Παρόλο που οι περισσότερες εταιρείες έχουν τα αυτόνομα οχήματά τους υπό ανάπτυξη, αυτή την στιγμή υπάρχουν χιλιάδες connected cars στους δρόμους, με τον αριθμό τους να αυξάνεται συνεχώς. Για την ακρίβεια, μέχρι το 2020 τα περισσότερα νέα οχήματα στους δρόμους θα έχουν WiFi συνδεσιμότητα.
Η συνδεσιμότητα αυτή, η οποία είναι αμφίδρομη, δημιουργεί μεγάλες ευκαιρίες, για να μάθουμε πληροφορίες για τα οχήματα και τους οδηγούς, για την επικοινωνία, για το εμπόριο και τις υπηρεσίες πληροφοριών.
Αυτό το καθήκον έχει αναλάβει η Otonomo, μια Ισραηλινή startup εταιρεία, η οποία συλλέγει τα δεδομένα από τα connected cars. Τα δεδομένα αυτά, τα οποία συλλέγονται από διαφορετικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων, συνδυάζονται σε ένα standard format, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ευκολία από εταιρείες και οργανισμούς. Η Otonomo, μόλις πρόσφατα, μάζεψε κεφάλαιο 12 εκατομμυρίων ώστε να επεκτείνει τις λειτουργίες της.
Σύμφωνα με τον Amit Karp, αντιπρόεδρο της Bessemer Venture Partners, η οποία επένδυσε στην Otonomo, αναφέρει, «Συλλέγοντας και διανέμοντας τα δεδομένα από τα connected cars, θα βοηθήσει στο να φέρουμε νέα προϊόντα και υπηρεσίες στην αυτοκινητοβιομηχανία και τους σχετικούς με αυτήν κλάδους, όπως τις ασφάλειες, τις έξυπνες πόλεις, τις μεταφορές, τα ταξίδια και τα οικονομικά».
Η Otonomo «καθαρίζει» τα συλλεγμένα δεδομένα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και ύστερα τους βοηθάει στο να κάνουν συμφωνίες με τους δήμους και διάφορες εμπορικές υπηρεσίες.
Προσοχή στα δεδομένα που καταγράφουν και μοιράζονται τα έξυπνα αυτοκίνητα
Σύμφωνα με τον CEO της Otonomo, Ben Volkow, οι πόλεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα για να τους βοηθήσουν στην τοποθέτηση πινακίδων όπου χρειάζεται, να ελέγξουν τα φανάρια για μέγιστη ασφάλεια, οι τοπικές επιχειρήσεις μπορούν να στέλνουν κουπόνια σε οχήματα τα οποία ταξιδεύουν προς την περιοχή τους και οι ασφαλιστικές θα λαμβάνουν δεδομένα για το όχημα και τον οδηγό αμέσως, σε περίπτωση ατυχήματος.
Η Otonomo αναφέρει, «Οι οδηγοί θα απολαμβάνουν μια νέα οδηγική εμπειρία με πλήρη διαφάνεια και έλεγχο των υπηρεσιών και εφαρμογών που είναι ενεργοποιημένες, και των δεδομένων που μοιράζονται τα οχήματά τους».
Τέλος, ο Volkow αναφέρει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να συνεργαστούν με την Otonomo, ώστε να βρούν έναν τρόπο για να δημιουργήσουν έσοδα (monetize) από τα δεδομένα που συλλέγονται. Φυσικά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες βλέπουν με καλό μάτι μια συνεργασία με την Otonomo, αφού δεν τις ανταγωνίζεται στο κομμάτι που αφορά την κατασκευή και πώληση οχημάτων, και μπορούν να έχουν μόνο κάποιο όφελος.