Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου συνήθως απαιτεί χειροκίνητη σύνδεση με καλώδιο και η Porsche σκοπεύει να αλλάξει αυτή τη ρουτίνα με την ηλεκτρική Cayenne, εισάγοντας ένα σύστημα επαγωγικής (ασύρματης) φόρτισης που επιτρέπει στο SUV να φορτίζει χωρίς να χρειάζεται κανένα καλώδιο.
Η τεχνολογία αυτή βασίζεται στην ίδια αρχή με τα ασύρματα φορτιστές για smartphones, αλλά αναβαθμισμένη για ένα μεγάλο όχημα. Η πλάκα δαπέδου τοποθετείται στο γκαράζ ή στη θέση στάθμευσης, ενώ η μονάδα δέκτη βρίσκεται κάτω από το Cayenne, πίσω από τον μπροστινό άξονα. Οι δύο μονάδες επικοινωνούν μέσω Wi-Fi και κωδικών ασφαλείας, ώστε να ξεκινά η φόρτιση μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι σωστά τοποθετημένο.
Η διαδικασία είναι απλή και διαισθητική: ο οδηγός βλέπει στην οθόνη PCM μια πράσινη κουκκίδα που αντιπροσωπεύει το αυτοκίνητο και έναν κύκλο που αντιπροσωπεύει το πηνίο φόρτισης. Με το τιμόνι, ευθυγραμμίζει το αυτοκίνητο πάνω στον κύκλο, και μόλις πατήσει χειρόφρενο, η φόρτιση ξεκινά αυτόματα.
Για να υποστηριχθεί η υψηλή ισχύς ενός SUV, η πλάκα δαπέδου μετατρέπει το ρεύμα του δικτύου σε συνεχή και στη συνέχεια σε 85 kHz AC, δημιουργώντας ισχυρό μαγνητικό πεδίο ικανό να μεταφέρει ενέργεια έως 18 cm. Η αποδοτικότητα παραμένει πάνω από 90%, ενώ το σύστημα ανιχνεύει λάθος ευθυγράμμιση των πηνίων έως 10 cm και προσαρμόζει τη ροή ισχύος.
Η ασφάλεια έχει προτεραιότητα: η πλάκα σταματά τη φόρτιση αν ανιχνεύσει ξένα αντικείμενα ή ζωντανά όντα κάτω από το αυτοκίνητο, ενώ το μαγνητικό πεδίο εστιάζεται με ειδικά θωρακισμένα υλικά.
Η Porsche εργάζεται επίσης σε πλήρως αυτοματοποιημένες λειτουργίες: στο μέλλον, το Cayenne Electric θα μπορεί να παρκάρει μόνο του πάνω στην πλάκα και να φορτίζει αυτόματα.
Με ισχύ φόρτισης 11 kW, το σύστημα προσφέρει ταχύτητα αντίστοιχη με τα ενσύρματα συστήματα “Level 2”, αλλά με την άνεση της ασύρματης χρήσης. Η εγκατάσταση απαιτεί επαγγελματική τοποθέτηση της πλάκας δαπέδου, αλλά η εμπειρία για τον οδηγό περιορίζεται στο απλό παρκάρισμα και την απόλαυση μιας πλήρως αυτοματοποιημένης διαδικασίας φόρτισης.