Η πανδημία ως ευκαιρία του ψηφιακού μετασχηματισμού της Ελλάδας

«Η πανδημία ως ευκαιρία του ψηφιακού μετασχηματισμού των πόλεων της Ελλάδας», είναι το θέμα που πραγματεύεται το 5ο ετήσιο συνέδριο «Sm@rt Cities-Digit@l Citizens» που διεξάγεται σε ψηφιακή μορφή, αυτές τις ημέρες (20-22/10)

Στο συνέδριο λαμβάνουν μέρος εκπρόσωποι της κυβέρνησης, πολιτικοί, περιφερειάρχες, δήμαρχοι, στελέχη της περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης, στελέχη της αγοράς πληροφορικής και ψηφιακών επικοινωνιών, πανεπιστημιακοί, ερευνητές, εκπρόσωποι του «Smart Business».

«Τα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού των ελληνικών πόλεων, του Δημοσίου τομέα, των επιχειρήσεων μαζί με την ανάπτυξη των δικτύων 5G και άλλων σημαντικών δράσεων και έργων, αναδεικνύουν τον τομέα των έξυπνων πόλεων σε έναν από τους βασικούς παράγοντες εκσυγχρονισμού της χώρας», αναφέρει μεταξύ άλλων στον χαιρετισμό του ο πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής, Γιάννης Χαλαβαζής.

Ψηφιακός μετασχηματισμός και δημόσια διοίκηση

Στην τοποθέτησή του ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, τόνισε πως: «Έξυπνες πόλεις δεν μπορούμε να έχουμε αν δεν υιοθετήσουμε έξυπνες εφαρμογές».

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Αναγνωστόπουλος, «αποστολή μας είναι να παρέχουμε στο Δημόσιο νέες καινοτόμες ψηφιακές υποδομές και υπηρεσίες που θα επιταχύνουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τόσο της δημόσιας διοίκησης όσο και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Ως υπουργείο έχουμε στενή συνεργασία με την ΚΕΔΕ (Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος) για να αναπτύξουμε νέες υπηρεσίες που βελτιώνουν τόσο την εξυπηρέτηση του πολίτη και δημότη, όσο και την αποτελεσματικότερη λειτουργία των υπηρεσιών των δήμων και των ΚΕΠ».

Πως οι έξυπνες πόλεις αντιμετωπίζουν τον COVID-19 με όπλο τις νέες τεχνολογίες

Ο κ. Αναγνωστόπουλος στάθηκε στις πιο σημαντικές υπηρεσίες του υπουργείου και ειδικότερα στο gov.gr, το οποίο «έχει μπει πλήρως στην καθημερινότητα των πολιτών» με περίπου 700 ηλεκτρονικές υπηρεσίες που συνεχώς αυξάνονται. Όπως είπε, «μέσα σε 7 μήνες εκδόθηκαν ψηφιακά 2.000.000 έγγραφα. Αντίστοιχες επισκέψεις σε γκισέ και δημόσιες υπηρεσίες αποφεύχθηκαν. Οι δήμοι και τα ΚΕΠ κέρδισαν σημαντικά από αυτήν την ψηφιοποίηση».

Η σημασία του Κέντρου Διαλειτουργικότητας

Παράλληλα, μίλησε για το Κέντρο Διαλειτουργικότητας (ΚΕΔ) που αποτελεί πολύτιμο σύμμαχο για να αλλάξει ο τρόπος εξυπηρέτησης του πολίτη. «Μέσα από το ΚΕΔ κάθε δημόσια υπηρεσία λαμβάνει αυτόματα πληροφορίες και πιστοποιητικά που αφορούν έναν πολίτη από τον αρμόδιο δημόσιο φορέα που τα διαθέτει, χωρίς να χρειάζεται ο πολίτης να μεριμνήσει ή να προσκομίσει οτιδήποτε. Ωθούμε τους δημόσιους φορείς να συνεργαστούν άμεσα μεταξύ τους για να συλλέξουν την πληροφορία που θέλουν. Μειώνουμε δραστικά τις ουρές στα γκισέ, καταργούμε περιττές μετακινήσεις, προσφέρουμε αναβαθμισμένες υπηρεσίες σε πολίτες και επιχειρήσεις».

Όπως τόνισε μάλιστα, η ραγδαία αύξηση της διαλειτουργικότητας στη δημόσια διοίκηση αποτυπώνεται στην αυτοματοποιημένη παροχή στοιχείων από δημόσιες υπηρεσίες, οι οποίες περιπτώσεις ανήλθαν σε 7 εκατ. κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020, σε σχέση με μόλις 2,2 εκατ. κατά το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019 (αύξηση 218%). Τα στοιχεία αυτά υποδηλώνουν ότι τουλάχιστον αντίστοιχες επισκέψεις αποφεύχθηκαν, είτε με φυσικό τρόπο είτε ηλεκτρονικά, εξοικονομώντας χιλιάδες ανθρωποώρες τόσο για τους πολίτες όσο και για τους υπαλλήλους της δημόσιας διοίκησης. «Με πρόσφατη υπουργική απόφαση του υπουργού, Κυριάκου Πιερρακάκη, η υπηρεσία Αυθεντικοποίησης Χρηστών δηλαδή το login TaxinNet είναι πλέον διαθέσιμη για 55 ακόμα δήμους, 2 Δημοτικά Νομικά Πρόσωπα και στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης σε σχέση με πέρυσι».

Ο κ. Αναγνωστόπουλος αναφέρθηκε επίσης και

– Στο G-Cloud που διαχειρίζεται η ΓΓΠΣΔΔ και αφορά την συγκέντρωση των κεντρικών εφαρμογών και πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου σε αυτό. Μέσα σε 12 μήνες, έχει επιτευχθεί σημαντική οικονομία κλίμακος σε υπολογιστικές υποδομές και ανθρώπινους πόρους, καθώς και μειωμένο κόστος συντήρησης. Αν κάθε φορέας του Δημοσίου διατηρούσε ξεχωριστό Data Center, το ετήσιο κόστος εκτιμάται ότι θα ήταν τριπλάσιο.

– Στα virtual desks που αφορούν την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση των πολιτών από τους υπαλλήλους μέσω τηλεδιάσκεψης, που μας απαλλάσσει από την υποχρέωση φυσικής παρουσίας στα γκισέ. Η λειτουργία του myKEPlive, εντάσσεται σε αυτή τη στρατηγική και είναι μια επανάσταση στον τρόπο εξυπηρέτησης του πολίτη από τα ΚΕΠ. Η υπηρεσία έχει αναπτυχθεί σε πάνω 65 δήμους. Πρόσφατα εντάχθηκε και ο Δήμος Αθηναίων, ενώ έχουν κλειστεί ήδη περίπου 1.200 ψηφιακά ραντεβού.

– Στην τηλε-ργασία με την ΓΓΠΣΔΔ να μπορεί εν μέσω πανδημίας να παρέχει μια αξιόπιστη υποδομή τηλε-εργασίας βασισμένη σε VPN για ασφαλή σύνδεση που εξυπηρέτησε υπαλλήλους φορέων του Δημοσίου που εντάσσονται στο Σύζευξις. Η υπηρεσία ήταν διαθέσιμη για έως 10.000 υπαλλήλους, δόθηκε δωρεάν από τον ΟΤΕ και αξιοποιήθηκε από πολλούς φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *