H Silicon Valley, από ότι φαίνεται έχει βάλει τα δυνατά της να διαταράξει ότι γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για τα αυτοκίνητα, το καθεστώς ιδιοκτησίας τους και τις μεταφορές. Μέσα στο 2016, startup εταιρείες, τεχνολογικοί γίγαντες και κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας επένδυσαν μεγάλα ποσά στην έρευνα για την ανάπτυξη τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης, με απώτερο σκοπό να φέρουν αυτόνομα οχήματα στην αγορά. Ας δούμε λοιπόν τι πρέπει να περιμένουμε από το 2017.
1. Η Tesla θα κάνει τα αδύνατα δυνατά, για να φέρει το Tesla Model 3 στους καταναλωτές στο τέλος του 2017
Το 2016 η Tesla κατάφερε να έχει για δεύτερο τρίμηνο κέρδη από την ημέρα που δημιουργήθηκε, ανακοίνωσε μια σειρά νέων ηλιακών πάνελ και ολοκλήρωσε την συγχώνευσή της με την Solar City. Η επόμενη χρονιά αναμένεται ακόμη πιο συναρπαστική για την Tesla.
Θα κυκλοφορήσει η νέα έκδοση του λογισμικού 8.1, η οποία θα επαναφέρει πολλά από τα χαρακτηριστικά του Autopilot, τα οποίο έλειπαν από τα Tesla Model S που ήταν εξοπλισμένα με το νέο hardware αυτόνομης οδήγησης. Επιπλέον, θα φέρει νέα features στην λειτουργία Enhanced Autopilot, η οποία τελικά στο μέλλον θα επιτύχει την πλήρως αυτόνομη οδήγηση.
Το καλοκαίρι του 2017 η Tesla θα κάνει διαθέσιμα τα ηλιακά “κεραμίδια” που μας παρουσίασε φέτος, τα οποία θα μπαίνουν στην οροφή των σπιτιών μας και θα παράγουν ηλιακή ενέργεια. Φυσικά, μέσα στο 2017, για να κρατηθεί ζεστό το ενδιαφέρον των επενδυτών και των καταναλωτών, θα δούμε να παρουσιάζει πολλά concept οχήματα όπως, το Model Y Concept, ένα crossover βασισμένο στην πλατφόρμα του Model 3, ένα Minibus concept, το οποίο θα έχει χώρο για δέκα άτομα και θα είναι κατάλληλο για αστικές μεταφορές και το Truck concept, ένα εμπορικό όχημα βασισμένο στην πλατφόρμα του Model X.
Ωστόσο, τα βλέμματα θα είναι στραμμένα στην παραγωγή του Tesla Model 3, με την Tesla να θέλει να αρχίσει την μαζική παραγωγή στο τέλος του 2017. Για να επιτύχει αυτόν τον στόχο, η Tesla θα χρειαστεί να πουλήσει επιπλέον μετοχές και να επιταχύνει τις διαδικασίες ελέγχου και παραγωγής.
2. Η Faraday Future θα μα δείξει το πρωτότυπο που έχει φτιάξει και θα συγχωνευτεί με την LeEco
H startup εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων πέρασε ένα ταραχώδες 2016. Απέτυχε να αποκαλύψει ένα πρωτότυπο στην CES 2016, σταμάτησε η κατασκευή του εργοστασίου της στην Νεβάδα και είδε πολλά βασικά στελέχη να αποχωρούν από την εταιρεία. Τώρα ως αουτσάιντερ, αναμένεται να αποκαλύψει το πρωτότυπο του οχήματος μαζικής παραγωγής στην CES 2017, αλλά πολλοί αναλυτές προβλέπουν την κατάρρευσή της λόγω των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει.
3. Η Lucid Motors θα κινηθεί μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και θα επικεντρωθεί στην κατασκευή του εργοστασίου της
Η 9 χρόνων startup εταιρεία Lucid Motors, άφησε φέτος για λίγο την μυστικότητα και παρουσίασε ένα πολυτελές ηλεκτρικό sedan με 1000 ίππους και 400 μίλια αυτονομία, το οποίο θέλει να ανταγωνιστεί το Tesla Model S. Η πρώην εταιρεία τεχνολογίας μπαταριών, αναμένεται να αρχίσει την κατασκευή του εργοστασίου της στην Αριζόνα το πρώτο τρίμηνο του 2017, και αν όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, θα ξεκινήσει την κατασκευή του αξίας 160.000 δολαρίων Lucid Air το 2018.
4. Η Waymo επιλέγει νέους συνεργάτες για την κατασκευή αυτόνομων οχημάτων, πιθανότατα την Ford
Το τμήμα ερευνών της Google για αυτόνομα οχήματα, έγινε εταιρεία πλέον και ονομάζεται Waymo. Η Waymo ανακοίνωσε την συνεργασία της με την Fiat-Chrysler και εξοπλίζει 100 Pacifica minivan με την αυτόνομη πλατφόρμα της. Αυτά τα αυτόνομα οχήματα θα λειτουργήσουν ως ταξί για την υπηρεσία ride-hailing της Waymo, η οποία θα κάνει ντεμπούτο στο Michigan το 2017. Η Waymo θα συνεργαστεί και με άλλους κατασκευαστές για να εξαπλώσει την αυτόνομη πλατφόρμα της, με την Honda να είναι μία υποψήφια.
5. Η Uber θα παλέψει για να κερδίσει μερίδιο αγοράς και ρυθμιστικές αρχές
Η ride-sharing startup Uber αυτή την στιγμή χάνει χρήματα, στην μάχη που δίνει για να κερδίσει μερίδιο αγοράς. Για την ακρίβεια φέτος ίσως είναι μείον έως και 3 δισεκατομμύρια, την ώρα που μάχεται την Lyft στην αγορά των ΗΠΑ, την Grab στην Ασία και την Ola στην Ινδία. Η πώληση του μερίδιου της στην αγορά της Κίνας στην Didi Chuxing, έφερε στα ταμεία 1 δισεκατομμύριο και 20% ποσοστό, τα οποία επιβράδυναν τις απώλειες, αλλά ταυτόχρονα “διέγραψε” μια σημαντική πηγή εσόδων.
Η Uber στις ΗΠΑ είχε και αρκετές άτυχες στιγμές, αφού χρειάστηκε να ανοίξει μέτωπα με πολιτείες και δήμους για τις πρακτικές της και την συμπεριφορά στους εργαζόμενούς της. Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα να αναγκαστεί να αποσύρει τα αυτόνομα οχήματά της και να ακυρώσει το πιλοτικό πρόγραμμα δοκιμών στο San Francisco.
6. Η Lyft εξαγοράζεται από την General Motors
Η ride-sharing εταιρεία έλαβε έξτρα ώθηση με μια βοήθεια 500 εκατομμυρίων δολαρίων από την General Motors το 2016, και λίγους μήνες αργότερα υπέγραψε συμβόλαιο με αυτή για την κατασκευή αυτόνομων ηλεκτροκίνητων Bolt, με τεχνολογία που έχει αναπτύξει η νεαποκτηθείσα Cruise Automation. Ωστόσο, σύμφωνα με του αναλυτές, για να καταφέρει η Lyft να γίνει ανταγωνιστική απέναντι σε Waymo και Uber θα χρειαστεί να την αποκτήσει κάποια μεγαλύτερη εταιρεία.