Close

Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στρέφουν το βλέμμα στην Αφρική εν μέσω της αυξανόμενης έντασης με ΗΠΑ και Ευρώπη

Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων ανοίγουν καταστήματα και εργοστάσια συναρμολόγησης στην Αφρική, καθώς προσπαθούν να επεκταθούν στην ήπειρο και να παρακάμψουν τους δασμούς και άλλους περιορισμούς εισαγωγής που επιβάλλονται από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.

Η κρατική αυτοκινητοβιομηχανία BAIC Group και η Zeekr, η premium κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων της Geely Auto, έχουν ανακοινώσει τα σχέδια τους να εισέλθουν στην Αίγυπτο.

Μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, ο Όμιλος BAIC αναμένεται να αρχίσει να παράγει 20.000 ηλεκτρικά οχήματα ετησίως σε εργοστάσιο συναρμολόγησης που εγκαθιστά στην Αίγυπτο. Αυτός ο αριθμός θα αυξηθεί σε 50.000 μονάδες μέχρι τον πέμπτο χρόνο της σε μια συμφωνία με την Alkan Auto, θυγατρική της Egyptian International Motors (EIM Group).

Τη συμφωνία την περασμένη εβδομάδα παρακολούθησε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης της Αιγύπτου αρμόδιος για τη βιομηχανική ανάπτυξη Kamel al-Wazir, ο οποίος είναι επίσης υπουργός βιομηχανίας και μεταφορών. Είπε ότι η επένδυση ήταν σύμφωνη με τον στόχο του Αιγύπτιου προέδρου Abdel-Fattah el-Sisi να μετατρέψει τη χώρα της Βόρειας Αφρικής σε περιφερειακό βιομηχανικό κέντρο και να εντοπίσει την αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο Al-Wazir είπε ότι η Γενική Αρχή Βιομηχανικής Ανάπτυξης διέθεσε 120.000 τετραγωνικά μέτρα γης για το έργο.

Εκτός από την κάλυψη της εγχώριας ζήτησης, το εργοστάσιο θα εξάγει σε άλλες αφρικανικές χώρες και στη Μέση Ανατολή, εκμεταλλευόμενη την τοποθεσία της Αιγύπτου στη συμβολή Ασίας, Αφρικής και Ευρώπης. Πάνω από το 10 τοις εκατό του παγκόσμιου εμπορίου ή χιλιάδες πλοία διέρχονται ετησίως μέσω της διώρυγας του Σουέζ της Αιγύπτου, η οποία συνδέει τη Μεσόγειο με την Ερυθρά Θάλασσα και είναι ο συντομότερος θαλάσσιος σύνδεσμος μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, της μεγαλύτερης αγοράς του Πεκίνου.

Όταν το εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων ξεκινήσει την παραγωγή στα τέλη του επόμενου έτους, αναμένεται να δημιουργήσει περίπου 1.200 θέσεις εργασίας για το εργατικό δυναμικό της Αιγύπτου.

Ο Song Wei, πρόεδρος του Ομίλου BAIC, δήλωσε ότι η εταιρεία έχει δεσμευτεί να ενισχύσει την παρουσία της στην αιγυπτιακή αγορά, καθώς είναι «μία από τις πιο σημαντικές» στην περιοχή. Η εταιρεία τον περασμένο μήνα παρουσίασε ένα νέο μοντέλο αυτοκινήτου από την Αίγυπτο, το πρώτο της παγκόσμιο ντεμπούτο μέσω αυτής της αγοράς.

Η Αίγυπτος έχει αντλήσει τεράστιες επενδύσεις από την Κίνα, ειδικά στην Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ, καθώς οι εταιρείες αναζητούν μια συντομότερη διαδρομή προς τις χώρες της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής.

Τον περασμένο μήνα, ο κατασκευαστής Zeekr ανακοίνωσε επίσης σχέδια να εισέλθει στην αιγυπτιακή αγορά πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους. Αυτό ακολούθησε την υπογραφή συμφωνίας διανομής με τον Όμιλο EIM τον περασμένο μήνα για τη δημιουργία δικτύου πωλήσεων και υπηρεσιών στην Αίγυπτο.

Η Lauren Johnston, ειδικός στην Κίνα-Αφρική και αναπληρωτής καθηγητής στο Κέντρο Σπουδών Κίνας του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ, είπε ότι με το Μεξικό, τις ΗΠΑ και την Ευρώπη να επιβάλλουν δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν εναλλακτικές αγορές.

Είπε ότι τους τράβηξε η Αίγυπτος από τη στρατηγική της θέση και το κόστος εργασίας, σημειώνοντας ότι οι μισθοί ήταν περίπου οι μισοί από εκείνους του Μαρόκου και επίσης χαμηλότεροι από ό,τι στη Νότια Αφρική.

«Αυτό, μαζί με την άφθονη ηλιοφάνεια, σημαίνει ότι δεν είναι ένα κακό μέρος για να ανοίξετε εργοστάσια συναρμολόγησης που σχετίζονται με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας», είπε. «Επίσης, βρίσκεται εντός της αφρικανικής ζώνης συμφωνίας ελεύθερων συναλλαγών και επίσης κοντά σε αγορές υψηλού εισοδήματος στη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη».

Έρχεται επίσης καθώς ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία και τα ζητήματα δασμών στην Ευρώπη διαταράσσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού με χαμηλούς μισθούς, ενώ οι εντάσεις στην περιοχή έχουν οδηγήσει σε μείωση του αριθμού των πλοίων που χρησιμοποιούν τη Διώρυγα του Σουέζ λόγω των επιθέσεων σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα από Οι αντάρτες Χούτι της Υεμένης που υποστηρίζονται από το Ιράν.

Η Johnston είπε ότι η μετακίνηση της παραγωγής πιο κοντά στις αγορές παρακάμπτει αυτούς τους κινδύνους.

«Η ίδια η Αίγυπτος χάνει πολλά χρήματα από τη χαμηλότερη κίνηση στο Σουέζ», είπε. «Μπορεί επίσης να είναι επίκαιρο για την Αίγυπτο, καθώς και την Κίνα».

Ο Kai Xue, εταιρικός δικηγόρος με έδρα το Πεκίνο, ο οποίος συμβουλεύει τις άμεσες ξένες επενδύσεις και τη διασυνοριακή χρηματοδότηση, είπε ότι με τη σταδιακή εισαγωγή δασμολογικού συντελεστή 100%, τα κινεζικά ηλεκτρικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ουσιαστικά αποκλείονται από την αγορά των ΗΠΑ.

Ωστόσο, είπε ότι εταιρείες όπως η Chery επικεντρώθηκαν στις αναπτυσσόμενες χώρες, επομένως οι δασμοί των ΗΠΑ ή της ΕΕ δεν οδηγούσαν τα σχέδιά τους για την Αφρική.

Η Chery, για παράδειγμα, σχεδιάζει να ανοίξει μια γραμμή συναρμολόγησης στην Κένυα. «Αυτή η επένδυση σχεδιάστηκε πιθανότατα πολύ πριν από τους νέους πρόσθετους δασμούς της ΕΕ στα κινεζικά EV που επιβλήθηκαν προσωρινά τον Ιούλιο και δεν σχετίζεται με την πρόσφατα ανακοινωθείσα καθυστέρηση στο άνοιγμα ενός εργοστασίου συναρμολόγησης Chery στην Ισπανία ως αντίδραση στους δασμούς της ΕΕ», δήλωσε ο Xue.

Ωστόσο, οι τελευταίες κινήσεις των εταιρειών ηλεκτρικών οχημάτων να επεκταθούν στην Αίγυπτο ακολουθούν μια τάση κινεζικών κατασκευαστών αυτοκινήτων που αναζητούν την αφρικανική αγορά, καθώς ο γεωπολιτικός ανταγωνισμός της Κίνας έχει ενταθεί με τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.

Άλλες, όπως οι BYD Auto, Neta Auto EV και Xpeng έχουν εισέλθει σε αγορές όπως το Μαρόκο, η Κένυα, η Ρουάντα και η Νότια Αφρική.

Η BYD παρουσίασε τρία μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κένυα τον Σεπτέμβριο και τώρα βρίσκεται σε 12 αφρικανικές αγορές μετά την πρόσφατη κυκλοφορία στη Ζάμπια και τη Μαδαγασκάρη.

Τον Ιούνιο, η Neta – που αναπτύχθηκε από την Zhejiang Hozon New Energy – παρουσίασε τα μοντέλα της στην Κένυα και ανακοίνωσε ένα σχέδιο για τη συναρμολόγηση ορισμένων από αυτά εκεί.

Είναι επίσης συνηθισμένο πλέον να βρίσκουμε ηλεκτρικά λεωφορεία κινεζικής κατασκευής στους δρόμους σε αφρικανικές χώρες όπως η Αιθιοπία, η Κένυα, η Ρουάντα και η Νότια Αφρική.

Αλλά το Μαρόκο ξεχωρίζει λόγω των συμφωνιών ελεύθερων συναλλαγών που έχει με τις ΗΠΑ και την ΕΕ, οι οποίες έχουν προσελκύσει κινεζικές επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα και νέα ενέργεια.

Ο Saliem Fakir, εκτελεστικός διευθυντής του Αφρικανικού Ιδρύματος για το Κλίμα, δήλωσε ότι δεδομένης της ταχείας ανάπτυξης της κινεζικής τεχνολογίας νέων ενεργειακών οχημάτων την τελευταία δεκαετία, οι εταιρείες επεκτείνουν το παγκόσμιο αποτύπωμά τους σε διαφορετικές αγορές.

Είπε ότι μόνο το 2023, οι κινεζικές εξαγωγές νέων ενεργειακών οχημάτων στην Αφρική σημείωσαν ετήσια αύξηση 291 τοις εκατό. «Και οι αφρικανικές χώρες καλωσορίζουν όχι μόνο την ανάπτυξη του εμπορίου αλλά και της βιομηχανικής αλυσίδας», πρόσθεσε.

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top