στροφές και πλοήγηση σε κυκλοφοριακή συμφόρηση. Οι επιβάτες μέσα στο όχημα μπορούν να διαβάζουν, να παρακολουθούν μια ταινία ή να δουλεύουν ενώ το αυτοκίνητο κινείται.

Εάν το όχημα βρεθεί σε μια κατάσταση που δεν μπορεί να χειριστεί, θα μετακινηθεί σε ένα ασφαλές σημείο στο πλάι του δρόμου. Το demo Symbioz θα έρχεται με δυο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίες θα παράγουν ισχύ 671 ίππων. Η επιτάχυνση από τα 0-100 χιλιόμετρα θα γίνεται σε λιγότερο από 6 δεύτερα και η αυτονομία του υπολογίζεται στα 500 χιλιόμετρα. Λογικά το concept για το 2030 θα έρχεται με βελτιωμένες επιδόσεις.

Όταν δεν χρησιμοποιείται το Symbioz θα παρκάρεται στο εσωτερικό του σπιτιού και με ασανσέρ θα ανεβαίνει στον πιο πάνω όροφο όπου θα μένει εκεί. Μάλιστα, και τα χρώματα με τα οποία θα είναι διακοσμημένο το σπίτι θα είναι παρόμοια με αυτά του Symbioz προκειμένου οι επιβάτες να μην καταλαβαίνουν τη διαφορά και να νιώθουν σαν το σπίτι τους.

Renault Symbioz

Renault Symbioz

Renault Symbioz

Τόσο το σπίτι όσο και το αυτοκίνητο μοιράζονται ενέργεια σε ένα έξυπνο δίκτυο. Οι οδηγοί μπορούν να προγραμματίσουν το αυτοκίνητό τους για να χρησιμοποιήσουν την ενέργεια του σπιτιού για επαναφόρτιση όταν χρειάζεται. Επίσης, το αυτοκίνητο και το σπίτι συντονίζονται ώστε το όχημα να μετακινηθεί στο ισόγειο λίγα λεπτά πριν από το προγραμματισμένο ταξίδι του ιδιοκτήτη.

Πηγή

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top